zithoogte Transalp

27 mei 2009 20:19 #1 door polite
zithoogte Transalp werd gestart door polite
Ik heb begrepen dat de zithoogte van XL 700 v, lager is dan die van een 600V.

Nou vindt ik het dus heel prettig om wat hoger te zitten. Je kijkt dan namelijk wat over het verkeer heen. ::) Maar hoe zit het dan met de 650? Zit die ook lager dan de 600?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mei 2009 20:35 #2 door Timy
Beantwoord door Timy in topic zithoogte Transalp
De mijne was iig hoger. Maar had wel progressief voor en achter dus mogelijk dat dat iets uithaald.

Als het origineel iets scheelt denk ik dat het echt minimaal is.

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2009 19:03 - 28 mei 2009 19:07 #3 door Aapmansz
Beantwoord door Aapmansz in topic zithoogte Transalp
Op een 700 kijk je ook wel over het verkeer.

650 (2003 model) heeft voor mij (1.82) een lekkere steppie-zadel afstand.
Gewoon ff passen en proefrijden, staan zat 650's met weinig kilometers te koop.

Wil je een nieuwe en vind je de 700 te laag dan gaan voor een Varadero of een Yamaha XT660 Teneree. Voor road-only is er ook de Suzuki V-Strom 650.

En wil je echt power en vegen in de bergen: Truimph heeft ook een hoge poten fiets met 990CC.
Schijnt helemaal de bom te zijn, ik blijf wel rijden op mijn TransAlpje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2009 23:26 #4 door polite
Beantwoord door polite in topic zithoogte Transalp

Op een 700 kijk je ook wel over het verkeer.

650 (2003 model) heeft voor mij (1.82) een lekkere steppie-zadel afstand.
Gewoon ff passen en proefrijden, staan zat 650's met weinig kilometers te koop.

Wil je een nieuwe en vind je de 700 te laag dan gaan voor een Varadero of een Yamaha XT660 Teneree. Voor road-only is er ook de Suzuki V-Strom 650.

En wil je echt power en vegen in de bergen: Truimph heeft ook een hoge poten fiets met 990CC.
Schijnt helemaal de bom te zijn, ik blijf wel rijden op mijn TransAlpje.

1.82 is dus ook mijn lengte. Dus dat is al een mooi vergelijk. De 700 zit er voor mij financieel momenteel niet in. De varadero vind ik net ff te lomp.(sorry) En ander merk dan een Honda?????  Nee nu ff niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mei 2009 01:31 #5 door Aapmansz
Beantwoord door Aapmansz in topic zithoogte Transalp
Met 5000 in de pocket vind je wel een knappe 650 met weinig kilometers.

Besef wel dat ze niet zo goed tegen vallen kunnen (plastic) en topzwaar zijn aan de voorkant in het onverharde.
Het is geen crosser, maar een alpencruiser.


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mei 2009 17:28 #6 door polite
Beantwoord door polite in topic zithoogte Transalp
Zijn er wel motoren die tegen vallen kunnen? Tja een trail motor misschien. Heb dus nu een Transalp van '92, en geloof me die kunnen ook niet best tegen vallen. Al zal het vernieuwen van de onderdelen wat goedkoper zijn,aangezien er veel van deze type's in omloop zijn. En de kappen e.d. wat eenvoudiger te de/monteren zijn.  Ik was ook niet van plan om er mee te gaan crossen.  ;D ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mei 2009 22:13 #7 door Aapmansz
Beantwoord door Aapmansz in topic zithoogte Transalp
Suzuki DR en KTM GS heb ik beiden wel harder neergelegd dan de TransAlp. Geen schade. Het zware TransAlp gedrocht had meteen een verfrommelde pook en plastickschade.

Pook is vervangen voor een scharnierende en het plastick geductaped. Ken de beperkingen van mijn rijkunsten en het Alpje nu wel.

Was denk ik ff nodig om het glimmende eraf te krijgen  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mei 2009 22:24 #8 door polite
Beantwoord door polite in topic zithoogte Transalp

Suzuki DR en KTM GS heb ik beiden wel harder neergelegd dan de TransAlp. Geen schade. Het zware TransAlp gedrocht had meteen een verfrommelde pook en plastickschade.

Pook is vervangen voor een scharnierende en het plastick geductaped. Ken de beperkingen van mijn rijkunsten en het Alpje nu wel.

Was denk ik ff nodig om het glimmende eraf te krijgen  ;D

  Het zware TransAlp gedrocht. Zo jij hebt lef op het transalp forum!! ;D ;D. Maar off-road ritten rij ik nagenoeg niet. En een iets zwaardere fiets voor op de weg is dan wel weer prettig. (Althans mijn ervaring)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.105 seconden