Dit kan het begin van het einde van de spanningsregelaar zijn.
Maar in elk geval:
1 Accuklemmen controleren op vast en aanslag
2 Niveau accuzuur check
3 Stekers nalopen op corrosie.
4 Massa aansluiting onder zadel en op het blok ( bij startmotor)
verder:
Hoe heb je gecontroleerd dat de accu heeft geladen.
14 volt zegt te weinig.
Is er laadstroom.
Realiseer je dat een accu hersteld wanneer hij niet wordt belast.
Als je zonder verlichting e.d. rijdt kan hij het lang volhouden.
Plotseling leeg zegt ook weinig.
Hang er desnoods eens een spanningsmeter op tijdens het rijden als dat lukt.
Het vermoeden van slechte contacten is nr 1.
Het overlijden van de SR is nr 2
Het verlies van stroom via een gebruiker ( klokje, handvatverwarming e.d. ) is nr 3Een breuk in de stator ( dynamo ) wikkeling of de steker is nr 4
Normaliter loopt een volle accu niet in een keer helemaal leeg.
Controleer eventueel met de meter hoe hoog de spanning is als je hem wegzet.
Doe dit opnieuw na bijvoorbeeld 10 uur of zo.
andere optie:
Als je een ampère meter hebt, hang die dan tussen de + pool en de kabel ( kabel losmaken dus ) als de motor uit staat.
Hiermee kun je vaststellen of er eventueel stroom ontsnapt.
Suc6 met speuren.
We horen graag wat het "was "