Da's idd wel een pittig verbruik ja :-\
Maar goed, je was toch zeker niet van plan in Tsjechië je blok te (laten) reviseren?
Gewoon het peil goed in de gaten houden en op tijd bijvullen! Olie kun je bij ieder tankstation kopen, dus dat kan het probleem niet zijn.
Het is niet de bedoeling dat de olie die er uit gegooid word opnieuw het blok in gaat.
Er is altijd wat overdruk in een carter. Dat moet weg kunnen. Daarom is er een ontluchting gemaakt.
Echter, in die lucht zitten ook altijd oliedeeltjes. Logisch, het komt uit je carter. Dat mag niet in het milieu terecht komen, vandaar loopt er een slang naar het luchtfilter. De meeste oliedamp gaat dan via de luchtfilterkast en de carbs weer het blok in en verbrand daar. Er slaat echter ook altijd wat neer en dat loopt vanzelf in dat aparte bakje onderaan je luchtfilterkast.
En dat kun je dan weer afvoeren via de slang die er aan zit.
In die slang zit een doorzichtig deel, zodat je kunt zien wanneer de slang bijna vol is. Dan dopje er af halen, prut afvoeren en je kunt weer
Bij jou gaat er wellicht wat meer olie op die manier uit, maar ik kan hiervandaan niet beoordelen wat precies de oorzaak is :-\
Overigens als je teveel olie bijgevuld hebt word dat er ook via de carterontluchting weer uitgegooid, dus het is wel van belang dat je de juiste procedure van oliepeilen toepast: motor warmdraaien, afzetten, peilstok er uit draaien, afvegen en dan óp het vulgat plaatsen (niet er in draaien) dan motor eventjes rechtop houden op de wielen, weer op de zijstandaard zetten en dan het peil aflezen.
Grtz,
René