100 octaan benzine

19 sept 2013 19:17 #21 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic 100 octaan benzine

Volgens mij is er wat mis als de benzine bij je klepseals komt. ( zeg het als ik het mis heb)


Die bio zooi komt bij de carburateurs (naald vlotter kamer, slangen die oplossen van binneuit, al
drie keer de gasfabrieken open moeten maken om zwarte "korrels" eruit te halen.
Met 98 geen problemen meer. Eind dit jaar gaat de euro 95 naar 10 % biozooi.... Ze zijn gestoord geworden.
Allemaal voor het milieu.... my ass .... om biospul te maken voor in de benzine is er te weinig bouwgrond
voor voedsel en wordt het regenwoud nog verder gekapt.  Er zal wel flink aan worden verdiend.
Dat is de reden ! ! :P :P :P :P

grtz,
marco

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2013 19:37 #22 door Cas
Beantwoord door Cas in topic 100 octaan benzine

Die bio zooi komt bij de carburateurs (naald vlotter kamer, slangen die oplossen van binneuit, al
drie keer de gasfabrieken open moeten maken om zwarte "korrels" eruit te halen.
Met 98 geen problemen meer. Eind dit jaar gaat de euro 95 naar 10 % biozooi.... Ze zijn gestoord geworden.
Allemaal voor het milieu.... my ass .... om biospul te maken voor in de benzine is er te weinig bouwgrond
voor voedsel en wordt het regenwoud nog verder gekapt.  Er zal wel flink aan worden verdiend.
Dat is de reden ! ! :P :P :P :P

grtz,
marco


En zo is het helaas.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2013 20:20 #23 door dropken
Beantwoord door dropken in topic 100 octaan benzine
die E 10 zooi heeft in mijn oldtimer de hele tankcoating opgevreten dus die zooi komt bij mij als het even kan in geen enkele motorfiets meer in de tank voor de rest tank ik van alles door elkaar en merk eigenlijk geen verschil maar zal er vanaf nu toch eens beter op  letten.
wel een interessant item om dat dit toch ons allemaal bezig houd dus lees graag de verdere reacties.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2013 20:31 #24 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic 100 octaan benzine
niet zo negatief,

Op dit moment wordt er al <5 ethanol gemixed bij de benzines dus dat is op zich niet vreemd echter de E 10 heeft er gewoon iets meer van.
en ja, het is een bekend probleem dat de ethanol rubbers laat op zwellen.

de cal waarda van ethanol is veel hoger dan van benzine dus technisch gezien is het een uitstekende brandstof die als bijkomend voordeel motoren koeler houdt dan motoren die draaien op benzine
in de racerij wordt er veelvuldig gebruikt van gemaakt en is het in de rally sport al gangbaar dat de motor er gewoon volledig op draait.

het is dus nogmaals een bewijs dat onze clubmotoren achterhaalt zijn door de hedendaagse techniek.
en we dit gewoon moeten accepteren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2013 20:35 #25 door Cas
Beantwoord door Cas in topic 100 octaan benzine
Gulf Challenge schijnt 100 ron te zijn.

&#9702;Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2013 20:38 #26 door Cas
Beantwoord door Cas in topic 100 octaan benzine

het is dus nogmaals een bewijs dat onze clubmotoren achterhaalt zijn door de hedendaagse techniek.
en we dit gewoon moeten accepteren


De mijne niet Ad, die is nog volop in ontwikkeling!

&#9702;Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2013 23:47 #27 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic 100 octaan benzine
nou niet echt

het blok stamt  oorspronkelijk uit de VTR 1000 en dat is echt wel even geleden

een injectie systeem  veranderd niet echt veel hier aan
ze zuipen nog steeds en dat deden ze toen ook al...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2013 00:15 #28 door Cas
Beantwoord door Cas in topic 100 octaan benzine
Ik zuip ook nog steeds Ad, alleen nu iets meer dan toen. :))
En sinds ik weer motor rij, ga ik steeds meer zuipen!

&#9702;Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2013 17:24 #29 door Cas
Beantwoord door Cas in topic 100 octaan benzine
Ik ga eens een Gulf pomp zoeken ik de buurt en kijken of ze daar Challenge 100 ron hebben. :)
Ben ook wel benieuwd of ik verschil merk met 98 of 100.

&#9702;Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2013 21:29 #30 door Cas
Beantwoord door Cas in topic 100 octaan benzine
Dat je nu geen klappen meer hebt in de uitlaten komt omdat het lek in de uitlaten nu is dichtgeslibd door de vrijgekomen vervuiling. :))
Dat verhaal van Shell zou wel eens kunnen kloppen. Een vriend van mij werkt bij DuPont en de leaserijders daar mogen geen V-Power tanken i.v.m. vaak voorkomende motorschade.
Ik weet niet of het waar is.

&#9702;Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2013 22:41 #31 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic 100 octaan benzine
en zo blijven we speculeren waarbij we ondanks al onze grootste technische vooruitgang nog steeds vooruit tuffen op een concept waarbij het rendement < 10 % is
volledig elektrisch rijden(zonne energie) zou de toekomst moeten hebben

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2013 22:45 #32 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic 100 octaan benzine
pfff wat heb jij gerookt Ad :o  Lange leve de verbrandingsmotor. wat een emotieloos gedoe zo'n electromotortje

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2013 23:33 #33 door Cas
Beantwoord door Cas in topic 100 octaan benzine

&#9702;Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 sept 2013 00:30 #34 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic 100 octaan benzine

pfff wat heb jij gerookt Ad :o  Lange leve de verbrandingsmotor. wat een emotieloos gedoe zo'n electromotortje


kan wel zijn maar dan brom ik zelf wel en deuntje

koppel en pk geven je een totaal nieuwe beleving

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 sept 2013 00:42 #35 door Cas
Beantwoord door Cas in topic 100 octaan benzine
Toch vind ik mijn brullende pijpjes wel leuk hoor Ad  :))

&#9702;Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 sept 2013 09:40 #36 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic 100 octaan benzine

Toch vind ik mijn brullende pijpjes wel leuk hoor Ad  :))


MP3 player en oordopjes  ;D ;D ;D ;D
Nu nog kleding met solarcellen en van sunrise tot sundown kan je door blijven rijden  :P

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.138 seconden