Ja, snap ik. Daar heb ik ook die Givi's voor. Die alu boxen vind ik wel stoer en ze zijn beter waterdicht dan die tassen, maar de tassen zijn er wel sneller af zonder 'sporen' achter te laten.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Dat alu boxen beter waterdicht zijn zou ik niet voor m'n rekening willen nemen. Heb er zat gezien met een laag water op de bodem na een dag rijden in de stromende regen. Die Ortlieb tassen zijn echt perfect waterdicht. Hoeveel regen we met onze trip naar de Balkan/Griekenland/Turkije hebben gehad wil je niet weten maar alles kurk droog.
Het enige voordeel van alu koffers is dat je ze kan afsluiten en wel heel snel open en dicht kan doen om er snel iets uit te halen. Bij die Ortliebs moet je dan toch de 'sluiting' eerst helemaal weer op en afrollen maar daar krijg je na 4 weken echt wel handigheid in
Dat alu boxen beter waterdicht zijn zou ik niet voor m'n rekening willen nemen. Heb er zat gezien met een laag water op de bodem na een dag rijden in de stromende regen. Die Ortlieb tassen zijn echt perfect waterdicht. Hoeveel regen we met onze trip naar de Balkan/Griekenland/Turkije hebben gehad wil je niet weten maar alles kurk droog.
Het enige voordeel van alu koffers is dat je ze kan afsluiten en wel heel snel open en dicht kan doen om er snel iets uit te halen. Bij die Ortliebs moet je dan toch de 'sluiting' eerst helemaal weer op en afrollen maar daar krijg je na 4 weken echt wel handigheid in
Doe me je e-mail maar even, 5 x geprobeerd een fotottje te zenden maar krijg continue error zaken in beeld.Foto's Sandra?
De koffer open en Sandra schreef dat ze hem met plastic kast papier (?) had beplakt om geen aluminium vlekken te krijgen van het in- en uitpakken.
En een Albert Heijn tas past er precies in als binnentas schrijft Sandra.
Hmmmm, Bochtenkoning, dan vind ik de oplossing van Sandra leuker. En de koffers zijn even duur. Ik weet niet of ze een rek hebben, maar de koffers zijn €100 met slot, dus dat is een beetje hetzelfde.
Dit is het zijaanzicht van de fiets van Sandra:
De koffer open en Sandra schreef dat ze hem met plastic kast papier (?) had beplakt om geen aluminium vlekken te krijgen van het in- en uitpakken.
Ik vind ze er best netjes uitzien.
En een Albert Heijn tas past er precies in als binnentas schrijft Sandra.
Ja, dit is de link. Zie overigens dat ze in 3 jaar een tikkeltje duurder zijn geworden, nou ja, nog steeds erg gunstig..Ah, boeklon. Dat ken ik dan weer wel. Dat is inderdaad wel handig. De tas vind ik ook wel een goed idee.
Overigens is dit volgens mij de link naar de koffer , toch Sandra? Als je een tientje meer uitgeeft hebben ze hem zelfs van 41 liter . Setje slotjes erbij en je bent compleet. Of nog een montage setje erbij.
Leuk spul voor dat geld. Als dat dan ook weer op dat rekje van Heavyduties past, dan is het allemaal nog niet eens heel asociaal duur.
Hallo, zojuist terug van een ladiesweekendje Sauerland van Motoport Engbers in Zelhem. De koffers zitten er nu zo'n 15.000 km (continue) op en hebben zich dit weekend week uitstekend bewezen. Het is even wennen in het begin, je bent vrij ''breed''.
Ik haal ze er nooit af, daarom heb ik die grotere ook niet genomen! Die grote koffers zijn wat mij betreft ''too much'' en in dit formaat, ik geloof 36 liter kan echt heel veel in...als vrouw kom ik er ruim mee uit haha
Er is btw tot nu toe nog geen druppel doorgekomen.
De tassen zijn handig omdat ik alles in 1x er uit kan pakken. Als ik nog meer mee wil nemen pak ik het topkoffertje erbij, een tas achterop de buddy kan er ook nog bij...
Leuk dat de reacties zo positief zijn!
Grtz San
ps oja, zoals ik al eerder schreef: er is bij daerr een universele adapterplaat te krijgen om achterop de koffer te monteren zodat ze aan een hepco en becker kofferrek bevestigd kunnen worden. Of zelf lassen zoals Herbert dat voor mij heeft gemaakt.
goed duidelijk dus!en niet net de tomtom klungelen onder het rijden!ze had trouwens voor ongeveer €2000,- schade toch nog ! nu weer ontopic !Oo, ja ik ken haar wel maar al die namen onthouden .........
Tja motorrijden= ogen open houden en afstand houden...verder zeg ik er niks van...een ongeluk zit vaak in een klein hoekje, dat wel!