Dit is de Metzeler Enduro2 en die valt volgens Metzeler in de categorie: "Enduro Street"
Zie ook:
www.metzeler.com/site/com/products/tyres...alogue/Enduro-2.html
Goed voor op de weg is een rekbaar begrip, maar als je niet als een bezetene Hayabusa piloot op je alp zit, gaat het vast goedkomen. Het karakter van een band en waarvoor hij geschikt is, dat is nou eenmaal een balans. Echter denk ik dat je hier een prima keuze hebt gemaakt voor wat je zoekt.
Uiteindelijk is het gevoel bij een band heel persoonlijk. Waar de één bij zweert, vindt de ander helemaal niets. Zelf ben ik iemand die van lekker toeren houd, maar ook gerust zonder asfalt onder de wielen. Ik heb nu (veel km's) gereden op Michelin Anakee2, Metzeler Enduro3 Sahara en Conti Trail Attack2.
Die Anakee2 en Trail Attack2 lijken in de verte wat op jouw band. Prima voor het asfalt met mijn rijstijl.
De Enduro3 is wat meer offroad. Valt volgens Metzeler ook net in de "offroad" categorie. Als je daarmee 130 op de snelweg rijdt gaat hij ontzettend mooi zoemen, maar vertoont hij soms ook wat zoekend gedrag bij randjes en ribbeltjes op het wegdek. Echter, ik rijd niet graag snelweg en als ik dat al doe kom ik zelden boven de 130. Kortom: keuzes