Kleinere velgen?

09 nov 2013 07:58 #1 door Nick
Kleinere velgen? werd gestart door Nick
Gdm mensen.

Zijn er ook andere/kleinere (17inch) velgen die passen? Ik rij nooit offroad en zou dus graag gewone banden willen monteren. Daarvoor heb ik dan kleine velgen nodig (17 inch). Zijn er welicht andere Honda velgen die in een Transalp passen?
Heeft iemand hier al ervaring mee?

Gr Nick.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2013 08:56 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Kleinere velgen?
nee niet bekend

maar probeer even voor te stellen  hoe je alp er uit ziet als enkel de voorzijde 10 cm omlaag gaat

???

maar er zijn ook normale wegbanden beschikbaar voor een alp

09 nov 2013 10:50 #3 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Kleinere velgen?
Ongeveer zo ;D  komt van het ADVriders forum: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=39170
Bijlagen:

09 nov 2013 10:53 #4 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Kleinere velgen?
Ja maar die vork is veel langerder.

09 nov 2013 11:20 #5 door GK
Beantwoord door GK in topic Kleinere velgen?
en je hebt nog veel werk te verichten aan de kappen :-p, wel leuk zo die voorkappen, alleen niet praktisch met mijn tassen :-p

09 nov 2013 17:01 #6 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Kleinere velgen?

en je hebt nog veel werk te verichten aan de kappen :-p, wel leuk zo die voorkappen, alleen niet praktisch met mijn tassen :-p

Het gaat om de wielen! C:-)  Voor de rest kan je ervan maken wat jezelf wil :P
Bijlagen:

09 nov 2013 22:47 #7 door tigger
Beantwoord door tigger in topic Kleinere velgen?
Er zijn  ook een aantal pure wegbanden die op de standaard transalp-velgen passen.
Misschien een idee om daar naar te kijken? Dat is allicht voordeliger dan andere velgen en banden, voorvork, etc.

10 nov 2013 09:51 #8 door GK
Beantwoord door GK in topic Kleinere velgen?

Het gaat om de wielen! C:-)  Voor de rest kan je ervan maken wat jezelf wil :P

hahah ja,

maar ziet er wel leuk uit, toch enigszins uit verhouding maar dat is persoonlijke smaak,

er is denk ik altijd wel een wiel te vinden van een andere motor die er goed tussen past, alleen veel zoekwerk.

Heel de voorvork vervangen voor die van een andere motor maakt het wel makkelijker (maar kostbaar)

27 dec 2013 18:59 #9 door RoyalClub
Beantwoord door RoyalClub in topic Kleinere velgen?
Ik heb mijn alp omgebouwd met een setje supermoto velgen. De originele waren rot en ik rijd er alleen mee op straat, dit was voor mij de goedkoopste oplossing. Ben momenteel nog bezig met het upgraden van de voorrem en voorvork. (brace/veren)

Ik heb het originele spatbord van de alp een beetje verbouwd omdat ik te lui ben om een andere te zoeken. Twee gaten hoger op geboord en twee hoekprofieltjes voor aan de achterzijde.

Velgen zijn van warp9. 17x4.25 en 17x3.5. Banden 160/60-17 en 120/70-17

'T past allemaal met minimaal werk. Dat beugeltje in de achterbrug wat je kettingkast op zn plek houd buig je naar binnen en meer niet eigenlijk. Ja, t voorspatbord moet je zelf even iets op fabrieken en de beugel die tussen je vorkpoten zit moet je verwijderen.

Al met al ligt de motor stabieler in de bochten is mijn ervaring.

Ben alleen nog bezig met het ombouwen van de kilometer teller, gezien dat met de oorspronkelijke opnemer natuurlijk niet meer klopt.

Ik ben een CBR1000F 1988 opnemer aan het aanpassen zodat deze in het wiel past, gecombineer met een africatwin (1996) kmteller kabel.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.079 seconden