Probleem met CDI?

05 mrt 2014 20:19 #1 door AV
Probleem met CDI? werd gestart door AV
Mijn Transalp ('93) heeft kuren. De problemen begonnen bij versnellen in een hoge versnelling vanaf ca. 3000-3500 toeren, daarna vrij snel in alle versnellingen: bij het gas geven in eerste instantie weinig tot geen reactie, daarna opeens een gasreactie die wat loom aanvoelt. Vervolgens heb ik hem naast de weg gezet en stationair laten draaien, toen sloeg hij af. Bij het starten sloeg hij weer af, alleen met de choke open wilde hij starten, en toen ging hij meteen richting de 4000 toeren. Verder gereden, toen sloeg hij onder het rijden af! Toen ik thuis was nog eens gestart, toen startte hij normaal zonder choke. Toen ik na het starten de choke open zette sloeg hij af. Met choke startte hij ook niet...

Ik dacht meteen aan de CDI's. Of ze staan of liggen weet ik niet, dat ga ik morgen bekijken. Klinkt dit als een 'klassiek' CDI-probleem?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2014 21:48 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Probleem met CDI?

Klinkt dit als een 'klassiek' CDI-probleem?


Niet echt, veel meer een probleem met de brandstof aanvoer

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2014 11:32 #3 door Ron76
Beantwoord door Ron76 in topic Probleem met CDI?
Tankdop met pijl omhoog gemonteerd ? En anders eerst  je membraan van de brandstof kraan controleren.vacueem slang even los halen van de aansluiting
(Motor zijde ) en kijken als je zachtjes aan dat vacueem slangetje zuigt of je vacueem houd.
Blijft je tong zachtjes plakken. ? niet te hard doen !
Eventeel slang van de carburateur los halen en herhalen . Let op er komt dan een sloot benzine uit stromen als alles goed funtioneert.ik heb zelf een doorzichtig benzine filter daar zitten zodat je kan zien of er voldoende benzine doorloopt.

Ronald Holkamp
Africa twin rd 07 2001.
Shadow vlx vt600c 1991.
(Transalp pd 06 1990 verkocht)
(cmx 250 Rebel 1985 (mini bikevoor mij in elk geval) verkocht)
(Intruder vs 750 1991 verkocht)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2014 13:00 #4 door AV
Beantwoord door AV in topic Probleem met CDI?
De tankdop staat met de pijl van me af, hoewel ik hem vaker verkeerd om heb gehad en ik toen nergens last van had.

Ik heb zojuist een kleine 30 kilometer gereden en de motor liep perfect. Aan het begin van de rit even getankt. Er ging een stuk meer in dan normaal is met de kilometers die ik op de vorige tank heb gereden (14 liter bij 225 kilometer, ik rijd normaal altijd zonder enige moeite minstens 1 op 20), of dat hier iets mee te maken heeft weet ik niet. Wel sloeg de motor af toen ik de choke openzette met warme motor, dat lijkt me niet normaal?

Toch maar eens contact opnemen met mijn techneut, ik wil binnenkort een weekje weg en ik heb geen zin om halverwege panne te krijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2014 13:27 #5 door Ron76
Beantwoord door Ron76 in topic Probleem met CDI?
Dat pijltje heeft te maken met de tank ontluchting.met kleine stukjes kan het zijn dat je te weinig vacueem krijgt om het te merken . Je dop kan niet goed afsluiten waardoor je op een andere manier ontlucht en het ontluchtingsklep je in de dop kan vast zitten. Maar goed dat is dus niet het probleem.

Als je choke blijft hangen zou je motor stationair veel meer toeren moeten maken.

Een keer benzine aditief toevoegen scheeld mss ook al.


Anders  Mss rotte bougie kabels als die warm worden dat je eerder vonk overslag krijgt( vochtig weer ).

Ben benieuwd

Ronald Holkamp
Africa twin rd 07 2001.
Shadow vlx vt600c 1991.
(Transalp pd 06 1990 verkocht)
(cmx 250 Rebel 1985 (mini bikevoor mij in elk geval) verkocht)
(Intruder vs 750 1991 verkocht)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2014 13:33 #6 door AV
Beantwoord door AV in topic Probleem met CDI?
Ik ben in ieder geval al opgelucht dat het waarschijnlijk niet de CDI's zijn...

Ik houd jullie op de hoogte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2014 13:43 #7 door Ron76
Beantwoord door Ron76 in topic Probleem met CDI?
Kan natuurlijk niet uitsluiten dat het niet de cdi zijn.

Maar het is verstandig om eerst de goedkope dingen uit te sluiten
Voordat je gelijk de cdi s gaat vervangen.

Aan de kleur van de bougies kun je eventeel ook al zien of er verschil tussen de twee cilinders zit qwa ontbranding.

En mss heb je vervuilde benzine getankt ?( verklaard voor mij niet het hogere verbruik.

Succes in elk geval

Ronald Holkamp
Africa twin rd 07 2001.
Shadow vlx vt600c 1991.
(Transalp pd 06 1990 verkocht)
(cmx 250 Rebel 1985 (mini bikevoor mij in elk geval) verkocht)
(Intruder vs 750 1991 verkocht)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2014 15:26 #8 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Probleem met CDI?

Als je choke blijft hangen zou je motor stationair veel meer toeren moeten maken.


Niet helemaal waar, want als de motor goed warm is slaat hij zelfs af als je de choke open zet.

Er zijn verschillende carburateur oorzaken aan te wijzen, zoals lekke aanvoerrubbers, verstopte filter, sproeiers verstopt, choke blijft hangen, vuil in de benzinekraan/tank enzovoort.
Meestal die dingen die gemakkelijk op te sporen zijn en te herstellen.
Kwestie van uitsluiten.
Begin in elk geval maar eens met wat Forte op een tank benzine, en bekijk de kleur van je bougies eens na een rit.


Keep us informed

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2014 14:37 #9 door AV
Beantwoord door AV in topic Probleem met CDI?
Ik heb een flesje Forté in mijn tank gemikt en vervolgens een kleine 70 kilometer gereden. Vooralsnog nergens last van, hij loopt prima...

Ik ga gewoon op vakantie en zie wel waar het schip strandt  8).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.100 seconden