- Berichten: 44
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Jeroen, wat mij gister bij het terugrijden nog te binnen schoot: zit je balhoofdlager er strak genoeg in?
Met andere woorden, als je de motor op de bok zet, met voorwiel vrij van de grond, hoe makkelijk gaat het stuur dan om? Valt hij uit zichzelf om?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Is het tikken of kraken?
Een tik bij het in veren kan ook van de veer in de poot komen. Zitten de originele veren er nog onder of is het wilbers/hyperpro?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Als er vervangende veren inzitten die op een hoge voorspanning staan kan de tik ook bij het uitveren klinken.
De motor wordt dan te hard uitgedrukt.
Verder kun je ook kijken naar de speling op de glijbussen.
Dat kun je voelen aan de speling tussen de binnen en de buitenpoot.
Zit er wel voorvorkolie in en hoe oud is die olie.
Geen of oude olie willen ook nog wel eens zwaar lopen van de poten veroorzaken.
Dan helpt het als je de voorvorkolie eens vervangt.
De veren moeten vrijwel spanningsloos worden gemonteerd ( bij geheel uitgetrokken poot)
Dus niet met het gewicht van de motor erop.
Zo weer wat zaken om te controleren.
Succes.
Groet Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.