Voorwiel rd11 andersom

24 aug 2013 21:56 #1 door Manoman12
Voorwiel rd11 andersom werd gestart door Manoman12
Even iets raars. Bij de alp rd11 kun je het voorwiel er andersom inzetten. Remklauwen passen gewoon. Het is mij met niet opletten gelukt ;-)) Ik heb de fout tijdig ontdekt en verholpen. Maar nu de vraag: Omdat de snelheidsopnemer in dat geval aan de andere wielzijde op de kop komt te zitten, draait ie dus de andere kant op. Loopt de teller dan ook terug? Kan dat? Ik heb het er maar niet op gewaagd maar het is een intrigerende dingetje.
Gr Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2013 22:00 #2 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Voorwiel rd11 andersom
Je zult toch rekening moeten houden met de draairichting van je voorband, daar staat een pijl op die de draairichting aangeeft.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

24 aug 2013 22:03 #3 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Voorwiel rd11 andersom
niet alle banden hebben een rijrichting !!

cross banden

24 aug 2013 22:06 #4 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Voorwiel rd11 andersom
Ik neem aan dat er op zijn Alp geen crossbanden zitten.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

24 aug 2013 23:50 #5 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Voorwiel rd11 andersom
Dan draai je de band toch om.

Er zijn inderdaad crossbanden die geen draairichting hebben, maar ook banden die je op een harde ondergrond de ene kant om monteert en op een zachte andersom. Dan is het verrekte hendig als je gewoon je wiel andersom kunt monteren.

Niet dat ik dat ooit zou doen, ik merk het verschil waarschijnlijk toch niet.

25 aug 2013 09:02 #6 door Manoman12
Beantwoord door Manoman12 in topic Voorwiel rd11 andersom
Er zitten geen crossbanden op. Ik zat te kijken in het wphb hoe dat plastic hulpbeugeltje voor de tellerkabel aan de voorpoot ook al weer vast moest. Op de foto op de voorkant van het boek zag ik de tellerkabel aan de andere kant van de vork. Huh? Toen pas ontdekte ik dat het wiel verkeerd om moest zitten. Maf, want het wiel draaide gewoon en de remmen werkten. Misschien past het achterwiel ook wel aan de voorkant...

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.070 seconden