Verschil ontsteking 94-96/ welke onderdelen verwisselen?

12 mei 2009 21:43 - 12 mei 2009 21:45 #1 door Kuipirossi Jr.
Heb zondag het 94-er blok van mijn XL 600v verwisseld voor een 96-er blok :). Zoals al werd gevreesd, werkt de 94-er ontsteking niet met het 96-er blok((er komt een zwart tweesnoerig stekkertje uit het 96-er blok ipv de witte viersnoerige stekker uit het 94-er blok).

De verkoper van het 96-er blok (uit een gesloopte Transalp) biedt mij de gelegenheid om de benodigde ontstekingsonderdelen uit te wisselen. Weet iemand welke onderdelen ik precies moet verwisselen? Is het gemakkelijker om de onderdelen uit het blok om te wisselen of juist de electronica die aan het frame zit gemonteerd ????

Bedankt!
Groet,


Kuipirossi

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2009 10:37 #2 door dendiest
da's balen voor je!

als die stekker aan de rechterkant je blok in gaat, kan je dan niet gewoon de rechtercarter deksel eraf halen en kijken waar hij heen gaat?

den'diest

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2009 10:57 #3 door Kuipirossi Jr.
Beantwoord door Kuipirossi Jr. in topic Verschil ontsteking 94-96/ welke onderdelen verwisselen?
Dat kan wel... maar dan moet ik eerst de verse olie er weer uit laten lopen of de motor buiten op straat plat gaan leggen (heb geen binnenruimte waar dat kan). Doe ik liever niet als het niet nodig is...

Heb oude (2) ontstekingsmodules en (4) bobines inmiddels verwijderd en de verkoper verzocht om toezending ´96 (enkele) ontstekingsmodule + (2) bobines + kabelboom. Zal eerst dit eens omwisselen en kijken hoe het loopt.

Groet,

;)
Kuip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2009 19:45 #4 door Waffie

Dat kan wel... maar dan moet ik eerst de verse olie er weer uit laten lopen of de motor buiten op straat plat gaan leggen (heb geen binnenruimte waar dat kan). Doe ik liever niet als het niet nodig is...

Heb oude (2) ontstekingsmodules en (4) bobines inmiddels verwijderd en de verkoper verzocht om toezending ´96 (enkele) ontstekingsmodule + (2) bobines + kabelboom. Zal eerst dit eens omwisselen en kijken hoe het loopt.

Groet,

;)
Kuip


dit gaat niet werken omdat deze in de cdi unit verdwijnen en die zijn totaal anders immers jij het er 2 en de 96 maar 1 unit

het meest invoudig is om de spoelen en de gevers die op de krukas gebout zituit te wisselen
deze bevinden zich achter het koppelingsdeksel
je zult dus beiden open moeten maken en deze delen om moeten wisselen
nadeel,

je uitlaat moet eraf, olie eraf  koppelingskabels los deksel eraf en dan  de pick up spoelen er af halen ( met loctite vast gezet) als mede de signaal gever op de krukas (stevig boutje) en dan alles nogmaals bij de andere

je zult zien dat de signaal gever afwijkt alsmede de bedrading maar dat wist je al

succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2009 22:47 #5 door Kuipirossi Jr.
Beantwoord door Kuipirossi Jr. in topic Verschil ontsteking 94-96/ welke onderdelen verwisselen?
Bedankt voor het advies. Ik was hier al bang voor :P. Klinkt gelukkig als iets dat op zich wel te realiseren is :)!

Groet,


Kuipirossi

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2009 09:59 #6 door Kuipirossi Jr.
Beantwoord door Kuipirossi Jr. in topic Verschil ontsteking 94-96/ welke onderdelen verwisselen?
Ad,

Heb inmiddels de spoelen en de gevers er af gehaald en geregeld dat ik alles weer terug kan wisselen met de verkoper van het blok (die mijn oude inruil-blok en ontstekingsmodules, etc. heeft).

Alvorens ik alles opstuur heb ik de volgende vraag:

Is er een risico dat de nieuwe gever niet op de krukas past of dat de timing verkeerd staat als ik de zaak monteer? De gever zit op splains met een dikke kant, waardoor die er maar op 1 manier op past.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2009 12:16 #7 door Waffie

Ad,

Heb inmiddels de spoelen en de gevers er af gehaald en geregeld dat ik alles weer terug kan wisselen met de verkoper van het blok (die mijn oude inruil-blok en ontstekingsmodules, etc. heeft).

Alvorens ik alles opstuur heb ik de volgende vraag:

Is er een risico dat de nieuwe gever niet op de krukas past of dat de timing verkeerd staat als ik de zaak monteer? De gever zit op splains met een dikke kant, waardoor die er maar op 1 manier op past.


dit is gewoon uitwisselbaar

de spilbaan kom je ook op het andere ding tegen

gaat je gewoon lukken,

laat ons weten wanneer je weer rijd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.070 seconden