Juiste route RVS remleiding transalp 1987

12 mrt 2014 18:09 - 12 mrt 2014 19:03 #1 door jeroenh
Juiste route RVS remleiding transalp 1987 werd gestart door jeroenh
Mijn 'Transalp Restauratie Project' is al een eind op weg.
Veel meer tijd (en geld) ingestoken dan vooraf gedacht, maar dat is bijna een gegeven bij dit soort hobbies.

Bij Ad de velgen die ik had gekocht om mijn rotte gouden velgen te vervangen laten voorzien met nieuwe Metzelers (nog bedankt Ad!). 
Hij vertelde me toen dat de rubberen remleidingen van de motor misschien nog wel origineel waren, thuis gecheckt: witte print op de leiding: datum 1-1987 ........

Via Melvin.de een nieuwe leiding besteld, met zwarte mantel zodat het nog een beetje origineel lijkt.

Vraag:  hoe zal ik de nieuwe leiding laten lopen?    Achter de rechter voorpoot langs en dan horizontaal oversteken naar de linker voorpoot (waar dat 2e blokje van de oude leiding zit?) en dan naar beneden.
Of schuin oversteken van rechts naar links achter het balhoofd,  waarbij ik wel die 2 oude klemmen gebruik aan de rechter voorpoot?

(zoekfunctie gebruikt maar kon hierover niets vinden)


XL600V '88 / XL500R '84/ XL125R '84/ XT500 '83/ XT500 '78/ CX 500 '78

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2014 19:12 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Juiste route RVS remleiding transalp 1987
maak eens een foto van hoe de aansluiting  die aan de rempomp komt eruit ziet?

ik zelf heb een rechte aansluiting en dan kan hij mooi over het stuur langs de linkerpoot naar beneden

mvg ad

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2014 19:31 #3 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Juiste route RVS remleiding transalp 1987
Ik had die "originele "versie van Melvin ook gemonteerd, maar die blijkt ietsje korter te zijn dan het origineel.
Geeft wat problemen bij montage en past dus ook maar net als je hem "binnendoor "bevestigd.
Echt lekker zit hij niet.
Beter om even de lengte op te meten en dan bestellen.


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2014 19:35 #4 door EelkoL
Beantwoord door EelkoL in topic Juiste route RVS remleiding transalp 1987
Bij mij loopt het zo bij de pomp (ik heb ook Melvin.de leidingen):


De leiding naar de linkerklauw heb ik voor het balhoofd langs, door het gat in de plastic "halve schijf" geleid, de leiding naar de rechterklauw achter het balhoofd langs, rechtstreeks naar de klauw. Die klappert wel een beetje tegen het spatbord, dat zou eigenlijk mooier moeten. De bevestigingen van de oude leidingen heb ik er helemaal afgehaald.
Ik denk eraan om de kabel van de kilometerteller en de R-remleiding een halve slag om elkaar te laten maken, dat kan mooi qua lengte en dan zit het minder veel "te los".


'99 TA

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2014 19:38 #5 door EelkoL
Beantwoord door EelkoL in topic Juiste route RVS remleiding transalp 1987
hmm, niet goed gelezen, 1987, die heeft uiteraard geen dubbele klauw... Bij melvin had ik de standaard maat voor deze alp ('99 PD10) besteld, de linkerleiding is prima, de rechterleiding net een paar cm te lang. Maar dat geeft geen problemen.
Excuus voor de vervuiling van dit topic....

'99 TA

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2014 19:40 #6 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Juiste route RVS remleiding transalp 1987
Geen vervuiling Eelkol, want de maatvoering van Melvin klopt gewoon niet. ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2014 20:55 #7 door jeroenh
Beantwoord door jeroenh in topic Juiste route RVS remleiding transalp 1987

maak eens een foto van hoe de aansluiting  die aan de rempomp komt eruit ziet?

ik zelf heb een rechte aansluiting en dan kan hij mooi over het stuur langs de linkerpoot naar beneden

mvg ad


Ja, er zit nu een originele 'rechte'  aansluiting op bij de rempomp.
Voor het mooie zou ik 'm via de rechter voorpoot naar beneden laten lopen, en dan naar links oversteken, maar als dit bij voorbaat al niet gaat passen, dan maar direct over het stuur naar de linker voorpoot?

Of retour naar Melvin en een langere versie vragen?

XL600V '88 / XL500R '84/ XL125R '84/ XT500 '83/ XT500 '78/ CX 500 '78

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2014 22:27 #8 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Juiste route RVS remleiding transalp 1987
Zou een langere vragen, dat blijft prikken zo iets...

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2014 17:10 #9 door jeroenh
Beantwoord door jeroenh in topic Juiste route RVS remleiding transalp 1987
Vanmiddag toch de nieuwe Melvin RVS remleiding gemonteerd.
Ging eigenlijk heel makkelijk.  Ontluchten met mijn Rodac setje was zo gedaan.  Het meeste werk was nog nadenken over de route van de nieuwe leiding. 

Uiteindelijk Ad's advies opgevolgd: over het stuur naar de linker voorpoot (achterzijde).  Waarbij ik het bovenste beugeltje van de oude originele remleiding heb gebruikt om de nieuwe leiding vast te zetten op de linker voorpoot.  Moest de knik uit die beugel buigen en toen de remleiding met een extra tie wrap vastgezet aan het beugeltje.  Leiding kan nog gewoon bewegen, maar niet echt van zijn plek komen.  Onderste beugeltje op de voorpoot ook gebruikt met rubbertje/ manteltje van oude remleiding.  Verder zit het netjes en remt het ook zoals verwacht, minder sponzig.
Lengte van de Melvin leiding was ok, iets langer (3 cm) was misschien beter geweest maar het gaat zo ook.

XL600V '88 / XL500R '84/ XL125R '84/ XT500 '83/ XT500 '78/ CX 500 '78

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.073 seconden