Blok fluit

16 mei 2009 23:41 #1 door Neet
Blok fluit werd gestart door Neet
De meeste zullen wel weten dat Honda nog wel is flink kan fluiten. Vaak model afhankelijk maar zelfs ook bouwjaar afhankelijk.
Nu hebben we twee TA's, die uit 98 fluit niet terwijl die uit 97 (precies hetzelfde) wel wat fluit.
Het is geen valse lucht en het geluid komt echt uit het blok. Toeren afhankelijk. Ook hoorde ik het laatst uit een hele andere grote gloednieuwe Honda komen.

Waar zit t em dat nou in........
Weet iemand dat?

Gr. Neet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2009 01:00 #2 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic Blok fluit
En als er niks aan te doen is kun je m altijd nog op marktplaats zetten als blokfluit  ;D

Ff serieus; geen idee wat dat kan zijn. Wellicht weet Ad Mies je meer te vertellen

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2009 11:24 #3 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Blok fluit

En als er niks aan te doen is kun je m altijd nog op marktplaats zetten als blokfluit  ;D

Ff serieus; geen idee wat dat kan zijn. Wellicht weet Ad Mies je meer te vertellen


André Rieu heeft volgens mij een vacature  ;D

Maar ik sluit me aan bij het advies... Ad Mies!?

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2009 12:52 #4 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic Blok fluit
Ach je kan altijd berdien stenberg bellen  ;D

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2009 16:59 #5 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Blok fluit
Tja, misschien moet ik dat maar doen dan.

En toch wil ik het weten he? Waarom,    waarommmmm nou.......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2009 12:50 #6 door Noize
Beantwoord door Noize in topic Blok fluit
Zal het niet komen door de demper? Als hij alle lage tonen zo goed wegfilterd dat je alleen nog maar de hoge tonen hoort lijkt het net of hij fluit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2009 15:11 #7 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic Blok fluit
Is het echt een fluittoon of meer een soort gegier (van de tandwielen)? dat laatste hebben alle TA en AT blokken zover ik weet.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2009 19:39 #8 door Bassiesbike
Beantwoord door Bassiesbike in topic Blok fluit
Ik heb zo'n zelfde geluid maar dan alleen in de 5e versnelling, naast het normale gegier. Op zich handig natuurlijk, maar maak me toch een beetje zorgen of het niet een versleten versnelling oid is. Of misschien dat de tandwielen niet helemaal recht tov elkaar zitten? Hij schakelt nogal ruw...

btw: TA uit 93

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2009 00:27 #9 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Blok fluit
Het is een soort gegier die inderdaad veel bij Honda voor komt.
Maar waarom heeft het model van 98 het niet, helemaal gierloos terwijl het 97 model dit geluid wel heeft.
Verder identieke motoren maar toch iets anders.....

Gr. Neet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2009 14:41 #10 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic Blok fluit
Ik weet niet beter dan dat het standaard bij een Alp hoort (en AT). Bij de Alp hoor je ook nog wat mechanische geluiden, bij de AT hoor je echt alleen de tandwielen in het blok en de lage brom van de uitlaat bij stationair.

Misschien moet je het andersom bekijken, en zijn de exemplaren zonder het gegier wel de uitzondering! Of het kan ook zijn dat het gegier door een ander geluid weggemoffeld wordt zodat je het niet kan horen.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.174 seconden