[Animo] samco kvs leidingen - goed nieuws ! (pag 2)

19 mei 2009 12:37 - 22 mei 2009 14:56 #1 door *thomas*
Hallo,

Ik vroeg me af of er hier animo was voor samco koelvloeistofleidingen. Samco maakt hoogwaardige aftermarket leidingen, maar dit voornamelijk voor sportmotoren.

In hun assortiment is de XL600V niet opgenomen.

Ik heb hen gemaild en gevraagd of het mogelijk zou zijn setjes te leveren, maar wanneer ze een nieuwe moeten ontwikkelen, kant dit enkel bij afname van ten minste 10 setjes. Een oudere, originele set moet dan worden bijgeleverd, die houden ze bij, maar in ruil is 1 van de 10 setjes dan gratis.

Hier zien jullie een voorbeeld, ze zijn dus in verschillende kleuren leverbaar:





Dit afgebeelde setje is voor een honda CR125, prijs in pond ligt vaak tussen de 50 en 80.

Ik hoor het wel, lijkt me erg handig voor de iets oudere TA, AT ed. waar de leidingen hun beste tijd heben gehad en veel goedkoper dan origineel.

Transalp (PD06 en PD10)

*thomas* (rood)
soundive (rood of zwart)
rommit (rood)

Groeten, Thomas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2009 23:33 #2 door Rommit
Beantwoord door Rommit in topic [Animo] samco kvs leidingen - goed nieuws ! (pag 2)
Hallo Thomas,

Prijs komt dus rond de 60 tot 90 euro te liggen ?  ???

Als ze gemaakt gaan worden voor een transalp uit '96 dan heb ik wel intresse !

Is het mogelijk dat iedereen die een setje besteld , ook zijn gewenste kleur kan opgeven ?

Leuk initatief trouwens

gr Robin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2009 02:09 #3 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic [Animo] samco kvs leidingen - goed nieuws ! (pag 2)
Enne...worden de stalen(chromen) delen ook meegeleverd of blijven die op de motor zitten? die van mij zijn ondertussen bruin  ;D

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2009 10:27 #4 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic [Animo] samco kvs leidingen - goed nieuws ! (pag 2)
Hallo,

Ik heb in het verleden (3 maand terug) samco gemaild om leidingen te maken voor een motor van een vriend. Toen zeiden ze me dat ik minstens 10 setjes moest afnemen en dat ze ze dan zeker op maat wilden maken. Maar 10 setjes is wat veel en we zouden die toen nooit doorverkocht hebben gekregen.

Goed, om op jullie vragen te beantwoorden:

- ik heb hen gisteren nogmaals gemaild of ze opmaat konden leveren EN of we dan 10x dezelfde kleur moesten afnemen (ik hoop ook van niet)

- aangezien ik zelf een PD10 TA heb, zullen ze voor zover ik weet ook passen op een PD06... (?) iemand die me bevestiging kan geven?

- als ik kijk naar de setjes die ze aanbieden voor crossmotoren, dan zal de prijs voor een TA setje inderdaad rond dezelfde prijs schommelen, namelijk 70 pond (ze rekenen niet in euro wat op dit moment een groot voordeel is). Het blijft trouwens stukken goedkoper dan een OEM setje (ik zal wel eens uitrekenen hoeveel dat was, maar kwam gisteren ruwweg over de 100€). Ik zou dan alles naar mijn thuisadres laten verzenden en dan afzonderlijk naar NL sturen (komt stukken goedkoper uit dan elke set afzonderlijk).

- omtrent de spanklemmen. Die zijn te verkrijgen bij samco zelf (oftewel gepolijst oftewel geborsteld), maar tegen een prijs van 2€/stuk. Ikzelf gebruik altijd klemmen die ik ga halen bij een auto-wisselstukkencetrale, die zijn van betere kwaliteit vind ik zelf (nog nooit afgebroken of doorgedraaid wegens te hard aanspannen) en kosten maar 50 cent ofzo, die kan ik ook voor iedereen leveren tegen vergoeding dan natuurlijk. Als iemand perse samco klemmen wil, dan zou dat geen probleem mogen zijn.

Als iemand echt interesse heeft, gelieve dan dat even te melden en dan voeg ik die persoon toe aan de startpost.

Groeten en bedankt voor jullie vragen/steun,

Thomas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2009 11:14 #5 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic [Animo] samco kvs leidingen - goed nieuws ! (pag 2)
Ik bedoel de stalen bochtjes die o.a. uit de cylinders komen, waaraan de slangen bevestigd zijn.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2009 11:41 #6 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic [Animo] samco kvs leidingen - goed nieuws ! (pag 2)
Ik heb een RD07A en heb, mits de prijs redelijk is, belangstelling voor een setje.
Ik ben de boel toch aan het opknappen en dan kan dit er ook wel bij hoor.

Groet, Nico

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2009 12:16 #7 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic [Animo] samco kvs leidingen - goed nieuws ! (pag 2)
Die stalen bochten kunnen ze niet leveren voor zover ik weet, kan het vragen, maar ik geef je weinig kans.

Als er voor de AT ook belangstelling is, zal iemand mij een origineel set moeten leveren, zodat ze bij samco een opmaat kunnen maken.

Let op! Dan moeten er ook minstens 10 mensen zijn die er belang bij hebben.

Wie mag ik aan de startpost toevoegen  ??? ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2009 13:36 #8 door soundive
Beantwoord door soundive in topic [Animo] samco kvs leidingen - goed nieuws ! (pag 2)
Hoi

Ik heb ook wel intresse voor mijn PD06 uit '93. Liefst in het rood en anders zwart. 8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2009 14:11 #9 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic [Animo] samco kvs leidingen - goed nieuws ! (pag 2)
Doet mijn maar metallic blauw met special paint naakte wêhvâh erop ;)

geintje

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2009 14:40 #10 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic [Animo] samco kvs leidingen - goed nieuws ! (pag 2)

Hoi

Ik heb ook wel intresse voor mijn PD06 uit '93. Liefst in het rood en anders zwart. 8)


toegevoegd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2009 16:49 #11 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic [Animo] samco kvs leidingen - goed nieuws ! (pag 2)

Ik heb een RD07A en heb, mits de prijs redelijk is, belangstelling voor een setje.
Ik ben de boel toch aan het opknappen en dan kan dit er ook wel bij hoor.

Groet, Nico


zal ik even een topicje aanmaken inde AT afdeling? is er trouwens een verschil in het koelstofcircuit bij de verschillende AT's? Ben helemaal niet thuis in die motoren...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2009 20:38 #12 door Rommit
Beantwoord door Rommit in topic [Animo] samco kvs leidingen - goed nieuws ! (pag 2)
Dus zo setje bestaat dus uit de koelvloeistof slangen vanaf de waterpomp naar de radiateur en naar de cilinder ?

En zitten dus de slangen van de olie er ook bij ?

Kort gezegd , alle slangen op de benzine leidingen na ?

Zo ja , dan heb ik wel intresse

In rood als het kan  :))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2009 20:39 #13 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic [Animo] samco kvs leidingen - goed nieuws ! (pag 2)

zal ik even een topicje aanmaken inde AT afdeling? is er trouwens een verschil in het koelstofcircuit bij de verschillende AT's? Ben helemaal niet thuis in die motoren...


Ik ben ook niet zo'n kei in de techniek maar ik heb bijvoorbeeld wel een artikelnummer, dat zou je kunnen vergelijken: 19234MY1000 WASSERSCHLAUCH, KUEHLERAUSLASS R
Als dit nummer hetzelfde is kunnen we misschien verder vergelijken.

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2009 22:27 - 20 mei 2009 22:29 #14 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic [Animo] samco kvs leidingen - goed nieuws ! (pag 2)

Dus zo setje bestaat dus uit de koelvloeistof slangen vanaf de waterpomp naar de radiateur en naar de cilinder ?

En zitten dus de slangen van de olie er ook bij ?

Kort gezegd , alle slangen op de benzine leidingen na ?

Zo ja , dan heb ik wel intresse

In rood als het kan  :))


alle slangen kunnen door samco geleverd worden

en het zou gaan om ALLE koelvloestofleidingen, zijn er zo'n stuk of 6 + de lange van de ontluchting (gewoon alle leidingen waar kvs doorgaat of kan gaan EN, indien gewenst, die van de olie en benzine)

benzineleiding kunnen ook geleverd worden, maar die koop ik dan wel per lopende meter :) (komt goedkoper uit)

Ik ben ook niet zo'n kei in de techniek maar ik heb bijvoorbeeld wel een artikelnummer, dat zou je kunnen vergelijken: 19234MY1000 WASSERSCHLAUCH, KUEHLERAUSLASS R
Als dit nummer hetzelfde is kunnen we misschien verder vergelijken.


Ik heb echt een setje nodig, want ik stuur de originele naar samco en dan maken zij op basis daarvan een samco set ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2009 22:42 - 20 mei 2009 22:47 #15 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic [Animo] samco kvs leidingen - goed nieuws ! (pag 2)

Ik heb echt een setje nodig, want ik stuur de originele naar samco en dan maken zij op basis daarvan een samco set ...


Euhh, je vraag was of de leidingen van AT en TA hetzelfde zijn.
Ik heb je een artikelnummer van een ATleiding gestuurd om dat te kunnen vergelijken met die van een TA. Aan de hand daarvan kunnen we dan bekijken of zo'n setje bruikbaar is. (hiermee bedoel ik dat als  het artikelnummer van deze slang hetzelfde artikelnummer is, wat best zou kunnen want ook motorbouwers proberen zoveel mogelijk dezelfde onderdelen in verschillende motoren te gebruiken = is goedkoop,  als die van een TA je rustig kunt aannemen dat de slang ook identiek is)
Maar nu wil je een setje leidingen toegestuurd krijgen, sorry maar ik begrijp het geloof ik niet helemaal meer. ???

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2009 22:45 #16 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic [Animo] samco kvs leidingen - goed nieuws ! (pag 2)

Euhh, je vraag was of de leidingen van AT en TA hetzelfde zijn.
Ik heb je een artikelnummer van een ATleiding gestuurd om dat te kunnen vergelijken met die van een TA. Aan de hand daarvan kunnen we dan bekijken of zo'n setje bruikbaar is.
Maar nu wil je een setje leidingen toegestuurd krijgen, sorry maar ik begrijp het geloof ik niet helemaal meer. ???


Sorry, ik was even te snel in mijn antwoord, excuses.

Ik zal de serienummers straks inderdaad eens vergelijken, goed idee!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mei 2009 13:57 #17 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic [Animo] samco kvs leidingen - goed nieuws ! (pag 2)
Hallo,

Weer nieuw van Samco, zeer fijn nieuws vooral (zie vetgedrukte deeltjes)

Hi & Thanks for your email.

This is a kit we would consider bringing onto production but we do not yet have it available. If we had demand for say 10 kits and a donor set of hoses we could definately do something. If you were to donate the hoses we could supply your set foc in exhange for your original hoses to be kept as templates. It will take around 6 weeks and then we can send all. We could make a special offer to all the forum owners to be a part of the inital start up order.   

You would get a set 1st and do a trial fit. If you are unable to have bike of the road time maybe someone has a complete spare set ? We would not have a price until we had a set of hoses but allways a fair price just depends on how many hoses and complexity. You would have full colour choice. Please see the colours attached.

Matt Black, Pink, white & SIlver have a 15% surcharge & Urban Camo & Flame have a 35% surcharge.

Let me know and look forward to hearing from you.

Best Regards


Dus, komaan mensen, fantastische kvs leidingen, tegen een zo te horen zeer mooie prijs EN dan zijn de forummembers de eerste die zo'n setje hebben MET korting.

Groeten, Thomas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2009 11:23 #18 door Rommit
Beantwoord door Rommit in topic [Animo] samco kvs leidingen - goed nieuws ! (pag 2)
Doe mij maar zo setje met alle leidingen ( ook olie ) , op de benzineleidingen na ( deze heb ik zelf nog ) in het rood

gr Robin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2009 11:23 #19 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic [Animo] samco kvs leidingen - goed nieuws ! (pag 2)
hoi,

niemand die nog een setje wil?

Groeten, Thomas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2009 14:58 - 25 mei 2009 15:00 #20 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic [Animo] samco kvs leidingen - goed nieuws ! (pag 2)
Nog een mailtje

Hi Thomas, OK, well I think from what you have said so far I am happy to go ahead. I dont mind taking some for stock anyhow. Would be great if they fitted the other model also. Do you have an oe set to donate for the templates ? The sooner we can get them the quicker we can price to give people a chance to see the value also.

We will make up fixed pricing for forum members with a discount if they participate in the kit launch of getting the kit started and signing up. For everyone who signs up from the start in the group order we will also offer a 10% discount to make more appealing.

If people interested email us direct with there name email address and telephone number we can contact when all pricing complete. Also they can advise which colour they will require so we can pre-arrange these.

Let me know what you think. I have attached a pic with the colour options available.


Dus, als iemand nog een setje heeft liggen voor mij...

Oja, geintresseerde, bitte mailen naar sales@racebikebitz.com (niet vergeten mijn naam, Thomas Salute) te vermelden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.256 seconden