Carburateurs XL 600 nakijken

09 apr 2015 11:12 #1 door Mirko
Carburateurs XL 600 nakijken werd gestart door Mirko
Ik ben bij mijn revisie toe aan de carburateurs:

De carburateurs ga ik in ieder geval grondig reinigen (ultrasoon) en ik zal kijken of de membranen nog goed zijn.  Van andere soortgelijke Honda Honda carburateurs weet ik uit ervaring dat de vlotternaalden / zittingen vaak gaan lekken.  Ik dacht nu toch alles los is om deze preventief te  vervangen.

Vinden jullie dat een goed plan of maak ik hiermee overbodige kosten. 

Verder vroeg ik me af of jullie ervaring hebben met de Dynojet kit voor een Alp. Heeft dat een gunstig effect of is het meer een “nice to have”

Ik hoor graag jullie mening / ervaring 

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2015 13:01 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Carburateurs XL 600 nakijken

Vinden jullie dat een goed plan


Mijn ouwe heer had altijd een stelregel die hij nooit negeerde.
Alles wat goed is mot je niet uit elkaar halen of vervangen.

Ik heb nog geen lekkende vlotternaalden gehad tot dusver.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2015 14:44 #3 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Carburateurs XL 600 nakijken

Mijn ouwe heer had altijd een stelregel die hij nooit negeerde.
Alles wat goed is mot je niet uit elkaar halen of vervangen.

Ik heb nog geen lekkende vlotternaalden gehad tot dusver.


Bij de VT750 modellen heb ik in het verleden een paar keer lekkage gerepareerd
Misschien lag het aan die carburateurs en is het bij een Alp beter. 


2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2015 16:08 #4 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Carburateurs XL 600 nakijken
Ik heb wel eens een naaldje moeten vervangen omdat hij zo nu en dan bleef hangen in de zitting. Maar op de huidige motor nog geen probleem mee gehad en meer km's op gereden...

Ze zijn vrij prijzig geloof ik dus als het niet stuk is zou ik het niet vervangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2015 20:34 - 09 apr 2015 21:51 #5 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Carburateurs XL 600 nakijken
Grrrrrrr Deze zal dus wel vervangen moeten worden. Volgens mij wel eens gelezen dat die membranen alleen los te koop zijn en je ze zelf moet lijmen?.

Of ik koop een 2e hands carburateur en zet er eentje over.... wat is wijsheid?

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2015 22:49 #6 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Carburateurs XL 600 nakijken
het heeft niets met wijsheid van doen eerder met financiële draagkracht

vervangen zul je hoe dan ook dus of dit een gebruikte of een nieuw membraan zal worden maakt voor de werking ervan niet uit.



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2015 23:35 #7 door kees
Beantwoord door kees in topic Carburateurs XL 600 nakijken

Neujj ik vervang als bewezen is dat t stuk is, of binnenkort waarschijnlijk stuk gaat.

Eerde-Jan had dat laatst toch ook, die vacuumrubbers? Maar die heeft 't laten doen geloof ik. Ik heb het nog nooit hoeven doen, maar het is i.d.d. iets met zelf lijmen, begreep ik.

Nadeel van iets doen wat je nog niet eerder hoefde, is dat je na de eerste keer pas snapt hoe het moest..  ???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2015 08:15 #8 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Carburateurs XL 600 nakijken



Nadeel van iets doen wat je nog niet eerder hoefde, is dat je na de eerste keer pas snapt hoe het moest..  ???


Klopt de tweede keer denk je vaak: Waarom heb ik dat de vorige keer niet direct zo gedaan haha

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2015 08:18 #9 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Carburateurs XL 600 nakijken

het heeft niets met wijsheid van doen eerder met financiële draagkracht

vervangen zul je hoe dan ook dus of dit een gebruikte of een nieuw membraan zal worden maakt voor de werking ervan niet uit.





Geld kost het idd altijd, maar zit toch te twijfelen wat beter is.

Een 2e hands origineel membraan die natuurlijk ook al zijn bewegingen heeft gehad of een gelijmde met het risico dat de lijm na een tijd loslaat.
 

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2015 08:28 #10 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Carburateurs XL 600 nakijken
Ik heb onlangs een membraam uit een andere carb gebruikt en zonder probleem in gebruik nu,
Zal dus met de pasvorm wel meevallen.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2015 10:28 #11 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Carburateurs XL 600 nakijken
Gisteren de membranen vervangen en de carburateurs heb ik weer in elkaar gezet.

Wat mij opvalt is dat de zuigers van de membranen als je ze met je vinger omhoog drukt niet even snel weer terugkomen. De ene heeft iets meer weerstand dan de andere. Alles is goed schoon en ik heb de zuigers ook met een klein beetje WD40 ingespoten.

Ik heb dit ook wel eens gehad bij een carburateur met 4 schuiven, maar had daar met rijden geen last van. Zal dit problemen kunnen geven bij een Alp carburateur met 2 schuiven of zal dit worden opgevangen door het vacuüm?

Wie kan hier een zinnig antwoord op geven?

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2015 19:06 #12 door eerde jan
Beantwoord door eerde jan in topic Carburateurs XL 600 nakijken
Ik denk dat het komt omdat de nieuwe membramen nog wat stug zijn.
Dit was bij mij ook het geval maar heb er onder het rijden verder geen last van.
Heb je de membramen zelf gelijmt trouwens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2015 22:09 #13 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Carburateurs XL 600 nakijken

Ik denk dat het komt omdat de nieuwe membramen nog wat stug zijn.
Dit was bij mij ook het geval maar heb er onder het rijden verder geen last van.
Heb je de membramen zelf gelijmt trouwens?


Ik heb ze gelijmd. Pakketje was met lijm en instructies. Ging redelijk makkelijk.

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.090 seconden