En toen deed ie het niet meer....

12 apr 2015 20:43 #1 door Joxer
En toen deed ie het niet meer.... werd gestart door Joxer
Zaterdag nog 2 keer nat geworden op weg naar Brabant, maar ondertussen heerlijk gereden.
Daar heerlijk voorbereidingen getroffen voor een mooie motorreis door het Lake District.

Vanochtend willen we de motoren uit de schuur rijden voor een leuke trip, doet mijn TA het niet meer :'(
Hij geeft licht als ik 'm aan zet, en als ik de startknop indruk draait de startmotor ook prima, maar hij start zelf niet.
Veel geprobeerd maar niets hielp.
Uiteindelijk de wegenwacht maar laten komen, die heeft alles nagelopen en blijkt dat ik in de regelunit (?) geen spanning meer heb.
Maar wat er nu precies aan de hand is... Dat kon hij ook niet zeggen.
Ik heb mijn trouwe TA afgegeven aan een transporteur die 'm dinsdag bij mijn dealer aflevert.
Maar eens horen wat die te zeggen heeft...

Poeh, dat valt dan zo tegen dat ie het opeens niet meer doet...
Ik ben er zowaar een beetje door van slag.

Grtz van Ed

Honda Varadero XL1000VA (2004)
Vroeger: Honda Transalp XL650V RD11 (2005) Honda Transalp XL650V RD11 (2006)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2015 21:13 #2 door marleenbatenburg
Beantwoord door marleenbatenburg in topic En toen deed ie het niet meer....
Joh dat is wel enorm balen! Hopelijk valt de schade mee...

Honda CB 500

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2015 23:02 #3 door Cas
Beantwoord door Cas in topic En toen deed ie het niet meer....

Hij geeft licht als ik 'm aan zet, en als ik de startknop indruk draait de startmotor ook prima, maar hij start zelf niet.


Ik neem aan dat je wel de dodemansknop hebt gecontroleerd.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2015 23:25 #4 door kees
Beantwoord door kees in topic En toen deed ie het niet meer....
Staat-ie niet toevallig net op reserve?

Heb ik met mijn AT wel ns gehad, vlotterkamers zo'n beetje leeg toen ik hem stilzette. Paar dagen later starten-starten niks meer.

Tot ik de reserve testte  ;D


Je geeft niet aan welk type Alp/bouwjaar, maar (vroege) Alpjes zijn toch berucht ook om de cdi's onder het zadel?

Oldtimer?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2015 04:01 #5 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic En toen deed ie het niet meer....
erg vervelend voor je,

maar dat wordt niets meer van de week voor je ,

dealers krijgen het druk en wachttijden lopen al snel op naar ca 2-3 weken


ik wil je er wel op wijzen dat er binnen de club gigantisch veel kennis aanwezig is.. maak er gebruik van
Ik begrijp dat de meeste als vanzelfsprekend bij hun dealer uitkomen als meest simpele oplossing maar  dit is er ook 1 die vaak veel kan gaan kosten want je mag van de dealer niets anders verwachten dat hij  mogelijke oplossingen altijd zoekt in nieuwe originele onderdelen en zoals gesuggereerd een cdi bij hem gewoon  ca 300 euri per stuk kan kosten
nu is alles afhankelijk van zijn diagnose maar zelfs dan is een uurtje niets

ik hoop dat de diagnose vlot en voordelig uit gaat vallen maar deel  het met ons

dit kan in je voordeel werken


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2015 18:29 #6 door Mariska
Beantwoord door Mariska in topic En toen deed ie het niet meer....

Daar heerlijk voorbereidingen getroffen voor een mooie motorreis door het Lake District.


Schitterende omgeving. Ben er al eens wezen wandelen en ook best wel wat motorrijders gezien. Wordt vast een mooie trip!

Jammer van je motor, hopelijk snel opgelost....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.078 seconden