Framepjes maken voor baggage

16 apr 2013 23:17 #21 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Framepjes maken voor baggage

Ja, snap ik. Daar heb ik ook die Givi's voor. Die alu boxen vind ik wel stoer en ze zijn beter waterdicht dan die tassen, maar de tassen zijn er wel sneller af zonder 'sporen' achter te laten.

Dat alu boxen beter waterdicht zijn zou ik niet voor m'n rekening willen nemen. Heb er zat gezien met een laag water op de bodem na een dag rijden in de stromende regen. Die Ortlieb tassen zijn echt perfect waterdicht. Hoeveel regen we met onze trip naar de Balkan/Griekenland/Turkije hebben gehad wil je niet weten maar alles kurk droog.
Het enige voordeel van alu koffers is dat je ze kan afsluiten en wel heel snel open en dicht kan doen om er snel iets uit te halen. Bij die Ortliebs moet je dan toch de 'sluiting' eerst helemaal weer op en afrollen maar daar krijg je na 4 weken echt wel handigheid in  8) ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2013 23:36 #22 door arne
Beantwoord door arne in topic Framepjes maken voor baggage

Dat alu boxen beter waterdicht zijn zou ik niet voor m'n rekening willen nemen. Heb er zat gezien met een laag water op de bodem na een dag rijden in de stromende regen. Die Ortlieb tassen zijn echt perfect waterdicht. Hoeveel regen we met onze trip naar de Balkan/Griekenland/Turkije hebben gehad wil je niet weten maar alles kurk droog.
Het enige voordeel van alu koffers is dat je ze kan afsluiten en wel heel snel open en dicht kan doen om er snel iets uit te halen. Bij die Ortliebs moet je dan toch de 'sluiting' eerst helemaal weer op en afrollen maar daar krijg je na 4 weken echt wel handigheid in  8) ;)

Ok. Maar jij hebt Ortlirb tassen en ik heb Givi. Daar heb je een hoes voor nodig in de regen. ;) En daarbij vind ik ze niet echt handig laden. Zeker als je herhaaldelijk dingen er in wilt doen en dan weer uit wilt halen. Je moet nooit onderin hoeven zijn. ;)

17 apr 2013 14:39 #23 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Framepjes maken voor baggage

Wij hebben alukoffers van Daerr uit munchen, kosten 90,= per stuk (met slotje 100,=) en zijn waterdicht, dat is naar de noordkaap wel bewezen, BAKKEN met regen gehad! Wij hebben er een verstevigingsplaat van alu bij besteld en aan de binnenkant (bevestigingskant) geplakt met siliconenkit om wat meer stevgiheid te krijgen. Ze voldoen echt goed en zijn nog mooi ook! Gaan aan 1 kant open vanaf de bovenkant. Er rolt dus niets uit bij het openen.
Herbert heeft zelf ''rekjes gelast om ze mee aan het givi  kofferrek te bevestigen. Als je bv een hepco en becker kofferdrager hebt, zijn er via Daerr universele adapterplaten te krijgen die je aan de koffrs bevestigd en makkelijk aan de drager kunt maken.
Veel goedkoper dan dit kun je bijna niet kopen. Paar jaar geleden ALLES uitgeplozen op dit gebied.
Hoewel: die koffers van heavy duties (roemenen) zijn ook mooi en totaal met rek zo'n beetje 400,= euro's Of ze waterdicht zijn weet ik niet...

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

17 apr 2013 19:39 #24 door arne
Foto's Sandra?

18 apr 2013 14:04 #25 door Sandra

Foto's Sandra?

Doe me je e-mail maar even, 5 x geprobeerd een fotottje te zenden maar krijg continue error zaken in beeld.
Dan kun jij ze evt  in dit topic zetten...?
Grtz san

18 apr 2013 16:31 #26 door arne
Pb gestuurd. :)

18 apr 2013 18:11 - 18 apr 2013 19:56 #27 door Bochtenkoning
Beantwoord door Bochtenkoning in topic Framepjes maken voor baggage
Als je niet zo heel veel mee hoeft te nemen kan dit ook nog een optie zijn?

Zijn de Givi E21 zijkoffers, worden blijkbaar vaker gebruikt op enduromachines als je op afbeeldingen googled op deze koffers.

Vind het ook niet misstaan op een Transalp.... :)

Zonder rek kosten ze op ebay €105,90.
Een rek is bij Heavyduties € 77,- maar het is niet duidelijk of deze koffers hierop naadloos passen.

Voor wie niet weet waar hij naartoe wil, zijn alle wegen goed

19 apr 2013 09:56 #28 door arne
Hmmmm, Bochtenkoning, dan vind ik de oplossing van Sandra leuker. En de koffers zijn even duur. Ik weet niet of ze een rek hebben, maar de koffers zijn €100 met slot, dus dat is een beetje hetzelfde.

Dit is het zijaanzicht van de fiets van Sandra:

De koffer open en Sandra schreef dat ze hem met plastic kast papier (?) had beplakt om geen aluminium vlekken te krijgen van het in- en uitpakken.

Ik vind ze er best netjes uitzien.

En een Albert Heijn tas past er precies in als binnentas schrijft Sandra.

19 apr 2013 10:44 #29 door Marcel T
Beantwoord door Marcel T in topic Framepjes maken voor baggage

De koffer open en Sandra schreef dat ze hem met plastic kast papier (?) had beplakt om geen aluminium vlekken te krijgen van het in- en uitpakken.

transparant kaftpapier (boeklon-folie) aan de binnenzijde is handig. Het vermindert het (grijze/zwarte) aluminiumslijpsel dat vrijkomt aan de binnekant door wrijving.

De AH tas is ideaal (mag ook een ander merk zijn  ;)), geeft nog wat extra bescherming tegen eventueel binnenkomend water (vorig jaar in scandinavie af en toe een klein beetje nattigheid in de koffer) + is heel handig omdat je al je spullen makkelijk kan in- en uitladen.

De reflector is trouwens een goed idee. Die ga ik er ook op plakken.

Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it - Mary Schmich

19 apr 2013 12:07 #30 door arne
Ah, boeklon. Dat ken ik dan weer wel. Dat is inderdaad wel handig. De tas vind ik ook wel een goed idee.

Overigens is dit volgens mij de link naar de koffer , toch Sandra? Als je een tientje meer uitgeeft hebben ze hem zelfs van 41 liter . Setje slotjes erbij en je bent compleet. Of nog een montage setje erbij.

Leuk spul voor dat geld. Als dat dan ook weer op dat rekje van Heavyduties past, dan is het allemaal nog niet eens heel asociaal duur. ;)

19 apr 2013 12:10 #31 door Bochtenkoning
Beantwoord door Bochtenkoning in topic Framepjes maken voor baggage

Hmmmm, Bochtenkoning, dan vind ik de oplossing van Sandra leuker. En de koffers zijn even duur. Ik weet niet of ze een rek hebben, maar de koffers zijn €100 met slot, dus dat is een beetje hetzelfde.

Dit is het zijaanzicht van de fiets van Sandra:

Ik vind ze er best netjes uitzien.

Ziet er inderdaad errug stoer uit...!  :D En de prijs valt reuze mee!

Voor wie niet weet waar hij naartoe wil, zijn alle wegen goed

21 apr 2013 23:24 #32 door Sandra
Hallo, zojuist terug van een ladiesweekendje Sauerland van Motoport Engbers in Zelhem. De koffers zitten er nu zo'n 15.000 km (continue) op en hebben zich dit weekend week uitstekend bewezen. Het is even wennen in het begin, je bent vrij ''breed''.
Ik haal ze er nooit af, daarom heb ik die grotere ook niet genomen! Die grote koffers zijn wat mij betreft ''too much'' en in dit formaat, ik geloof 36 liter kan echt heel veel in...als vrouw kom ik er ruim mee uit haha
Er is btw tot nu toe nog geen druppel doorgekomen.
De tassen zijn handig omdat ik alles in 1x er uit kan pakken. Als ik nog meer mee wil nemen pak ik het topkoffertje erbij, een tas achterop de buddy kan er ook nog bij...
Leuk dat de reacties zo positief zijn! :)

Grtz San
ps oja, zoals ik al eerder schreef: er is bij daerr een universele adapterplaat te krijgen om achterop de koffer te monteren zodat ze aan een hepco en becker kofferrek bevestigd kunnen worden. Of zelf lassen zoals Herbert dat voor mij heeft gemaakt.

21 apr 2013 23:33 #33 door Sandra

Ah, boeklon. Dat ken ik dan weer wel. Dat is inderdaad wel handig. De tas vind ik ook wel een goed idee.

Overigens is dit volgens mij de link naar de koffer , toch Sandra? Als je een tientje meer uitgeeft hebben ze hem zelfs van 41 liter . Setje slotjes erbij en je bent compleet. Of nog een montage setje erbij.

Leuk spul voor dat geld. Als dat dan ook weer op dat rekje van Heavyduties past, dan is het allemaal nog niet eens heel asociaal duur. ;)

Ja, dit is de link. Zie overigens dat ze in 3 jaar een tikkeltje duurder zijn geworden, nou ja, nog steeds erg gunstig..

22 apr 2013 19:42 #34 door Paul
Beantwoord door Paul in topic Framepjes maken voor baggage

Hallo, zojuist terug van een ladiesweekendje Sauerland van Motoport Engbers in Zelhem. De koffers zitten er nu zo'n 15.000 km (continue) op en hebben zich dit weekend week uitstekend bewezen. Het is even wennen in het begin, je bent vrij ''breed''.
Ik haal ze er nooit af, daarom heb ik die grotere ook niet genomen! Die grote koffers zijn wat mij betreft ''too much'' en in dit formaat, ik geloof 36 liter kan echt heel veel in...als vrouw kom ik er ruim mee uit haha
Er is btw tot nu toe nog geen druppel doorgekomen.
De tassen zijn handig omdat ik alles in 1x er uit kan pakken. Als ik nog meer mee wil nemen pak ik het topkoffertje erbij, een tas achterop de buddy kan er ook nog bij...
Leuk dat de reacties zo positief zijn! :)

Grtz San
ps oja, zoals ik al eerder schreef: er is bij daerr een universele adapterplaat te krijgen om achterop de koffer te monteren zodat ze aan een hepco en becker kofferrek bevestigd kunnen worden. Of zelf lassen zoals Herbert dat voor mij heeft gemaakt.

Is Liesbeth bij
jou achterin gereden Sandra of bij iemand anders ??

22 apr 2013 20:07 #35 door Sandra
Wie is Liesbeth?
Er deden 43 dames mee en ken niet iedereen. Geen idee wat er evt. in een andere groep is gebeurd, heb er ook niks over gehoord.

22 apr 2013 22:23 #36 door Paul
met de blauwe kawasaki is achter in 1 van de andere dames gereden toen jullie vrijdag weg zijn gereden, ze konden de kuip nog weer met ductape tijdelijk aan elkaar plakken ze lag bij Anita (van Renzo) op de kamer !
fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-a...979_1361479683_n.jpg

23 apr 2013 10:55 #37 door Sandra
Oo, ja ik ken haar wel maar al die namen onthouden .....:angel:....
Tja motorrijden= ogen open houden en afstand houden...verder zeg ik er niks van...een ongeluk zit vaak in een klein hoekje, dat wel!

23 apr 2013 16:03 #38 door Paul

Oo, ja ik ken haar wel maar al die namen onthouden .....:angel:....
Tja motorrijden= ogen open houden en afstand houden...verder zeg ik er niks van...een ongeluk zit vaak in een klein hoekje, dat wel!

goed duidelijk dus!en niet net de tomtom klungelen onder het rijden!ze had trouwens voor ongeveer €2000,- schade toch nog !                        nu weer ontopic !

25 mei 2013 21:20 #39 door arne
Even terug naar baggage. ;)

Inmiddels heb ik zitten passen en meten en heb ik toch besloten om geen rek te maken. Ik ben bezig om een kant van de tassen te voorzien van een stuk RVS als hitteschild. Er zit een centimeter of 4 tussen de tas en de uitlaat, dus dat zou genoeg moeten zijn. Op de andere helft van de tas komt vilt, om ervoor te zorgen dat de tassen de zijkanten niet beschadigen tijdens het rijden. De achterste klittenband van de tassen past precies achter de achterkant van de topkoffer, zodat hij lekker vast hangt en ook niet snel weg te halen is. Dat moet goed gaan.

Nou kan ik van iemand een tanktas overnemen, maar dat is gewoon een universele tanktas. Werkt dat op een TransAlp tank, of moet ik dan naar iets speciaals zoeken?

25 mei 2013 21:44 #40 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Framepjes maken voor baggage
Ik zou voor een Enduro model gaan. Die past beter op een TA. Enduro tassen hebben een hoge achterkant en een lagere voorzijde en dat sluit beter aan op de tank van een TA.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.121 seconden