Valbeugels (Givi) monteren

26 apr 2009 21:11 #1 door Chris
Valbeugels (Givi) monteren werd gestart door Chris
Net een setje Givi valbeugels bemachtigd en ze uiteraard meteen op de Alp geschroefd. Helaas niet helemaal af kunnen maken.

Het volgende is nl het geval: De beugels worden aan de voorzijde op 2 plaatsen bevestigd aan het frame. Met een bevestigingsklem nét boven de radiatoren (no problem!) en aan de onderkant worden de linker en rechter beugel vastgeschroefd met een bestaande moer waar mee het blok aan het frame vastzit (net onder de claxon). Als ik deze moer losdraai en vervolgens de linker en rechter beugel 'er tussen zet' dan is de lengte van de moer te kort om nog dicht te kunnen...

Mijn vraag is of ik deze moer kan vervangen door een iets langere moer (uit de bouwmarkt) óf dat ik het helemaal verkeerd aanpak...

Ik hoor graag jullie tips om de valbeugels definitief vast te kunnen zetten (ze zijn zo mooi nl... :)

Chris

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2009 21:36 #2 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Valbeugels (Givi) monteren
Het is al even geleden voor mij maar ik meen me ter herinneren dat je gewoon een langere erin moet/kan mikken.

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2009 22:41 - 27 apr 2009 22:43 #3 door Pim
Beantwoord door Pim in topic Valbeugels (Givi) monteren

Het is al even geleden voor mij maar ik meen me ter herinneren dat je gewoon een langere erin moet/kan mikken.


Klopt. Bij mij was deze 'langere' netjes mee geleverd. Hiermee zou het moeten lukken.
Daarnaast moest ik ook de claxon iets kantelen zodat de beugel paste.

Het is een stevig ding van GIVI! Ik ben er reeds mee gevallen en de klap werd mooi opgevangen!

TA - 1998 (GIVI beugels / Acerbis Handkappen / MRA Tourscherm)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2009 09:03 #4 door Chris
Beantwoord door Chris in topic Valbeugels (Givi) monteren
Heren dank!

Teen-en-tander gefixt met een nagel nieuwe bout (centimetertje langer). Beugel zit er nu solide op.

Nu nog gaan prutsen met de turbulentie achter mijn 5-Stars voorruit. Op sommige dagen totaal geen last van enige turbulentie of geruis. Maar vooral bij zijwind een behoorlijk gebulder en geflapper. Niet optimaal dus.


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2009 07:59 #5 door marruc
Beantwoord door marruc in topic Valbeugels (Givi) monteren
Ik heb dezelfde beugels en bij mij zat er een langere bout bij toen ik ze kocht. Montage was een fluitje van een cent alleen de volgorde van monteren week iets af van de mothode die in de handleiding stond.
Ik heb nog wat fotos enzo geplaatst:

http://www.hondatransalp.nl/reviewsframe.html

Groet!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.129 seconden