kuipwerk

03 juni 2009 22:29 #1 door xeneos
kuipwerk werd gestart door xeneos
Hallo luitjes,

Ik heb mijn alpje gekocht met een gat in het voorste gedeelte (dus gedeelte wat om de koplamp zit).
Dit wil ik proberen te gaan lassen (solderen) met donor materiaal , nu weet ik niet zeker of dit materiaal van de kuip ABS kunststof is.
Kan iemand van jullie mij vertellen of dit idd uit ABS materiaal bestaat?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2009 01:16 #2 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic kuipwerk
ABS zit er pas vanaf de XL700V op.

;)

ff serieus nu...met ABS bedoel je slagvaste kunststof?

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2009 10:46 #3 door xeneos
Beantwoord door xeneos in topic kuipwerk

ABS zit er pas vanaf de XL700V op.

;)

ff serieus nu...met ABS bedoel je slagvaste kunststof?


Uhh ik weet niet precies wat je met je weder vraag bedoelt ,maar ik wou gewoon weten uit wat voor kunstof materiaal de kuip van de Alp bestaat zodat ik hem kan lassen met donormateriaal om het gat weer te dichten.
Uiteraart moet er daarna geplamuurd worden en opnieuw gespoten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2009 23:20 #4 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic kuipwerk
Ik twijfel of de neuskuip ABS is  :-\  Heb die kuip ooit eens gelijmd met PVC lijm en dat werkte fantastisch  8)

Als het goed is staat trouwens in ieder kunststof deel een teken wat aangeeft van wat voor materiaal het gemaakt is. Ik ben er niet zo in thuis, dus kan je zo ook niet zeggen wat er dan in zou moeten staan, maar wellicht kan iemand anders er iets over zeggen. Anders effe googlen  :D

Bijdewee, ik heb nog wel wat donormateriaal liggen van zo'n kuipje. In de kleur parelmoer/wit. Is dat iets voor je ?

Groetjes,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2009 23:39 #5 door xeneos
Beantwoord door xeneos in topic kuipwerk
Ben vanavond bezig geweest met het kuipje maar er stond geen merkteken in.
De scheurtje heb ik aan beide kanten dicht gesoldeerd en zijn nu weer stevig.
Het nog te repareren gat ga ik morgen proberen pas te krijgen en erin maken.
Heb nog een oud kuipdeel van een aprillia liggen en lijkt sterk op het materiaal waar het stuurkuipje ook uit bestaat.
Mocht het niet werken houd ik mij aanbevolen The headless Horseman  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2009 09:52 #6 door manoman2
Beantwoord door manoman2 in topic kuipwerk
Alle kuipdelen van een transalp, zijn al vanaf de introductie in 1987 van abs. Is gewoon te lassen. Er is ook speciale lijm voor, maar lassen is goedkoper. Als je het zelf doet tenminste.

Koeien roepen boeh!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2009 13:44 #7 door bvndb
Beantwoord door bvndb in topic kuipwerk
Net een 2e hands TA van 96 hersteld.
De kuip was volledig gescheurd.
Ik heb de kuip weggenomen.
De binnenkant verstevigd met glasvezel en polyester (in 2 richtingen werken, horizontaal en vertikaal)
Daarna langs de buitenkant de barst iets breder gemaakt en met polyester met glasvezel in (polyfiber) de barst een eerste keer hersteld.
De boel goed opschuren en afwerken met polyesterplamuur.
Terug opschuren en putjes wegwerken.
Licht opschuren en afwerken met spuitplamuur.
Spuiten en vernissen en het is weer als nieuw.
De firma Soudal levert hiervoor perfect materiaal.
Zie foto's www.honda-allroad.nl/forum/index.php?topic=1284.15

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2009 23:43 - 07 juni 2009 23:55 #8 door xeneos
Beantwoord door xeneos in topic kuipwerk
Ik heb het op een ietwat andere methode gedaan door er een stuk donor materiaal pas te maken en tussenin gelast  met de soldeerbout ,aan beide zijde uiteraard.
Daarna met de schuurmachine alles vlak gemaakt aan de buitenkant en met polyesterplamuur de oneffenheden gevuld en daarna weer met waterproof geschuurd, met super strak en glad resultaat en klaar voor de grondverf.



dit plaatje is van de reparatie zelf en moest toen nog geplamuurd en verder geschuurd worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.076 seconden