- Berichten: 159
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik ga ze vanavond denk ik omwisselen.
Dan zou dus de andere cilinder problemen moeten gaan geven in plaats van de voorste.
Daarmee kan ik uitsluiten dat het de CDI is.
Verder is het plan om bougies en bougiekabels/bobine te vervangen.
Die combinatie zou het moeten oplossen.
Doet het dat niet, dan ga ik zelf kabels trekken van cdi -> bobine.
Is het probleem er dan nog, dan zit het ergens voor de CDIs, of in de carburateur.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Dit heb ik daarna niet weer kunnen reproduceren.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
sterk omdat die CDI relatief nieuw is.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Links Rechts
A OK, loopt stationair goed
B Hapert en start niet
A B Loopt + stationair, toeren OK, hakkelt wel wat stationair. Iets hakkeliger dan bij CDI's andersom. Toerenteller over de zeik. Bij een latere test ineens minder.
B OK, loopt stationair goed
A Loopt beetje stationair, maar slaat af
B A Loopt + stationair, toeren OK, hakkelt wel wat stationair
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Of iets mis met de rechter aansluiting?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Zou daar eerst eens naar kijken.
Of je A of B erop aansluit maakt weinig verschil, dus CDI lijkt me geen probleem te veroorzaken.
Begin gewoon eens met alle stekers in het circuit. Ook die bij de koplamp zitten.
Verder de massa, zowel op het blok als het frame even goed schoonmaken.
Probeer ook de - ( min ) kabels te meten op weerstand naar Massa. Zwevende massa kan heel rare dingen veroorzaken.
Omdat het probleem duidelijk een electrisch probleem is, kun je carbs uitsluiten.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Hey Anne, hopelijk kun je nu met een gerust hart met vakantie!
Euh..dat knallen, wil je dat echt opgelost zien? Meid geniet er van...als die van mij dat niet meer zou doen, zou ik hem weer op af laten stallen :-X.. Maar goed das mijn smaak... 't kan mij niet hard genoeg gaan..
Fijne vakantie!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Meid geniet er van...als die van mij
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Uhhhhh Sandra, volgens mij heeft Anne geen rokje >
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Neem me niet kwalijk... :-[ ik dacht te maken te hebben met een vrouwspersoon. Excuzes moi!Hehe, nee, zelfs Sandra zou toegeven dat me dat niet zou staan
Ik denk dat het wel de CDI's waren, maar heb het inderdaad niet echt getest.
Omdat ik verder eigenlijk niks heb gedaan (behalve dat connectortje) heb ik ook niet echt de behoefte om te zien
wat het nou was. Wel wil ik natuurlijk de CDI's een keer testen om te kijken of ze goed zijn (ivm verkoop enzo).
De SR solderen was een "bij" klusje. Niet vanwege het originele probleem, maar omdat ik erachter kwam dat de boel weer gesmolten was. Nu maar het zekere voor het onzekere genomen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Het verhaal is als volgt; mijn motor houdt soms in tussen de 4000 en 5000 toeren. Meestal als hij warm is. En dan maar af en toe; hij loopt dan heel schokkerig. Zodra hij eenmaal begonnen is met schokken, blijft het ook totdat ik "thuis" ben.
Ik ben er ondertussen achter dat het de voorste cilinder is. (door bougiekabels loshalen als het probleem optreedt).
Schoongemaakt: carburateurs
Vervangen; 2 CDI's. Ze leverden er per ongeluk 2, dus ik heb 2 nieuwe.
Vervangen: 1 van de 2 bougiekabels + bobine aan de voorkant. Hielp een half jaar.
Nu lijkt het probleem weer terug. Voornamelijk als hij warm is lijkt het.
Ik vermoed sowieso dat het iets elektrisch is; maar omdat het probleem maar af en toe optreedt is het lastig te diagnosticeren.
Vorig jaar ben ik hortend en stotend de hele weg vanuit Berlijn terug gekomen; over 2 weken wil ik graag naar schotland, maar ik zie dat nu niet zitten
"Oldtimer" regelt 2 nieuwe bougiekabels voor me, die ga ik dus beide voor weer vervangen.
Ik zat zelf te denken aan nieuwe kabels trekken van cdi's naar bobine, ofzo Mits het natuurlijk daarin zit. Ik weet gewoon niet goed wat ik het beste kan doen.
De vraag aan de kenners:
- Wat kan ik controleren om zo snel mogelijk dingen uit te sluiten
- Wat kan ik vervangen met kans op goede afloop
- Wat zie ik over het hoofd? (indien van toepassing)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.