CDI Transalp 1988 stuk of draadbreuk?

08 apr 2014 15:52 #1 door jeroenh
CDI Transalp 1988 stuk of draadbreuk? werd gestart door jeroenh
Volgende fase in het restauratie verhaal van mijn 'goud bruine' Transalp uit 1988.
Vandaag ook de twee andere bougies vervangen, waar je alleen bij kunt door de tank eraf te halen (wat een k-klus om die voorste bougie te verwisselen, zeker zonder de originele bougiesleutel.  Uiteindelijk wel gelukt met een diepe dop nr. 18). 
Echter, de Transalp loopt nog steeds niet lekker, geeft nog niet het volle vermogen, houdt in bij optrekken, en zo af en toe komt het volle vermogen er opeens wel in.
De CDI's zitten nog in een oud 'staand' rubber (niet gemodificeerd).
Na het verwisselen LR van de CDI's deed de toerenteller het niet meer.......
Daarna wat geprutst aan de bedrading van de linker CDI en zag toen dat de toerenteller het wel weer (incidenteel) deed. 
Vraag: zit het probleem dan in die linker CDI of in de stekker cq bedrading?

XL600V '88 / XL500R '84/ XL125R '84/ XT500 '83/ XT500 '78/ CX 500 '78

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2014 16:00 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic CDI Transalp 1988 stuk of draadbreuk?
Probleem zit wel in de cdi, en met name de aansluitpunten van de contra steker.
Deze zitten gesoldeerd op de print en maken wel/geen contact.
Er is al veel over geschreven op dit forum, maar je zou kunnen proberen om hem voorzichtig open te dremelen en de conectorpunten door te solderen.
Daarna wel weer vochtdicht maken.

Suc6

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2014 17:01 #3 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic CDI Transalp 1988 stuk of draadbreuk?
en niet alleen de verbindingen

ook de gebruikte condensators zijn oud en lekken waarschijnlijk stroom

gewoon vernieuwen en je probleem is  meer dan waarschijnlijk opgelost

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2014 18:01 #4 door jeroenh
Beantwoord door jeroenh in topic CDI Transalp 1988 stuk of draadbreuk?
Hallo Oldtimer en Ad,

Bedankt voor het advies.
Ik bel je nog wel, Ad (of moet ik die CDI in Duitsland kopen?).
Nu valt er bijna niet met die Transalp te rijden, dus ga er zeker wat aan doen.

XL600V '88 / XL500R '84/ XL125R '84/ XT500 '83/ XT500 '78/ CX 500 '78

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2014 18:30 #5 door dropken
Beantwoord door dropken in topic CDI Transalp 1988 stuk of draadbreuk?
zou voor een stel digitale gaan, schijnen het stukken beter te doen en gaan ook niet meer zo snel kaduuk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2014 18:52 #6 door jeroenh
Beantwoord door jeroenh in topic CDI Transalp 1988 stuk of draadbreuk?
Wat is ook al weer de link naar die fabrikant van digitale CDI's?

Of heeft Ad ze ook?

XL600V '88 / XL500R '84/ XL125R '84/ XT500 '83/ XT500 '78/ CX 500 '78

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2014 22:08 #7 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic CDI Transalp 1988 stuk of draadbreuk?
hallo,

wil je beiden vervangen of enkel de verdachte

hierbij de link,

www.motorbike-shop.de/


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2014 20:50 #8 door PimW
Beantwoord door PimW in topic CDI Transalp 1988 stuk of draadbreuk?
Ik heb zo'n sexy enkele CDI unit van Adjepatatje gehad, daar word je pas vrolijk van :) Ignitech is dat toch?

Heb inmiddels een stapel verdachte/kapotte CDI's in de kast liggen dus mag mezelf ervaringsdeskundige noemen (zelfuitgeroepen dat wel).

Misschien kun je er wat mee ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2014 00:00 #9 door jeroenh
Beantwoord door jeroenh in topic CDI Transalp 1988 stuk of draadbreuk?
Ondertussen via eBay Duitsland een gebruikte CDI unit gekocht.
We zullen zien, moet altijd beter zijn dan wat er nu opzit.
Verder bij CMSNL (oid) een CDI rubber en tanksteuntje bestelt.  Nu alleen de voorpoten nog en ik kan alles mbt deze motor afmaken (for now...)

XL600V '88 / XL500R '84/ XL125R '84/ XT500 '83/ XT500 '78/ CX 500 '78

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2014 19:53 #10 door Bill
Beantwoord door Bill in topic CDI Transalp 1988 stuk of draadbreuk?

Ik heb zo'n sexy enkele CDI unit van Adjepatatje gehad, daar word je pas vrolijk van :) Ignitech is dat toch?

Heb inmiddels een stapel verdachte/kapotte CDI's in de kast liggen dus mag mezelf ervaringsdeskundige noemen (zelfuitgeroepen dat wel).

Misschien kun je er wat mee ;D

sexy enkele CDI unit ??? Vertel me eens meer hier over.

Caroline haar motor vreet CDI units. Heb gisteren tijden de Oostrit ook weer een moeten vervangen. Dat is inmiddels de 4e. Weet niet waar het probleem zit, Je schijnt een en ander te kunnen doormeten maar wat ik moet meten ???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2014 22:00 #11 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic CDI Transalp 1988 stuk of draadbreuk?

maar wat ik moet meten


In jou geval verdenk ik de bobines van on- frisheid.
In zo'n korte tijd zoveel cd's i defect is niet normaal te noemen.

Ik zou in elk geval eens beginnen met de "standaard " metingen op diverse punten.
Bijvoorbeeld massa en piekstroom/spanningen.
Spanningsregelaar verdacht dus daar gewoon een permanente voltmeter aan hangen.



PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2014 00:07 #12 door Bill
Beantwoord door Bill in topic CDI Transalp 1988 stuk of draadbreuk?

In jou geval verdenk ik de bobines van on- frisheid.
In zo'n korte tijd zoveel cd's i defect is niet normaal te noemen.

Ik zou in elk geval eens beginnen met de "standaard " metingen op diverse punten.
Bijvoorbeeld massa en piekstroom/spanningen.
Spanningsregelaar verdacht dus daar gewoon een permanente voltmeter aan hangen.

En wat is/zijn de standaard metingen? Heb wel iets gelezen over 5000 toeren draaien om te meten maar wat waar en hoe? ik weet het niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2014 00:20 #13 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic CDI Transalp 1988 stuk of draadbreuk?
Mijn brommert leek ook cdi's te vreten, ik heb er toen een overspanningsbeveiliging opgezet en digitale cdi's. De beveiliging via conrad besteld ff zoeken en je vind genoeg denk ik. Ik kan dus niet zeggen of digitaal-cdi of de beveiliging de oplossing was

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2014 09:48 #14 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic CDI Transalp 1988 stuk of draadbreuk?

Heb wel iets gelezen over 5000 toeren draaien om te meten maar wat waar en hoe? ik weet het niet


Dit draadje is van 2009 en nog steeds actueel.

www.transalpclub.nl/forum/index.php?topi...62.msg19958#msg19958

Anders kom je maar een keer naar Duiven.
Meten  we samen.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mei 2014 18:29 #15 door jeroenh
Beantwoord door jeroenh in topic CDI Transalp 1988 stuk of draadbreuk?
CDI is ondertussen vervangen.
Motor loopt weer goed, kwam eerste niet hoger dan 80 km, nu trekt hij door zoals het hoort.
Ga nog wel de spanningsregelaar doormeten n.a.v. de bovenstaande feedback.

XL600V '88 / XL500R '84/ XL125R '84/ XT500 '83/ XT500 '78/ CX 500 '78

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.086 seconden