Remcilinders

04 mrt 2013 23:08 #21 door kees
Beantwoord door kees in topic Remcilinders
Bij terugduwen even het reservoirdekseltje optillen (terugvloeien olie).

Maar meestal met terug erin zetten (of na net te ver eruit gedrukt) is i.d.d. dat de zuigertjes scheef zitten. Dit hoeft maar fractioneel te zijn en het klemt. Die pasmaat is heel klein.

Moed, beleid en trouw. Gaan ze niet, eruit en opnieuw proberen. Noooit gepast geweld gebruiken!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2013 19:16 #22 door MJB
Beantwoord door MJB in topic Remcilinders
Bedankt voor het aanbod Neet. De TA staat nu bij m'n ouders omdat ik 'm net twee weken geleden gekocht heb, en daar is aanzienlijk meer gereedschap aanwezig (door ook een graag sleutelende vader en broer). Vanavond maar weer ff snel die kant op en nog even proberen terug te duwen. Reviseren heb ik wel overwogen nu ze toch los liggen, maar als ik al die rubbers moet gaan vervangen is dat ook weer 4x €10,- aan ringetjes + verzendkosten (CMSNL) en vooral een paar dagen wachten, net nu het morgen en overmorgen nog even goed weer blijft  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2013 06:55 #23 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Remcilinders
Tja, tis niet anders. Ik, en vele anderen hebben ook geen vrij of geen tijd. Er komen vast wel veul meer vrije mooie dagen.
Heb geduld.

Als je overigens de zuigers er uit haalt, schoonmaakt en de oude rubbers laat zitten, weet ik niet of dat wel zo verstandig is.
Ik zou het risico niet nemen (lekken) maar misschien kan het wel gewoon al denk ik van niet...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2013 12:36 #24 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Remcilinders

Bedankt voor het aanbod Neet. De TA staat nu bij m'n ouders omdat ik 'm net twee weken geleden gekocht heb, en daar is aanzienlijk meer gereedschap aanwezig (door ook een graag sleutelende vader en broer). Vanavond maar weer ff snel die kant op en nog even proberen terug te duwen. Reviseren heb ik wel overwogen nu ze toch los liggen, maar als ik al die rubbers moet gaan vervangen is dat ook weer 4x €10,- aan ringetjes + verzendkosten (CMSNL) en vooral een paar dagen wachten, net nu het morgen en overmorgen nog even goed weer blijft  8)


het grootste probleem van vast zitten, is echt vervuiling en versleten (lees beschadigde stofringen)
vervanging is de enige juiste oplossing.

er zijn ook complete setjes en inderdaad 42 euri maar een juiste werking van de remmen  is wel zo belangrijk
lijkt me de verkeerde vorm van bezuinigen maar als het echt om zuinigheid gaat.

dan de stofringen er gewoon uitlaten9die zijn het probleem) en de boel vaker schoonmaken


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2013 15:46 #25 door MJB
Beantwoord door MJB in topic Remcilinders
Als ze echt muurvast zouden zitten had ik ze wel vervangen, met m'n remmen ga ik niet voorzichtig doen, vandaar dat ik direct na aankoop de schijf achter en alle remblokken vervangen heb.

Zuigers zitten er weer in, Ate Remmenvet bleek 'n goeie oplossing. Steeksleutel er dwars bovenop en ze waren er wel in te drukken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2013 23:22 #26 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Remcilinders
Mooi man, scheelt toch weer. Misschien had het bij die van mij ook wel gelukt maar ze gingen zoooo stroef. Ze moet gewoon veel meer
de weg op met dat ding. Ik was wel van mening dat de keerringen ongeveer de helft kosten tijdens het loshalen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.073 seconden