140 achterband

08 feb 2014 23:52 #1 door kaledegrote
140 achterband werd gestart door kaledegrote
past dat op een pd06?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2014 00:35 - 09 feb 2014 08:57 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic 140 achterband
past tussen de achterbrug, echter past niet  verantwoord op een standaard velg (te smal)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 feb 2014 10:14 #3 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic 140 achterband
Met een andere achtervelg rijdt dat fantastisch, echter schuurt mijn 140 achterband net tegen de binnenkant uitlaat (origineel model) bij diep inveren. Ik ga helaas terug naar 130.

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 feb 2014 15:16 #4 door Paul
Beantwoord door Paul in topic 140 achterband
heb sinds kort er ook een 140 op liggen was volgens de Honda motoport dealert geen probleem, kon wel !!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 feb 2014 15:44 #5 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic 140 achterband
beste paul,

als jij meer vertrouwen in de motoport dealer stelt terwijl gebruikers gewoon vast stellen dat een 140 band tegen je originele uitlaat aan loopt te schuren bij diep inveren

en dat zelfs honda dit al wist  en juist daarom van een 130-80/17 terug ging naar een 120/90-17

we ben ik dan nog om te zeggen dat jouw dealer een wijs man is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 feb 2014 17:58 #6 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic 140 achterband
Waffie heeft gelijk! Die dealer rijdt waarschijnlijk geen motor of zo  :-X

Ik ben van een 130 naar 120 gegaan en dat stuurt beter. De 130 die ik had wrong en dat merkte ik. Ff voor de duidelijkheid het was een michelin Sirac die ik verruilde voor een veel noppigere Mitas E09 dus je zou verwachten dat dit minder goed zou sturen maar neee. Met beide banden ben ik in de Alpen geweest en de 120 mitas gaf meer zekerheid in de bochten.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 feb 2014 18:08 #7 door Paul
Beantwoord door Paul in topic 140 achterband

beste paul,

als jij meer vertrouwen in de motoport dealer stelt terwijl gebruikers gewoon vast stellen dat een 140 band tegen je originele uitlaat aan loopt te schuren bij diep inveren

en dat zelfs honda dit al wist  en juist daarom van een 130-80/17 terug ging naar een 120/90-17

we ben ik dan nog om te zeggen dat jouw dealer een wijs man is.


Hallo Ad
het is absoluut niet mijn bedoeling om jou "tegen de haren in te strijken "ik weet dat je erg veel verstand hebt van motoren en banden !
maar ik ga er ook van uit dat als een Honda/BMW/Suzuki/Kawasaki/Yamaha dealer die ook nog eens Politie en marechaussee motoren onderhoud mij zegt dat een 140 er wel op kan ,dan geloof ik dat ook ! nu moet ik er wel bij zeggen dat ik wel een LAZER demper er op heb zitten en geen origineel !
en heb er een Anakee 2 op liggen

Groetjes Paul 

PS de dealer rijd zelf ook motor NATUURLIJK !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 feb 2014 18:50 #8 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic 140 achterband
Ik heb het vermoeden dat die dealer graag van een bandje af wilde  :)
Enniewee, 140 kán wel op een velg van 2,5 inch breed, maar de band komt wat té rond te staan, waardoor je niet het gehele loopvlak gaat kunnen gebruiken  :-\

Hier een mooi schemaatje voor bandenmaat/wielbreedte: www.mtsac.edu/~cliff/storage/gs/Motorcyc..._Tire_Size_Chart.pdf

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 feb 2014 21:53 #9 door Paul
Beantwoord door Paul in topic 140 achterband
  ruimte genoeg met een lazer demper!over de rijeigenschappen zeg ik nog niets heb ik te weinig mee gereden maar daar kom ik dan nog wel achter in de toekomst !
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2014 08:34 #10 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic 140 achterband
Het past wel maar op een Africa Twin ligt standaard een 140 band op en 3.00 inch velg en dit is eigenlijk al te smal voor een 140 band, een Transalp velg is 2.50 dus een 1,27cm smallere velg.
Zelf heb ik op een Honda xr650 een 140-80-18 (Pirelli MT 90) band op een 2.15 velg gehad (advies dealer) en later is daar een 120-80-18 (Avon  distanzia )op gekomen.
Kwa rijden geen groot verschil gemerkt.

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2014 19:54 #11 door Geert Alp 2
Beantwoord door Geert Alp 2 in topic 140 achterband

Ik heb het vermoeden dat die dealer graag van een bandje af wilde  :)
Enniewee, 140 kán wel op een velg van 2,5 inch breed, maar de band komt wat té rond te staan, waardoor je niet het gehele loopvlak gaat kunnen gebruiken  :-\

Hier een mooi schemaatje voor bandenmaat/wielbreedte: www.mtsac.edu/~cliff/storage/gs/Motorcyc..._Tire_Size_Chart.pdf


Als ik dat mooie schemaatje goed lees dan kan een 140 niet om een 2,5 inch velg... ???
Of 140'ers aanlopen hangt denk ik ook duidelijk af van het soort band, sommige zijn veel breder dan andere, vooral de meer "noppige" banden zijn breder bij dezelfde breedtemaat.

Ik wil graag een Heidenau K60 Scout om mijn TA 650, maar ik wil wel de soort met het "dichte" middendeel, dat heeft alleen de 140, de 130 heeft een ander profiel met ook noppen in het midden(rechtuit-)deel. :-\  (zie fotootjes in bijlage hier onder)
Deze 140'er lijkt mij een ideaal bandje voor onze Scandinavie-reis, over de snelweg naar noord-Denemarken kachelen (op dat volle middelste randje) en op de onverharde steenslagwegen door Noorwegen en Zweden kunnen de dan nog frisse noppen (vooral bij regen) aan het werk ! ;D
De 130'er zal door de noppen in het midden (dus minder rubber daar) sneller plat worden denk ik.

www.reifenwerk-heidenau.de/documents/downloads/UWqNRVdENh.jpg

Gek eigenlijk, deze Heidenau is volgens mij de enige band die bij verschillende maten echt een ander profiel heeft;



1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2014 22:09 #12 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic 140 achterband

Gek eigenlijk, deze Heidenau is volgens mij de enige band die bij verschillende maten echt een ander profiel heeft;


Komt wel vaker voor Geert. Je ziet het bijv ook bij de TKC80.

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2014 23:34 #13 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic 140 achterband

De 130'er zal door de noppen in het midden (dus minder rubber daar) sneller plat worden denk ik.

www.reifenwerk-heidenau.de/documents/downloads/UWqNRVdENh.jpg


Volgens mij valt dat wel mee. Met de juiste bandenspanning zul je ze niet op een ritje naar noorwegen al plat hebben. Mijn Mitas E09 (noppen) was ook niet echt plat na een ritje Italie-NL over de snelweg met volledige campinguitrusting dus

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2014 17:42 #14 door Geert Alp 2
Beantwoord door Geert Alp 2 in topic 140 achterband
Niet plat, maar eerder plat  8) :P

1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.087 seconden