100 octaan benzine

18 sept 2013 19:33 - 21 dec 2014 17:40 #1 door Doei, Suc6 ermee
100 octaan benzine werd gestart door Doei, Suc6 ermee
.Bericht van mod:

Topic starter heeft forum verlaten en originele tekst zelf gedelete

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2013 20:22 #2 door Cas
Beantwoord door Cas in topic 100 octaan benzine
Mijn Varadero loopt op octaan 98 veel mooier dan op 95.
Helaas hebben we hier geen 100. V Power is octaan 97 hier in Nederland.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2013 21:13 #3 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic 100 octaan benzine

Mijn Varadero loopt op octaan 98

Zelfde ervaring hiero.

Laatst tijdens BTL weekend E10 getankt. Wat een rotzooi in de Dero.\
Ik was eigenlijk van plan om het er uit te halen en 98 te tanken.
Na 200 km aanklooien heb ik er super bij getankt en dat hielp.
Half om half dus.
Normaliter tank ik super plus. Loopt de Dero veel mooier op.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2013 21:24 #4 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic 100 octaan benzine
hallo,

voor de echte liefhebber lever ik gewoon racing fuels met een ron gehalte  t/m 114 !
met lood en zonder lood
je betaalt er wat voor maar dan krijg je ook iets.
prestaties die je niet voor kunt stellen
daarnaast heb ik sinds kort een additief om de effecten van de E 10 te compenseren in positieve zin.

dus ben voorzichtig  met te roepen dat er iets niet is... 8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2013 21:30 #5 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic 100 octaan benzine
Oohh, het regent aan het Comomeer  :-X

Maar is er behalve dat E10 eliminatie spul ook een additief om het octo 100 of het race fuel effect te krijgen bij euro 95 ???
Verder kennen we nog steeds dat wonderspul additief voor in de olie van jou nog niet.
Ad, maak je geheim wereldkundig., :P

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2013 21:36 #6 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic 100 octaan benzine
nou het was vandaag 28 graden in milaan,

maar er is inderdaad wel een product dat het octaan gehalte iets omhoog krikt maar geeft hooguit een winst van ca 3 ron
dat gaat natuurlijk dan nergens om,

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2013 21:49 #7 door Cas
Beantwoord door Cas in topic 100 octaan benzine
Van 95 naar 98 geeft al een groot verschil en dat is 3 ron. Nog eens 3 ron erbij en het is feest, ik neem een flesje mee.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2013 22:31 #8 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic 100 octaan benzine
Tja... Kan alleen maar alle bovenstaande ervaringen staven met mijn eigen positieve ervaringen. Niet alleen op de Dero, maar ook met een alp, een twin en de XLV...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2013 22:45 #9 door Cas
Beantwoord door Cas in topic 100 octaan benzine
Ik ben benieuwd hoelang we nog benzine met octaangetal 98 kunnen tanken in Nederland, veel benzinemerken willen ervan af omdat het te weinig getankt wordt.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2013 23:21 #10 door Bikkel
Beantwoord door Bikkel in topic 100 octaan benzine
E10 is troep die Ethanol tast al je rubbers aan dus ook je klepseals en andere rubbers.
alles is beter als E10

NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2013 03:44 #11 door Fred
Beantwoord door Fred in topic 100 octaan benzine
Om het nog wat ingewikkelder te maken..... Ik ben momenteel met mijn Transalp in Canada aan het rijden en vond het wel spannend om te ontdekken hoe de Alp zich zou houden met de regular 87 89 en 91 octane hier.

Zover ik het begrijp wordt dat anders gemeten dan in, Europa
RON Reaserch Octane Number. (Used in Europe and elswhere in gas stations)
MON Motor Octane Number in noord america.......

Vandaag twee keer 91 getankt dat ook V-Power heet bij Shell. De Alp loopt als een zonnetje.

even off topic er volgt een verslag in de Transalper en ook wat info bij reizen op het forum

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2013 07:42 #12 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic 100 octaan benzine

Ik ben benieuwd hoelang we nog benzine met octaangetal 98 kunnen tanken in Nederland, veel benzinemerken willen ervan af omdat het te weinig getankt wordt.


De TANGO levert het nog gewoon... Tenminste hier in het noorden.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2013 10:14 #13 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic 100 octaan benzine

E10 is troep die Ethanol tast al je rubbers aan dus ook je klepseals en andere rubbers.
alles is beter als E10


Volgens mij is er wat mis als de benzine bij je klepseals komt. ( zeg het als ik het mis heb)

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2013 10:24 #14 door guman007
Beantwoord door guman007 in topic 100 octaan benzine
Het is jammer maar het is zo. Vorig jaar in Frankrijk E10 in de AT gedaan, een ramp was het! Dit jaar goed opgelet en ver van de E10 weg gebleven. De Shell V-power 100 octaan in Duitsland is idd geweldig, jammer dat die hier niet te krijgen is. Overigens loopt de AT even goed op 95 als op 98, als het maar geen E10 is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2013 10:36 #15 door Damian
Beantwoord door Damian in topic 100 octaan benzine
Ik heb nog nooit wat gemerkt aan het rijgedrag bij het tanken van E10 met mijn transalp 650
Merk ook het verschil tussen 95 en 98 niet dus het zal wel aan mij liggen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2013 11:27 #16 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic 100 octaan benzine

dat het dus 97 is hoor ik echt voor het eerst.


Ik heb net nog even gekeken bij de Shell, maar V power is gewoon RON95 hoor.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2013 11:54 #17 door Cas
Beantwoord door Cas in topic 100 octaan benzine
Alles wat Super Plus heet kan je redelijk van aannemen dat het 98-RON is. Die naamgeving komt nog uit de tijd dat 91-RON als 'normaal' en 95-RON als 'super' werd verkocht. Tegenwoordig kan je vrijwel nergens meer 91-RON kopen en is 95-RON de standaard geworden.

Shell V-Power Benzine is in NL 97-RON en wordt daarom als 95-RON verkocht, dat heeft te maken met domme regeltjes en niet met de brandstof. In Duitsland is de V-Power 100-RON.

Esso Supreme is 95-RON voor wat ik kan vinden. Daar zou een vergelijkbaar verhaal als met V-power achter kunnen zitten, maar dat kan ik niet vinden.

Texaco Euro XL is ook 95-RON, voor zo ver ik weet zit daar geen "97 en moet dus als 95 octaan verkocht worden" achter.

Gulf Challenger zou 100-RON moeten zijn en wordt dus verkocht als 98.

De Anac heeft inderdaad gewone 98-RON, de gele slang etc. Wel even opletten, niet alle pompen daar geven ook 98.

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1,4845056,4845056,page=1

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2013 13:46 #18 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic 100 octaan benzine
Ik sputter al jaren rond op 95 met diverse brommers (bv Yammi XJ600, Kawa 550, Transalp 600). De laatste tijd wissel ik het wel eens af met Super maar merk eigenlijk geen verschil. Ook in Frankrijk gooi ik er E10 in zonder problemen.

Ik hou er wel rekening mee aan het eind van het seizoen, dan wil ik er Super in hebben ivm het vochttrekken van de Alcohol in 95.

Dus Damian, je staat niet alleen.

Lennert

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2013 17:29 #19 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic 100 octaan benzine

Overigens kan ik me herinneren dat op de Honda Pan European 1100 die ik lang geleden een tijdje gereden heb een stekkertje zat dat je kon omsteken en daarmee kon je dan probleemloos met lagere octaan gehaltes rijden als de gebruikelijke hier gangbare octaangehaltes. Ik dacht dus 91 of lager. Nu vraag ik me af of er toevallig op een bepaald model TA deze bewuste stekker ook zit?


Er zijn in ieder geval aftermarket CDI's met een draadje wat je door kunt knippen voor lagere octaantjes. Kom je terug in de wereld met 95+ verbind je de eindjes weer met elkaar.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2013 18:42 #20 door Cas
Beantwoord door Cas in topic 100 octaan benzine
Waarschijnlijk is een motorfiets net een mens, de ene houdt van rode wijn, de ander van witte wijn en weer een andere van een pint.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.103 seconden