MIjn gereedschap setje verruild......voor Osco

23 mei 2014 22:38 - 23 mei 2014 22:46 #1 door Vogelenzang
MIjn gereedschap setje verruild......voor Osco werd gestart door Vogelenzang
....Maar voor een goed doel!

Bijlage:


Mijn nieuwe OSCO heeft inmiddels deze plaats ingenomen.
Ik heb een aardig tijdje zitten zoeken/tobben naar een geschikte plek om deze te plaatsen, en dit leek mij de juiste plaats. Misschien een vreemd idee om zoeen systeem aan je achterzijde te hebben, maar als je met je rechter hand achter je rug langs gaat en iets naar links hangt, kan je zo aan het zuigertje trekken.
Ik ben alleen bang dat die plakplaatjes het niet lang gaan volhouden(niet origineel geleverd)

Zijn er nogmeer mensen die hun OSCO systeem willen delen?

Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:



Transalp PD06 ``92``

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2014 20:18 #2 door Nico R
Beantwoord door Nico R in topic MIjn gereedschap setje verruild......voor Osco
Aangezien ik zelf een oiler overweeg en Osco hoog op mijn lijstje staat ben ik benieuwd naar jouw ervaring met de Osco.
De plunjer onder de buddy, is die makkelijk tijdens het rijden te bedienen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2014 10:30 #3 door Robertehv
Beantwoord door Robertehv in topic MIjn gereedschap setje verruild......voor Osco
Is vast heel praktisch maar ik vind het net alsof je motor aan het infuus ligt 8)

KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2014 12:28 #4 door Cas
Beantwoord door Cas in topic MIjn gereedschap setje verruild......voor Osco

....Maar voor een goed doel!


Mijn nieuwe OSCO heeft inmiddels deze plaats ingenomen.
Ik heb een aardig tijdje zitten zoeken/tobben naar een geschikte plek om deze te plaatsen, en dit leek mij de juiste plaats. Misschien een vreemd idee om zoeen systeem aan je achterzijde te hebben, maar als je met je rechter hand achter je rug langs gaat en iets naar links hangt, kan je zo aan het zuigertje trekken.
Ik ben alleen bang dat die plakplaatjes het niet lang gaan volhouden(niet origineel geleverd)

Zijn er nogmeer mensen die hun OSCO systeem willen delen?


De plakkers van de klemmetjes afhalen, alles goed schoonmaken en vastzetten met secondenlijm, komt nooit meer los.
De ketting smeren met de Osco moet gebeuren met een zeer lage snelheid omdat anders de olie weer van de ketting afvliegt. De motor is al minder stabiel bij een lage snelheid en als je dan ook nog eens naast je motor gaat hangen om een klein plunjertje aan de achterzijde van je motor te zoeken lijkt me dat niet de meest veilige oplossing.
Misschien beter de Osco op een makkelijk bereikbare plaats monteren.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2014 12:34 #5 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic MIjn gereedschap setje verruild......voor Osco
En hoe komt de olie aan beide kanten van de ketting netjes tussen de schalmen?? Niet lijkt me..

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2014 12:40 #6 door Cas
Beantwoord door Cas in topic MIjn gereedschap setje verruild......voor Osco
Ik gebruik ook een Osco, bevalt goed maar de olie komt inderdaad niet aan de binnenkant van de rolletjes, daarom gebruik ik af en toe ook een spuitbus, volgens mij komt de kettingspray wel in de rolletjes.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2014 13:13 #7 door PimW
Beantwoord door PimW in topic MIjn gereedschap setje verruild......voor Osco
Twee slangetjes maken!

Nog beter: de ketting door een gesloten compartiment laten lopen dat gevuld is met olie. ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2014 13:16 #8 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic MIjn gereedschap setje verruild......voor Osco

En hoe komt de olie aan beide kanten van de ketting netjes tussen de schalmen?? Niet lijkt me..


Moet dat dan?  :-\

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2014 13:59 #9 door ta89
Beantwoord door ta89 in topic MIjn gereedschap setje verruild......voor Osco
Slangetje zo maken dat de olie aan de binnenkant van de ketting wordt aangebracht.
Zo heb ik dat met de scottoiller en dat werkt prima :D

Transalp pd 10 2000 50th anniversary model
Moto Guzzi California 3 met zijspan ‘89

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2014 17:54 #10 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic MIjn gereedschap setje verruild......voor Osco
Olie hoeft alleen maar op het midden van de ketting te vallen, m,n ketting
heeft dat al 55.650 km vol gehouden zo en is nog steeds niet op  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2014 17:59 #11 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic MIjn gereedschap setje verruild......voor Osco

Moet dat dan?  :-\

Lijkt me wel, of smeer jij de ketting maar aan 1 kant als je kettingspray gebruikt?  :o


http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2014 20:06 #12 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic MIjn gereedschap setje verruild......voor Osco
Zoals Ron ook al aangeeft behoeft een ketting smering op de rollen, op de plek waar ze kontakt maken met de tandwielen dus  :)
Verder is het vwb het tegengaan van roest wel handig als de rest ook wat vettigheid krijgt maar echt noodzakelijk is dat niet imho  :-\

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2014 21:32 #13 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic MIjn gereedschap setje verruild......voor Osco
Wij smeren de ketting in het midden en links en rechts tussen de schalmen.
Ooit een artikel gelezen dat het rubber van o-ring kettingen licht poreus is, er blijven dus altijd minimale ''kiertjes''
Door ook tussen de schalmen kettingvet te spuiten, verleng je de levensduur van de o-ring ook.

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2014 10:16 #14 door PimW
Beantwoord door PimW in topic MIjn gereedschap setje verruild......voor Osco
Ik smeer alles. Ook op/tussen de schalmen tegen het eventueel uitdrogen van de o-ringen.

Maar ik denk dat dat (bij mij) niet de bepalende factor is voor wat betreft de levensduur van de ketting.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.095 seconden