windscherm XL700VA

24 mei 2009 20:13 #1 door henkg
windscherm XL700VA werd gestart door henkg
Geacht forum,
Sinds 1 maand rij ik op een Transalp XL700VA.
Hoewel ik diverse berichten heb gelezen over windschermen is het mij nog niet geheel duidelijk wat de beste keuze is voor een verhoogd windscherm.
Op dit moment zit er een standaard scherm op en ik (lengte ca 1.85m) vang behoorlijk wat wind, soms zo erg dat je zere nek krijgt.
Heeft er iemand ervaring met het verhoogde (Transalp) scherm van Honda?
Of is een scherm van een ander merk een beter alternatief.
Over een paar weken wil ik met de motor op vakantie en zou dit probleem graag opgelost willen hebben.
Ik ben benieuwd naar reacties over jullie ervaringen met verhoogde windschermen en hoop snel het juiste scherm te kunnen aanschaffen.
Bvd
Henk
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2009 08:11 #2 door henkg
Beantwoord door henkg in topic windscherm XL700VA
Beste motorvrienden,
Uit de reacties blijkt dat dit toch een saai onderwerp is ???
Ik ga morgen een verhoogd Honda scherm uitproberen en hoop dat het bevalt.
Maar had graag ook de mening(en) van andere transalprijders, met name model 2008, gehoord.
Henk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2009 16:19 - 28 mei 2009 22:21 #3 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic windscherm XL700VA
Henk er rijdt een clublid rond van 1,93 m met een verhoogd honda scherm en die is daar zeer tevreden over.
Ik (1,89 m) heb meerdere keren met die hoge ruit gereden en hij werkt verbazingwekkend goed, ja de looks van dat ding daar moet je van houden maar dat is puur smaak.

Touratec levert een mechaniek om een standaard ruit verstelbaar te kunnen maken en dat in combinatie met een Touratech spoiler krijg je een m.i. fraaier geheel.
Afgelopen week gezien tijdens het ITT in Duitsland en de bestuurder, 1.93 m. was er zeer content mee.
Touratech spullen kan je bestellen via Bert Duursma in Apeldoorn.

Mbt de reactie snelheid niet te snel oordelen. Er rijden niet zo veel nieuwe TA's bij de TCN rond en zeker niet met een hoog scherm.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2009 22:29 #4 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic windscherm XL700VA
Kijk hier maar eens.
Voor €60,- weet je alles.

www.motolife.nl/index1.html?lang=nl&targ...fs35oCFRMhnAod9hWFzg

Maar ik blijf zeggen dat ik de Touratech oplossing tot nog toe de mooiste vind.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juni 2009 16:06 #5 door xl700va
Beantwoord door xl700va in topic windscherm XL700VA
Hallo,
Ik heb net zo'n set besteld bij Touratech. Zal mij benieuwen. Lijkt me wel ideaal. Zodra geplaatst geef ik mijn ervaring wel door.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juni 2009 14:10 #6 door henkg
Beantwoord door henkg in topic windscherm XL700VA
Hierbij nog een reactie over mijn bevindingen.
Verhoogd windscherm van Honda was vandaag eindelijk bij de dealer binnengekomen. Hij heeft het gemonteerd en ik kon er een proefrit mee maken. Het scherm beviel mij prima, een stuk rustiger dan het standaardschermpje.
Wel nog wat windgeruis, maar een heel stuk minder en geen last van turbulentie waar ik bang voor was, dus meteen maar aangeschaft.
Het scherm is wel groter maar het misstaat absoluut niet.
Ik zag trouwens bij hem ook 2 Varadero's staan met een zo'n verhoogd scherm, dus ze worden blijkbaar meer verkocht.
Groetjes
Henk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2009 15:58 #7 door xl700va
Beantwoord door xl700va in topic windscherm XL700VA
Ietwat late reactie. Heb het scherm van Touratech gemonteerd maar ben nog niet 100% enthousiast.
Veel turbulentie. Waarschijnlijk nog wat experimenteren met de hoogte. Heb hem nu op z'n laagst gezet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2009 13:55 #8 door Jan-Willem
Beantwoord door Jan-Willem in topic windscherm XL700VA
Heb ook het orginele honda schempje erop zitten. bevalt mij goed ( ben 1,89) alleen wat meer tubulentie met kopwind.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.111 seconden