- Berichten: 5
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
`Hoi allen,
Dat er 1 CDI kapot is staat voor mij wel vast, ik rijd nu zonder zijkappen en wanneer de motor op 1 cilinder gaat lopen (de toerenteller stopt dan ook) en ik tegen de CDI aandruk naast de spanningsregelaar gaat de cilinder weer meelopen.
Echter slaat de motor regelmatig helemaal af en krijg hem niet meer gestart, wanneer ik 15 minuten wacht start hij vaak weer en loopt dan soms weer op 2 cilinders of op 1.
Zouden nu allebei de CDI's de geest hebben gegeven of misschien ook in combinatie met de bobine, waar zit de bobine, naast de accu ???
Wanneer ik de CDI's omruil lopen ze kort weer allebei waarna ze weer allebei of 1 er mee stoppen.
Wat is de "goede" positie van de CDI's, is dit liggend of staand? ik heb nu een rubber waar ze in staan met de stekkers boven.
Is er een mogelijkheid dat de CDI's een te hoge spanning krijgen waardoor deze kapot gaan? 1 van m'n CDI's is pas 3 jaar oud.
Robert
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
De bobines zitten onder de tank. Als je de tank eraf haalt kun je er zo bij. Let er op dat er VIER bobines zijn hè!
De CDI's staan bij jou en zo is die serie ontworpen. Echter doordat het zadel wat inzakt over de jaren is het zo dat ze een beetje geplet worden waardoor er contact of printbreuken ontstaan in 1 of beide CDI's. in latere modellen (v.a. 1994)liggen de CDI's en vanaf (ik geloof 96 of 97) hebben de alps maar 1 CDI.
Je kan kijken of je eenhouder kunt bemachtigen waarbij je CDI's komen te liggen zoals in de latere modellen.
Ik heb in een post van RobMM van gisteren (heeft zelfde probleem) aangeboden om zijn CDI eens na te kijken, volgens mij zijn ze (voor mij)redelijk simpel te repareren namelijk. Een nieuwe CDI van Honda kost je zo enkele honderden euro's. En gebruikte CDI's zijn ook niet zo goedkoop.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ja je hebt gelijk. Ik heb net ff gekeken en het verhaal van jou klopt. Bij mij staat de langste zijde vertikaal. Nu wil ik dit dus ook graag veranderen.(het is nu nog niet te laat. Buddy raakt de CDI's nog niet althans niet te zien. Wat voor rubber moet ik nu dus halen? Moet ik dan nog wat aan de bedrading doen? Met andere woorden als ik ze anders plaats zijn ze dan nog lang genoeg?Jouw CDI's zitten dus met de langste kant vertikaal. Die staan dus. De alps met liggende CDI hebben ze dus in een rubber zitten waarbij de langste zijde horizontaal "ligt". Hierdoor is de afstand tot het zadel groter en is de kans op een defecte CDI door druk van het zadel veel lager.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.