Uitlaat reparatie transalp 600

14 aug 2014 14:40 #1 door Motormuus
Uitlaat reparatie transalp 600 werd gestart door Motormuus
De uitlaat van de Alp van mijn vrouw begon een paar weken geleden ineens te rammelen tijdens het gas geven.

Nieuwe uitlaat kost tweedehands al gauw een 150 euro, dus het pijpje maar eens even "geopereerd" ;-)
Vervolgens een deurtje gezaagd, losse onderdelen eruit gehaald en de boel weer dicht gelast. Ik ben helaas geen lasser van beroep, (is te zien op de foto) maar hij zit wel weer dicht. Het geluid is nauwelijks veranderd en mijn vrouw weer blij! :-)

Inmiddels heeft ze er al weer ruim 1500 km mee gereden en is nog steeds tevreden!


Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:

KTM 990 Adventure S 2008
Bijlage:


www.basicsafety.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2014 21:41 #2 door Bikkel
Beantwoord door Bikkel in topic Uitlaat reparatie transalp 600
ik ken mensen die na iedere reparatie onderdelen overhouden, en het verwondert mij ook iedere keer weer dat de motor dan ook nog rijd, maar zover ben jij nog niet maar ook jij hebt je eerste overtollige onderdelen.
maakt die pijp niet veel meer herrie nu er, volgens mij toch wel belangrijke dingen uit zijn.
en volgens mij ben jij Bakker gezien het bak en braadwerk ;D

NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2014 22:14 #3 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Uitlaat reparatie transalp 600
Chapeau.
Jij weet wat de vrouwtjes willen. >:D >:D

Mooie pijp zonder gebrul  8) 8)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2014 18:39 #4 door Motormuus
Beantwoord door Motormuus in topic Uitlaat reparatie transalp 600

ik ken mensen die na iedere reparatie onderdelen overhouden, en het verwondert mij ook iedere keer weer dat de motor dan ook nog rijd, maar zover ben jij nog niet maar ook jij hebt je eerste overtollige onderdelen.
maakt die pijp niet veel meer herrie nu er, volgens mij toch wel belangrijke dingen uit zijn.
en volgens mij ben jij Bakker gezien het bak en braadwerk ;D


Klopt, mijn achternaam is inderdaad Bakker ;-)
Maar hij is wel mooi dicht, rammelt niet meer en het geluid is nauwelijks meer geworden.

Groeten, Jan

KTM 990 Adventure S 2008
Bijlage:


www.basicsafety.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2014 14:17 #5 door Martijn
Beantwoord door Martijn in topic Uitlaat reparatie transalp 600
Laat ze maar lullen. Ik heb echte lasser gezien in mijn werk die slechter werk afleverden! :-)

Dat lassen was dat TIG lassen?
Groet, Martijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2014 15:10 #6 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Uitlaat reparatie transalp 600

Laat ze maar lullen. Ik heb echte lasser gezien in mijn werk die slechter werk afleverden! :-)

Dat lassen was dat TIG lassen?
Groet, Martijn.


Sorry, maar dan zijn dat geen echte lassers. Geen kwaad woord over dit laswerk verder hoor  8)
Het is Mig trouwens.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2014 20:50 #7 door Bikkel
Beantwoord door Bikkel in topic Uitlaat reparatie transalp 600
En toch is het bak en braad werk >:D
Ik kan er niks anders van maken sorry

NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2014 23:35 #8 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Uitlaat reparatie transalp 600

En toch is het bak en braad werk >:D
Ik kan er niks anders van maken sorry

Het is inderdaad geen beroepslasser die dit heeft gemaakt, moet dat echt? Het zit dicht...even afslijpen was wel mooier geweest ja..dat wel.
Toch vind ik het heel positief dat hij dit zelf aanpakt!

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2014 12:47 #9 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Uitlaat reparatie transalp 600
Ik denk dat het MAG is Pim, maar lekker boeiend.

De meesten van ons kunnen bij lange na niet een lasje leggen als Pim, inclusief ondergetekende. Ik heb er wel voor geleerd, maar veel te lang niets meer mee gedaan. Het lassen van zo'n pot is helemaal ... uitdagend ..., dun materiaal, hoogte verschil, bochtjes...

Daaraan denkende dacht ik... leuk om eens bij een bijeenkomst mensen te laten lassen en ervaren wat het is?

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2014 15:43 #10 door Motormuus
Beantwoord door Motormuus in topic Uitlaat reparatie transalp 600
Het is idd niet het mooiste laswerk, maar ik heb er ook nog nooit les in gehad, dus ben ik al heel blij dat ik dit voor elkaar krijg ;)

En, ja...ik had de slijptol er even langs kunnen houden, dan had er heel anders uit gezien maar ik had erg weinig tijd omdat we op het punt stonden te vertrekken naar Frankrijk en mijn vrouw niet met een rammelende uitlaat wilde rijden.

En de grap is, nu hij eronder zit zie je er niks van tenzij je op je knieën onder het spatbord kruipt :-)

Het heeft ons weer een paar euro bespaard voor een nieuwe uitlaat!

KTM 990 Adventure S 2008
Bijlage:


www.basicsafety.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2014 15:53 #11 door Robertehv
Beantwoord door Robertehv in topic Uitlaat reparatie transalp 600
Dus zeg ik;

Lovely jobbely. ;D

KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2014 19:06 #12 door eerde jan
Beantwoord door eerde jan in topic Uitlaat reparatie transalp 600

Ik denk dat het MAG is Pim, maar lekker boeiend.


En samen heet het mig mag oftewel co2.
Dat moet je toch weten als je er voor geleerd hebt. :)) ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2014 19:38 #13 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Uitlaat reparatie transalp 600
Mig/mag is niet hetzelfde als CO2, Arjen heeft daarin gelijk. Mag=actief gas=CO2, Mig=inert gas=argon of helium (of een mix). Dat zul je in de garage niet veel tegenkomen omdat het voornamelijk bij non-ferro materialen toegepast word.

Een cursus zou tof zijn, maar dan moet je ruimte hebben en lasapparaten. Mig/mag zou het mooiste zijn, maar ik heb dat niet en ook weinig ervaring mee. Een cursus Tig lassen is niet zo nuttig.
Ik weet niet hoe diep de zakken van de club zijn, maar je kunt best een avondje lassen organiseren. Bij een echte lasschool of een of andere technische club :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2014 19:55 #14 door eerde jan
Beantwoord door eerde jan in topic Uitlaat reparatie transalp 600
Goh weer wat geleerd.
Maar als ik nou tegen iemand zeg mig/mag of co2 zeg dan
snappen ze wel waar ik het over heb.

Ik hoor thuis in mijn lasapparaat ook co2 te hebben
maar ik doe het met argon.
Co2 zou beter lassen maar argon kan ik goedkoper aan komen.
En ja we blijven hollanders. Haha.
Maar het liefst las ik met tig, dat komt omdat we dat op het werk
alleen maar gebruiken en dat doe ik dus dagelijks.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2014 20:27 #15 door luwe
Beantwoord door luwe in topic Uitlaat reparatie transalp 600
ik ben lasser heb je me een keer nodig of info laat maar horen ik woon in goor  ;
lassen is dit niet maar voor de eerste keer niet slecht kon slechter
met al die roest niet makkelijk probeer het maar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2014 20:35 #16 door Robin66
Beantwoord door Robin66 in topic Uitlaat reparatie transalp 600
Ja ik zou graag meedoen met een las cursus/ avond. Dat wil ik al lang dus als er iets georganiseerd word te gek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2014 20:45 #17 door luwe
Beantwoord door luwe in topic Uitlaat reparatie transalp 600
lassen leer je niet in een paar uurtjes als je totaal geen ervaring heb
dan word het mig/mag vroeger hete het c02 genoemd of tig wat nog moeilijker is om te leren
elektrode lassen is niks  ben wel berijd om te helpen met les geven als het door gaat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2014 22:17 #18 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Uitlaat reparatie transalp 600
Maar een avondje proberen maakt de drempel wel lager en kan aanzetten tot meer. Want het is gewoon een van de mooiste dingen die je kunt doen met metaal vind ik ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2014 22:31 #19 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Uitlaat reparatie transalp 600
Pim heeft mijn middenbok gelast en dat was inderdaad een mooi stukje vakwerk met metaal.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2015 17:33 - 21 sept 2015 16:46 #20 door Helmhout
Beantwoord door Helmhout in topic Uitlaat reparatie transalp 600
Jammer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.162 seconden