Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Het gaat om nummer 2 op de tekening. Ervaring met glad maken heb ik overigens niet, maar kan me goed indenken dat het mogelijk moet zijn.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
De vingers van de korf slaan in
Deze moetje glad vijlen
De veer spaning is vaak te laag nw veren en klaar is keees
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ook ik heb een keer zwaardere veren erin gezet, en toen bleek ik ook na relatief korte periode alweer een slippende koppeling te hebben. Ik weet het toen aan mijn slechte offroad capaciteit en het steeds weer in de blub vast rijden..... :-X
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik neem aan dat je nu al tot het 'max' gesteld hebt ?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
hallo,
de korf heeft niets van doen met het niet goed vrijkomen van de koppeling
deze doet niet anders dan de platen vasthouden in de uitsparingen
de ontkoppeling gebeurt enkel door de verbinding te verbreken die in stand gehouden wordt door de veerdruk van de koppelingsveren
ik vraag me dan meer af of ze wel goed in elkaar staat
de druk stift drukt op het druk lager die zich afzet en zodoende tegen de veerdruk de platen los zet
de hevel waarmee dit gebeurt is ook een vast gegeven
wat wel variabel is zijn de koppelingsveren/de gevoerde platen, de stalen platen
(dient altijd als set te worden vervangen)
de stalen platen hebben het namelijk ook zwaar en slijten ook(worden krom)
maar ook de koppelingskabel rekt uit (evident aan staal kabels)
daar komt bij dat de koppelings hendel ook het ontkoppelen bepaald.. denk aan een krommem hendel waardoor je deze niet verder in kunt trekken dan tegen het hand vat van het stuur.
het vervangen van de koppelings kooi doe je normaal alleen maar als de platen te veel speling krijgen in de nokken
ps : denk er aan dat de eerste koppelingsplaat in de minder diepe uitsparingen rust van de kooi en je deze iets moet draaien tov van de andere 5 platen.
ps heb nog wel een gebruikte kooi beschikbaar met beduidend minder km
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
de motor koppelt en ontkoppelt op zich dus wel, maar de 'slag' waarover dit gaat is zo klein geworden (en zit zo dicht tegen het volledig loslaten van de hendel aan, en juist niet heel dicht tegen het volledig intrekken) dat schakelen moeilijk wordt.
de platen heb ik bij de vorige lamellen+verenwissel ook vervangen, omdat ze ondanks dat ze niet verkleurd waren op een spiegel een minimale kromming vertoonden. Ik heb inderdaad steeds één koppelingsplaat anders gemonteerd, dit stond duidelijk omschreven in het wphb.
De vraag is wat nu verstandig zou zijn, gezien het feit dat de motor dagelijks wordt gebruikt:
Het liefste zou ik de koppeling demonteren met iemand die er echt kijk op heeft en aan de hand van diens advies eventueel onderdelen vervangen/bestellen. Maar dan zou de motor op één dag daar naartoe moeten rijden, de koppeling eruit gehaald, gefixt en vervolgens weer terug moeten kunnen rijden. Dat zou sleutelen aan een relatief heet blok betekenen en ik weet niet of dat wel kan, bv in verband met mogelijke vervorming van het koppelingshuis.
*Zucht* doe mij toch eigenlijk maar liever de droge koppeling van een ouwe tweeklepsboxer...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
ik wil je graag helpen en ben er ook zeker van dat dit op 1 dag gaat lukken,
spare parts zijn er genoeg maar de vraag is ook op welke termijn je dit wilt doen,
mvg ad
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
hallo,
dan blijft alleen morgen over... daarna kan het weer na 31 mei
zijn we namelijk aanwezig op het ITT in bischofsmais
ad
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.