kastje naast helmslot (onder buddy, links achter, ta 95)

24 apr 2009 14:27 - 24 apr 2009 14:29 #1 door mrpink
Ben bezig met de laatste puntjes op de I voor een reis die ik zondag ga maken van 2 maanden. Heb een msr fuel fles en nog een tool rol die ik wil meenemen (is niet heel noodzakelijk, maar als het past....). Nu dacht ik die fles hier, aan de binnen kant te bevestigen. Nu zit daar volgens mij zo'n slotje voor je helm.

Gaat trouwens om een transalp uit 95

Maar waar is dat kastje voor? En kan het open? Daar zou namelijk mooi mijn navul fles van de osco in kunnen. EDIT: lijkt er toch wel op dat ie met de sleutel open kan.... :angel:





BTW: hoe krijg ik de zijkappen los? Er zit 1 bout in en volgens mij zou je hem los kunnen klikken. Maar geen zin in gebroken plastic.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2009 14:31 #2 door TPFKAP
Hallo, in dat kastje zit normaal het orginele gereedschapsetje ::).

De zijkappen zitten idd maar met een bout vast, aan de voor en achterkant zitten ze vast "geklikt" , voorzichtig lostrekken, fijne vakantie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2009 14:53 #3 door GJ.

Hallo, in dat kastje zit normaal het orginele gereedschapsetje ::).

De zijkappen zitten idd maar met een bout vast, aan de voor en achterkant zitten ze vast "geklikt" , voorzichtig lostrekken, fijne vakantie.

Hallo, in dat kastje zit normaal het orginele gereedschapsetje ::).

De zijkappen zitten idd maar met een bout vast, aan de voor en achterkant zitten ze vast "geklikt" , voorzichtig lostrekken, fijne vakantie.

Jij kan het weten als al oude transalp rijder, klopt helemaal, hij is nu ook leeg bij mij, neem frisse friese lucht mee naar sprundel morgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2009 15:01 #4 door RexLex
Allereerst een heel fijne vakantie.
Ik neem aan dat je twee maanden met de motor op vakantie gaat. Nou krijg ik de indruk dat je, je transalp niet echt van binnen en van buiten kent.
Dus als tip: Neem je inlog gegevens mee, kun je onderweg, het forum nog eens raadplegen. ;D

Veel plezier, en ik ben best een beetje jaloers. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2009 16:00 #5 door Pim
Gaaf zeg! Veel plezier!

Kan je een fototje uploaden van je bepakte fiets?
Ben benieuwd!

TA - 1998 (GIVI beugels / Acerbis Handkappen / MRA Tourscherm)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2009 17:01 #6 door mrpink
Dank voor de reacties. Maar hoe gaat dat kastje dan open? Krijg met de sleutel wel dat slot los, maar kastje blijft dicht. Is ook allemaal niet heel boeiend, maar bedacht het me op het laatste moment.

  ;D En inderdaad Lex, ik ken de ta zeker niet van binnen tot buiten. Maar ik heb ook een anwb europa, dus moet goed komen. Zit nog te twijfelen of ik de wph mee neem. Ben zelf niet zo handig dat ik echt heel veel kan doen. Ik zie wel, als ik nog plek heb.


Plan is btw om 2 a 3 maanden door Frankrijk te toeren (d-weggetjes) en zo een beetje Frans te leren en Frankrijk natuurlijk. Daarnaast om de reis een beetje te bekostigen, af en toe wat werken voor kost en inwoning. Wordt een redelijk avontuur, want heb bijna niks gepland en ik spreek school Frans.  ;D Ook nog een klein uitstapje naar Valencia (Sp) en Anceriz (Port).

Heb nu die msr benzine fles erboven gemonteerd met een metalen slang klem.



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2009 17:05 #7 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic kastje naast helmslot (onder buddy, links achter, ta 95)
Klepje gaat open, door het slot open te maken, Dan de helmklem open te maken.
Vervolgens moet het klepje open gaan. (Kan zijn dat je eventjes iets kracht moet gebruiken)

Misschien zit er nog wel een origineel gereedschapssetje in.....

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2009 17:06 #8 door Pim
Sleutel erin doen. Sleutel 'draaien' en die silver/grijze beugel naar je toe trekken...naar de zijkant vd motor. Dan schuif je de vergrendeling uit 't klepje zeg maar.

Hope this helps.

TA - 1998 (GIVI beugels / Acerbis Handkappen / MRA Tourscherm)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2009 17:30 #9 door mrpink
Haha, Rob, je hebt gelijk. Dacht al dat die zo open moest gaan, maar moest er even met een schroevendraaier tussen. En plop!

Volgens mij origineel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2009 17:45 #10 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic kastje naast helmslot (onder buddy, links achter, ta 95)
Mazzelaar, die zijn erg gewild die setjes.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2009 18:37 #11 door superlativ87
Beantwoord door superlativ87 in topic kastje naast helmslot (onder buddy, links achter, ta 95)
Had ik maar eens van die onverwachte leuke verassingen bij mijn motor  ;D!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2009 21:57 #12 door Oldtimer
Hee Siebe, je had toch al mazzel ;D waarom anders die  ;D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2009 12:01 #13 door Brutus
... en dat gekke "buissleuteltje" (ongeveer midden op je foto), wat eruit ziet alsof een goedbedoelende buurman er een soort moer op heeft gelast: Nooit weggooien!

Is de Enige Echte Originele Honda Transalp Bougiesleutel!
Zonder dat ding is het lastig om de diepgelegen bougies los te krijgen.
(eehhh... je weet toch dat het er vier zijn?)

Goede Reis!

Rij zo veel mogelijk door de berm.
(op de weg gebeuren de meeste ongelukken)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2009 21:30 #14 door mrpink
Heb nu een week gereden en ben nu bij iemand aan het helpen verbouwen (vlakbij macon). Dus een week lang de alp en ik samen, van camping naar camping, over alleen maar d-weggetjes. Zit maar 600 km van huis, en toch al 1800 gereden :).

Alp houdt zich prima, probeer geen ronde tijden te verbeteren in de bergen (ook wegens zand-glij ervaringen tweemaal) maar vermaak me prima tijdens het rijden. Rijdt nb zuiniger dan in Nederland, maar je hebt hier ook geen stoplichten (laatst zelfs 1 op 23). Spoiler van mdi helpt naar mijn idee toch te weinig, dus in portugal (over een maand) komt er een hamster-spoiler op. Ook het kofferrek van Kappa geeft iets te veel mee, naar mijn idee (en ook van de uitlaat, want die komt er tegen aan). Rij nu met een spanband van handvat naar handvat en dat helpt en is prima te doen.

Zit aan een kleine beurt te denken als ik bij de 15000 km zit (nu op 7000). Even kijken waar ik dan zit (spanje of frankrijk).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.113 seconden