Hoe krijg ik meer herrie uit mijn originele uitlaat.

19 mei 2009 22:38 #1 door Neet
Ff serieus, gaten boren kan iedereen maar is er iemand die wat meer low tone uit zijn originele Transalp uitlaat heeft gekregen of misschien de ultieme tip heeft?

Gr. Neet 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2009 12:27 #2 door 4Plugs
Ik heb het idee dat mijn originele uitlaat wat meer brult dan de originele...heb van enkele mensen die opmerking gekregen iig. Ik heb er in ieder geval niets aan verspijkerd, heb hem zo gekocht.

Ik hoorde wel van iemand dat je met een lange staaf 1 of 2 schotten kan wegslaan en dat hij dan zo (permanent) wat meer geluid maakt, automatisch ook meer brom..

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2009 14:35 #3 door Bassiesbike
Beantwoord door Bassiesbike in topic Hoe krijg ik meer herrie uit mijn originele uitlaat.
Hmm, dat wil ik ook wel eens proberen. Vind dat m'n TA met standaard uitlaat klinkt als een oude daf... :-\

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mei 2009 14:56 #4 door Duivelsmurf
Beantwoord door Duivelsmurf in topic Hoe krijg ik meer herrie uit mijn originele uitlaat.
Heb nu een gat im m'n demper naast de 2 pijpjes.





geeft een sportief geluid  >:D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mei 2009 15:13 #5 door Noize
Let wel op als je allemaal gaten in je uitlaat gaat boren kan er dus zuurstof bij komen. Omdat voor een juiste spoeling er altijd benzine mee gaat door de uitlaat is het mogelijk dat de uitlaat gaat naknallen. Als die klap dan terugslaat door je uitlaat krijgen de kleppen een opdonder.

Ik zou zelf liever naar een sportdemper kijken en je originele uitlaat in goede staat behouden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mei 2009 23:35 #6 door 4Plugs

Let wel op als je allemaal gaten in je uitlaat gaat boren kan er dus zuurstof bij komen. Omdat voor een juiste spoeling er altijd benzine mee gaat door de uitlaat is het mogelijk dat de uitlaat gaat naknallen. Als die klap dan terugslaat door je uitlaat krijgen de kleppen een opdonder.

Ik zou zelf liever naar een sportdemper kijken en je originele uitlaat in goede staat behouden.


Sommige mensen willen gewoon een origineel ogende transalp, dat houdt automatisch in dat de originele uitlaat erop moet blijven zitten...

trouwens een helemaal originele uitlaat knalt heel af en toe ook eens na, vanwege het water-afvoergaatje onderop aan het begin van het expansiegedeelte. Die trekt soms net genoeg valse lucht om de uitlaatgassen opnieuw tot ontbranding te brengen.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2009 23:07 #7 door soundive
Beantwoord door soundive in topic Hoe krijg ik meer herrie uit mijn originele uitlaat.
Ik heb vandaag mijn oude uitlaat opengewerkt en zal er morgen een foto van maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2009 22:32 #8 door Neet
Lijkt me leuk....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2009 22:34 #9 door Bassiesbike
Beantwoord door Bassiesbike in topic Hoe krijg ik meer herrie uit mijn originele uitlaat.
Ben erg benieuwd!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2009 22:19 #10 door Neet
Ik ook.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2009 23:18 - 25 mei 2009 23:23 #11 door soundive
Beantwoord door soundive in topic Hoe krijg ik meer herrie uit mijn originele uitlaat.
sorry duurde iets langer maar hier is ie:
Bijlage:


Bijlage:


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2009 01:47 #12 door 4Plugs
Zo te zien heb je een blikopener gebruikt  :))

Ik neem aan dat je hem niet meer dicht wilt maken....

Maar even goed bedankt, nu weet ik ook hoe het eruit ziet van binnen...stuk ingewikkelder dan ik had gedacht.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2009 08:19 - 26 mei 2009 08:24 #13 door Neet
Bedankt voor de fotoos, ziet er goed uit.
De pijpjes in de chromen behuizing zijn die dubbelwandig?
Ik dacht dat daar ook inwendig gaatjes zaten. Dat verklaart waarom je met een lange boor
door de pijpjes heen flink harder geluid gaat krijgen.

Ik heb net twee oude uitlaten op de kop getikt. Hier ga ik is mee oefenen.

Gr. Neet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2009 09:49 #14 door soundive
Beantwoord door soundive in topic Hoe krijg ik meer herrie uit mijn originele uitlaat.
Nee heb hem met een plasmasnijder opengemaakt en hoeft niet meer dicht ;D

Bijlage:


heb hier een poging gedaan de route te laten zien van de gassen.

Gaat via maar liefst 5 kamers. Als je wat meer geluid wilt zou je met een lange boor door de laatste pijpjes gaten kunnen boren in de donker blauwe wand.  Op die manier sla je kamer 4 en 5 over.
Onder het chroom zitten alleen rechte gesloten pijpjes en geen gaten meer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2009 15:09 #15 door 4Plugs
Lange staaf, scherpe punt aan slijpen en gaatjes erin tikken. eerst klein gaatje tikken, testen, steeds groter maken tot het geluid je bevalt/ Boren gaat ook maar dan moet je wel de juiste lengte en doorsnede boor hebben.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2009 19:35 #16 door Bassiesbike
Beantwoord door Bassiesbike in topic Hoe krijg ik meer herrie uit mijn originele uitlaat.
Echt perfect! Ik ga van het weekeinde ff proberen en laat het wel weten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juni 2009 19:53 - 11 juni 2009 07:30 #17 door Neet
Ben bezig geweest met de testuitlaten.
Per pijpje, drie 6m/m gaten geslagen.
Geeft een veel mooier volwassener geluid.
Daarna dwars door de drie gaten een 15m/m pijp geslagen.
Nog mooier al denk ik dat dat net te veel is.
Rijdt hetzelfde.

Ik laat mijn origineel nog even zoals ie is en zoek naar een Rino pijp.
Gaat dit niet lukken dan ga ik zeker de originele pijp aanpassen.
Klinkt gewoon veel lekkerder.

Gr. Neet

En, Bassiebike, gelukt en tevree?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juni 2009 22:49 #18 door Bassiesbike
Beantwoord door Bassiesbike in topic Hoe krijg ik meer herrie uit mijn originele uitlaat.
Nope, nog niet gedaan. Heb er het gereedschap nog niet voor... :-\

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juni 2009 23:21 #19 door visserken
Beantwoord door visserken in topic Hoe krijg ik meer herrie uit mijn originele uitlaat.
Bijlage:


Hier heb je een zeer mooie sound mee grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2009 08:58 #20 door Neet
Mooi hoor, ziet er goed uit. Zou op mijn zwarte ook mooi staan.

Gr. Neet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.106 seconden