Verstelling van de 'veervoorspanning' (lees: rijhoogte-instelling) heeft de '89er ook
Dat gaat dmv de gebruikelijke dubbele wartel.
Hiermee kun je de rijhoogte aanpassen als je met duo en/of bagage gaat rijden en/of zélf al bovengemiddeld kwa gewicht bent
Echter..... straffer/sterker wordt de veer daar niet van. Jij hebt last van deinen als ik het goed begrijp ?
Een oplossing kan zijn, zoals Timy al meld, een progressief gewonden veer laten monteren. De standaard veer is lineair, wat wil zeggen dat de veer over de gehele lengte even stug is. Een progressief gewonden veer wordt stugger naarmate hij verder inveert. Soepel bovening, stug onderin. Dat levert over het algemeen een beter gedrag op. Bovendien kun je dan een veer laten monteren die op jouw gebruik/gewicht afgestemd is.
Neem effe contact op met Ad Mies als je interesse hebt. Hij kan je adviseren en een veer leveren en monteren
Kost niet de hele wereld hoor. Natte vinger in de lucht zegt me dat je zo rond de 150,- a 200,- kwijt zult zijn.
Groetjes,
René