vervangen van pitje de in koplamp

24 mei 2009 20:48 #1 door gert
vervangen van pitje de in koplamp werd gestart door gert
het lampje in de koplamp is kapot is er een methode om dit wat makkelijker te doen ???.
ik krijg mijn hand/handen niet/slecht >:D  onder het dashbord.
wat moet ik allemaal demonteren om dit een beetje redelijk voor elkaar te krijgen.

gr gert ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2009 23:53 #2 door Rommit
Beantwoord door Rommit in topic vervangen van pitje de in koplamp
Hallo Gert,

Om de lamp te vervangen in je koplamp kan je het beste je rechterkuipdeel eraf schroeven ( als je erop zit ).

Dit zijn 3 schroeven ( meen 2  boven op en 1 ergens onderin ).

Vervolgens zit deze kap nog vast "geklikt" op een onderste bevestiginspunt , waardoor je nog even zal moeten rotzooien om deze los te krijgen.

Daarna is het kwestie van rubberen beschermkap eraf bij de koplamp unit , lamp vervangen en het proces van achter naar voren herhalen

Met groet
      Robin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2009 12:38 #3 door nr 52
Beantwoord door nr 52 in topic vervangen van pitje de in koplamp
Zelf heb ik de voorruit verwijderd, daarna de cap over het dashbord en toen kon ik er goed bij. Het moet mogelijk zijn om dit zonder veel demontage te doen, dus van onder af, en op de tast. Aangezien ik een Xenon lamp  C:-) heb geplaatst, die wat verder uitsteekt dan het origineel, was dit niet mogelijk.
Van onder af: eerst stuur opzij draaien dan kun je er redelijk bij. Wel heb ik een halfrond plaatje losgeschroefd ( zie je vanzelf) om meer ruimte te krijgen ( = 2 boutjes) Eerst Rubber cap losnemen, dan kun je bij een klem die je aan de linkerkant moet inknijpen ( van vooraf gezien) en dan scharniert hij naar rechts en zit de lamp los. Nu kun je deze er rustig uithalen. De nieuwe lamp niet met de vingers aanraken wegens inbranden van vet op het glas dat daardoor knapt. Even stoeien met een papiertje dus.
Succes  ;)

Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2009 16:58 #4 door gert
Beantwoord door gert in topic vervangen van pitje de in koplamp
Heren,

Bedankt voor de reactie we zullen eens wat gaan proberen.

Gr, Gert ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.074 seconden