problemen na installatie leovince sbk TA 87 [opgelost!]

12 mrt 2014 22:01 - 15 mrt 2014 10:36 #1 door Krikkeej
hellooo iedereen.
ik ben sinds vandaag nieuw op dit forum en roep al meteen jullie hulp in.
ik heb sinds kort een leovince sbk uitlaat geinstalleerd op mijn TA xl600v '87.
na installatie liep de motor niet mooi in neutraal, maar door de carburator wat rijker af te stellen was dit probleem opgelost.
zondag de hele dag gaan rijden met de nieuwe afstelling en alles ging perfect.
motor draaide heel stabiel in de toeren. rijden ging ook vlot zonder ploffen, ...
nu ging ik daarnet even rijden met mijn alp. nadat ik even stopte viel de motor plots stil en rook hij naar benzine. nadat ik hem weer starte wou de motor maar niet in neutraal blijven draaien.
en klonk hij bij het gas geven ook niet zoals gewoonlijk. na wat zoeken heb ik opgemerkt dat wanneer ik het kraantje van de benzine tank dichtzet hij perfect draait,
maar van zodra ik het benzine kraantje openzet hij weer stilvalt. ook in de reserve stand. waardoor ik er bijna zeker van bij dat hij verzuipt.
maar wat ik niet snap is waarom hij zondag de hele dag prima heeft gedraaid en dit probleem zich niet voordeed en nu plots wel.
enige suggesties?
alvast bedakt aan iedereen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2014 00:47 #2 door Waffie
controleer eens of er geen benzine in de vacuum slang (van kraan naar cylinder de dunne slang loopt

zo ja dan is je benzine kraan membraam lek

succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2014 19:01 #3 door Krikkeej

controleer eens of er geen benzine in de vacuum slang (van kraan naar cylinder de dunne slang loopt

zo ja dan is je benzine kraan membraam lek

succes


Ik heb het net eens nagekeken. Geen benzine aanwezig in de vacuum slang.
Dus motor draait prima met kraan dich vanaf ik hem openzet valt hij stil en draait hij heel slecht.
Alvast bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2014 19:17 #4 door Oldtimer
Vlotter in een van de carbs blijft hangen. ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2014 19:38 #5 door Krikkeej

Vlotter in een van de carbs blijft hangen. ;)


Ik had ook al het vermoeden van de carb.
Enige tips hoe dit te verhelpen. Ik heb er een beetje verstand van maar
Niet zo heel veel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2014 09:52 #6 door Ron76
Mss een beetje forte carburateur cleaner of een vergelijkbaar merk in je tank gooien . Of carb belaster in je vlotterkamer laten lopen . Reinigt/lost de gom op die in je carburateur zit. Desnoods daarna een tikje op de vlotter kamer geven . ( pas op het is wel aluminum dus te hard en het breekt ).En eff kijken of je choke kabel soepel gaat.
succes.

Ronald Holkamp
Africa twin rd 07 2001.
Shadow vlx vt600c 1991.
(Transalp pd 06 1990 verkocht)
(cmx 250 Rebel 1985 (mini bikevoor mij in elk geval) verkocht)
(Intruder vs 750 1991 verkocht)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2014 16:48 #7 door Oldtimer
Forte liefst zo puur mogelijk in de carb en inderdaad voorzichtig tikken. ( haal de slang even los en gebruik een minitrechtertje)
Alternatief is eventueel de carb demonteren en ultrasoon laten reinigen.
Op zich niet zo'n heel grote klus, maar wel de tijd voor nemen.
Ik heb eventueel een gereinigde liggen,( om te proberen dan.)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2014 10:35 #8 door Krikkeej

Forte liefst zo puur mogelijk in de carb en inderdaad voorzichtig tikken. ( haal de slang even los en gebruik een minitrechtertje)
Alternatief is eventueel de carb demonteren en ultrasoon laten reinigen.
Op zich niet zo'n heel grote klus, maar wel de tijd voor nemen.
Ik heb eventueel een gereinigde liggen,( om te proberen dan.)


Ik heb het probleempje gevonden! 1 van de choke kapels stond onder spanning. Moet er eens per ongeluk tegen gezeten hebben ofzo. Hoe ii dat gedaan heb weet ik nog steeds niet.
Heb de carb eens uit elkaar gehaald en alles gepoetst. Carb was zeer proper vanbinnen! Bedankt voor jullie hulp!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2014 12:31 #9 door Ron76
Nou super dat het simpel op te lossen was. Mss wel eff Kontroleren  of de afstelling nu nog wel klopt. (Omdat je daar aan gedraaid had ).
Succes en veel rij plezier

Ronald Holkamp
Africa twin rd 07 2001.
Shadow vlx vt600c 1991.
(Transalp pd 06 1990 verkocht)
(cmx 250 Rebel 1985 (mini bikevoor mij in elk geval) verkocht)
(Intruder vs 750 1991 verkocht)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2014 17:45 #10 door Oldtimer

Ik heb het probleempje gevonden!


Tja, die choke
Meestal de eerste optie en daarom dus overgeslagen.

door de carburator wat rijker af te stellen


Inderdaad even nalopen en opnieuw afstellen.
normaliter hoef je niet opnieuw af te stellen bij het vervangen van een uitlaat.
Het is geen injectie

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2014 21:16 #11 door Krikkeej

Nou super dat het simpel op te lossen was. Mss wel eff Kontroleren  of de afstelling nu nog wel klopt. (Omdat je daar aan gedraaid had ).
Succes en veel rij plezier


Ik heb hem idd weer correct afgesteld. En ze bromt weer als voorheen! (Beter nog met die leovince!)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.078 seconden