Winterbanden ?? Wel of niet

27 sept 2013 07:22 #21 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Winterbanden ?? Wel of niet

Ik ben bang dat de mitas geen fijne band is wanneer het kouder wordt. Je heb sowieso minder grip op asfalt met die dingen. Sneeuw ja dat gaat lukken maar koud en nat zou ik liever niet doen. Het wiel blokkeert zelfs bij een schakelfoutje (zo van oh ik zat al in de 2 maar nu in de 1, slip)

Maar daar kom je vrij vlot achter

Lennert

Moet je hem aflaten, heb je ineens grip.  ;D

Ik ga het begin van deze winter proberen op een setje pirelli mt21's.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 sept 2013 11:18 #22 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Winterbanden ?? Wel of niet
Met of zonder spikes Pim  ;) ;D
Bijlagen:

27 sept 2013 11:21 #23 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Winterbanden ?? Wel of niet
Dat zal op stukjes schoon asfalt wel extra spannend zijn denk ik. ;D

12 okt 2013 06:49 #24 door Tina Harms
Beantwoord door Tina Harms in topic Winterbanden ?? Wel of niet
Wat fijn al die reacties en wat het teweeg brengt.

Het is altijd goed om bepaalde zaken vanuit een ander perspectief te bekijken.  Wel ik kan jullie melden dat ik ondertussen Michelin Anakee 2 onder mijn Transalp heb laten zetten. Als het inderdaad echt slecht weer wordt dan ga ik lekker in mijn panda zitten. En inderdaad veiligheid heeft natuurlijk ook te maken met hoe je je gedraagt op de weg en dan hoef je niet te vertrouwen op "schijnveiligheid".

Deze veiligheid heeft zich nu ook doorgezet door voor een gele helm te kiezen. En dat merk je echt  C:-). Als men niet in de gaten hebt dat je geen politie bent dan wordt er de max snelheid gereden. Soms is dat handig maar als dat het doorrijden niet bevordert ook knap lastig. Afijn, ik ga straks toch ook maar voor een gele overjas want mijn veiligheid en gezien willen worden gaat dan toch net iets verder dan het er ook leuk uit willen zien. Hoewel dit voor een vrouw met een maatje meer toch ook beperkingen oplevert.

Lieve mensen bedankt ik heb genoten van de reacties op de reacties en een fijn weekend :)

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.063 seconden