Welke verhoogde kuipruit plaatsen op xl650v van 2003 ?

12 feb 2014 11:50 #21 door Omit

Die bonte oordopjes van de Hema: daar kun je eens mee beginnen, die zijn echt heel goed. Ik draag ze altijd want ik heb na 3 decennia motorrijden al fluiterij in de oren :( Naar mijn mening zijn dit de beste, beter dat die alpine parachuutjes of aangepaste doppen.


Sandra, ik heb even gekeken en vond er drie soorten oordoppen.
Travel 22dB, Aqua 30dB en Travel 35dB (deze zul je eerste moeten rollen voordat je je ze in het oor doet en zetten dan uit). Ik heb gelezen dat je min. een 30dB filter moet hebben, maar wel de mogelijkheid moet hebben om andere geluiden (sirene, getoeter ect.) te horen.
Welke heb jij en waarom?

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2014 11:59 #22 door Sandra

Sandra, ik heb even gekeken en vond er drie soorten oordoppen.
Travel 22dB, Aqua 30dB en Travel 35dB (deze zul je eerste moeten rollen voordat je je ze in het oor doet en zetten dat uit). Ik heb ergens gelezen dat je min. een 30dB filter moet hebben, maar wel de mogelijkheid moet hebben om andere geluiden (sirene, getoeter ect.) te horen.
Welke heb jij en waarom?

Hoi,
Ik gebruik altijd de travel. Waarom? Van de schuimdopjes zijn dit de prettigste en soepelste dopjes om te dragen en gaan ook nog eens vrij lang mee.
Mijn oren zijn na 32 jaar motorrijden op de weg (en daarvoor ook nog een tijd geknal en geknetter van crossmotoren) behoorlijk geteisterd en heb na een rit ''fluiterij'' in de oren. Gaat na een nacht meestal weer weg, maar toch...wees maar zuinig op je gehoor!
Die parachuutjes van alpine heb ik ook maar die helpen niet goed genoeg, en zitten na een poos niet meer zo fijn.
Je hoort nog genoeg hoor, claxon of sirens: geen probleem. Probeer ze eens uit, je valt er geen buil aan qua prijs :)

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2014 21:00 #23 door Omit
WOW DannyE, jij hebt er werk van gemaakt. Maar ik ben heel blij met je info. :))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2014 20:23 #24 door Geert Alp 2
Beantwoord door Geert Alp 2 in topic Welke verhoogde kuipruit plaatsen op xl650v van 2003 ?

En zo'n verhoogde kuipruit, zoals de politie-bikes dat hebben/hadden (zonder spoiler)....is dat nog wat? Of is dat zo'n zelfde ding als Emekli heeft (zie bovenaan). Het merk Ermax heeft zelfs een kuipruit dat 22 cm langer is dan het origineel....
Qua doorzicht lijkt mij prettiger (je moet tenslotte weten wat er voor je gebeurd  ::) ).


Die politieruit (heel hoog) heb ik ook (motor van de vijand gekocht), die geeft ook turbulentie.
Turbulentie hou je op een transalp, je zit gewoon te ver van de ruit af, dat is niet te veranderen.
Ga maar eens met je hoofd vlak achter het ruitje, daar hoor je echt de vogeltjes fluiten (nog geen turbulentie)
Lees onderstaande link maar eens en je weet er alles van !; 

www.velofilie.nl/Wind.htm

Op een "fiets" over de 130 km/uur fietsen, zonder turbulentie !! :o :D

1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2014 20:29 #25 door Omit
Ik heb een GIVI windscherm (verhoogde) op de kop kunnen tikken. Alleen....het scherm eraf halen is makkelijker dan er op zetten. Heeft iemand een tip voor mij om die rubber dopjes er weer door te krijgen. Ondanks dat ik geen dikke vingers heb wil het mij niet lukken. ?

Manlief heeft als uiterste oplossing om de rubbers door te snijden en dat de schroef het geheel dan bij elkaar houdt. ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2014 21:20 #26 door jbm
pak een touwtje, leg er een lusje in, doe die in de groef, trek de uiteinden van het touwtje door het gat van de ruit en met een beetje beleid trek je het rubber zo door het gat. Boutje erin touwtje eraf, volgende gat. Het is het gemakkelijkst om midden onder te beginnen en dan aan beide kanten naar boven te werken.
Draai de boutjes niet direkt te vast, op deze manier heb je nog een beetje speelruimte.

succes, Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2014 22:45 #27 door Ron76
Beetje groene zeep op de rubberbusjes en een boutje er in en daar op drukken .Als je hem in het gat drukt zonder boutjes (stift/schroevendraaier )druk je de rubberbusjes in elkaar . Zeker de oudere busjes zijn Vaak al opgebold en al dikker als het gat. Of gewoon nieuwe halen . Imitatie kost bij motorport 2,50 pst en origineel 3,50 .

Ronald Holkamp
Africa twin rd 07 2001.
Shadow vlx vt600c 1991.
(Transalp pd 06 1990 verkocht)
(cmx 250 Rebel 1985 (mini bikevoor mij in elk geval) verkocht)
(Intruder vs 750 1991 verkocht)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2014 23:11 #28 door Omit
Bedankt voor de tips. Ga er morgen weer mee aan de slag. ? Zal mij benieuwen ...?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2014 23:13 #29 door Arjen
...en als je niet mee wilt doen aan kapitaalvernietiging bij motoport, dan kan je ze ook op ebay vinden. Duurt wat langer, wel stuk vriendelijker voor je beurs.

www.ebay.co.uk/usr/speedyfasteners

Je hebt M5 nodig voor de 600 en 650.

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2014 13:02 #30 door Omit
Alle tips vandaag uitgeprobeerd, maar geen van allen (touwtje, zeep) werkte. We zijn dan ook gegaan voor manlief z'n uiterste oplossing. :angel:
Dat werkte prima en STRESSSSSSS-loos  ::).

Het resultaat (en nu maar uittesten of het scherm het gewenste "minder turbulentie op de helm" geeft...):
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2014 15:15 #31 door Ron76
Het is in elk geval een heerlijke dag om hem uit te proberen  ;).hoop dat het nu fijner rijd .

Ronald Holkamp
Africa twin rd 07 2001.
Shadow vlx vt600c 1991.
(Transalp pd 06 1990 verkocht)
(cmx 250 Rebel 1985 (mini bikevoor mij in elk geval) verkocht)
(Intruder vs 750 1991 verkocht)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2014 17:23 #32 door Omit

Het is in elk geval een heerlijke dag om hem uit te proberen  ;).hoop dat het nu fijner rijd .


Dank je Ron76. :)
Ik heb na het eerste rondje besloten dat de dikke zwarte rubberen rand eraf moest. Er was meer lawaai rond de helm dan met een laag ruitje. Zonder zwarte rand was er een stuk minder lawaai. Ik kan langer met het vizier open rijden dan voorheen. Ook minder winddruk op het lichaam. Echter nog niet zo rustig qua wind als ik zou willen (ik hoef echt geen windstilte hoor ;) ). Ik wacht nog op mijn, op de motorbeurs, bestelde otoplastieken. Als dan de windruis niet mindert dan zit ik te denken aan een extra spoiler....
Wordt vervolgd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2014 17:34 #33 door Cas
Die rubberen rand zorgt inderdaad voor verstoring in de luchtstroom (wervelingen). Als je echt helemaal uit de wind wil zitten en met 180 km/u een sigaretje wil roken moet je aan een Goldwing of een dikke BMW denken, dat gaat je op een allroad niet lukken, de ruitjes blijven te klein en staan te ver naar voor.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2014 17:49 #34 door dropken
Een extra spoilertje wil wel iets meer helpen. heb er zelf een keer op de beurs in Utrecht een ruitje van een onbekende fiets gekocht waar zo'n spoilertje op zat in verschillende standen te zetten en als beursaanbieding voor € 15,= afgepingeld.
kijk dat zijn prijzen, zou je zeggen die ruit past niet op de TA maar de spoiler alleen wel, gewoon kwestie van op de juiste plaats voorzichtig wat gaatjes boren en klaar was het. En niet onbelangrijk goedkoper dan via internet een los spoilertje te kopen voor wel minimaal 90 euri's Even geduld hebben en op het juiste moment toeslaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.081 seconden