Voorvork service

05 mei 2015 13:06 #1 door PimW
Voorvork service werd gestart door PimW
Ik heb hier een voorvork staan met vermoedelijk een setje WP progressieve veren. Ik wil de vork servicen maar heb er geen documentatie bij.

Wie weet wat het advies van WP is bij deze voorvork (luchtkamer, type olie)?

Ik kannie vinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2015 14:16 #2 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Voorvork service
Voor een vork van een Transalp 600?

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2015 14:25 #3 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Voorvork service
Jups, PD06 uit 1994.

Kan geen data vinden op internet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2015 14:33 #4 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Voorvork service
Ik heb er een tijdje geleden een en ander over opgeschreven.

Volgens mijn aantekeningen was het voor WP. 160 mm en 10w olie. Ik weet het niet 100% zeker. Misschien even aan Ad vragen. Overigens is het altijd een basis instelling. Je kan altijd nog wat spelen met luchtkamer en visco of afstandbussen.

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2015 14:41 #5 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Voorvork service
Beetje finetunen begrijp ik, maar het gaat mij even om de voorgeschreven waarden. Ik heb de veren zelf niet geplaatst en heb geen idee of WP hetzelfde voorschrijft als Wilbers bijvoorbeeld (lijkt er nu overigens wel op).

Volgens mij zijn er ook fabrikanten waar de voorspannings bus boven op de veer wel/niet verwijderd dient te worden. Heb geen zin om het wiel opnieuw uit te vinden ;D

Bedankt Mirko :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2015 14:47 #6 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Voorvork service
Er zit wel wat verschil tussen de verschillende leveranciers, maar niet heel erg veel. Bij mij moesten de bussen eruit, maar de nieuwe veren zijn dan ook langer dan de oude + bus.

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2015 14:49 #7 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Voorvork service
We gaan het zien als ik de voorpoten uit elkaar haal :) Eerst maar even een beetje olie scoren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2015 23:02 #8 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Voorvork service
Vanavond even de veren eruit gehaald, maar er itten wel de blikken busjes op die origineel ook in de voorvork zitten. Leek niet onder abnormaal geweld in de vork te zitten dus zal wel moeten.

Ga het nog eventjes opzoeken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2015 23:38 #9 door kees
Beantwoord door kees in topic Voorvork service
Ik dacht die gasten in Tiel zaten, maar

http://www.wpsuspension.be/nl/nieuws_detail.aspx?AGUID=28f00262-6cf3-4f41-8d47-b06b6ccd9c24&LGUID=8a42cdd6-ee1a-4b3a-81ff-559bdcdf3b50

Misschien een bel aan wagen?


Op mijn WP voorvorkveren staat een spec gedrukt, in wit. Misschien dat dat kan helpen uit te vissen of het WP is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2015 23:59 #10 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Voorvork service
HK in Tiel doet geen WP meer. Op de site van WP zelf kan ik ook niks vinden over die oude meuk van ons, alleen al die fancy USD blingbling.
Op de veren zelf staat WP99, dus ik ga ervanuit dat het WP is (mijn vermoeden kwam van twee stickertjes van WP op de vorkpoten).

Ik lees nu ook dat ze bij WP maar één spring rating hebben en dat die 99 ook wel eens voor een productie run uit 1999 kan slaan (er zijn ook lui met wp97, maar dealert zegt dat dat geen verschil mag maken).

Heb nu twee keer gelezen dat de luchtkamer 160mm moet wezen en 10W olie. Lees wel/geen busjes erop dus dat word wrs zoals ik het uit elkaar gehaald heb(met busje).

Mankeerde weinig aan de vering toen het er nog op zat dus vind het wel best.

Achterlijk dat er zo moeilijk documentatie te vinden is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2015 08:34 #11 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Voorvork service
Misschien een optie om mee te nemen op de schokker en ruitendag eind mei.
We zijn dan bij Tractive in Cuijk en als je het leuk vind gaan we ook ruitjes proberen in Ravenstein.

Aan het eind een BBQ'tje en weer een nuttige dag gehad.

www.transalpclub.nl/activiteiten/eveneme...en-schokker-dag-2015

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2015 11:31 #12 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Voorvork service
Gister de voorvork van de dominator van nieuwe olie voorzien. Het viel mij op dat de voorvorken bijna identiek zijn en toevallig is de domi ook zon japans creatuur met niet-aanwezige vering (hobbeldehobbel).

De vorkpoten van de domi zijn ingedrukt ~2cm langer dan die van de Alp, maar de veren zijn een stuk korter. Tvens zitten ze er met minimale voorspanning in (ik verwacht die alu dop voor mn bakkes en zet me schrap, maar voor niets).

Dus ik heb die wp veren in de domi voorvork gestoken en afgevuld met 10w olie met een luchtkamer van 160mm.

Lijkt zover een goede verbetering.

Steek ik de Wilbers gewoon weer onder mijn eigen motor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2015 11:44 #13 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Voorvork service

Gister de voorvork van de dominator van nieuwe olie voorzien. Het viel mij op dat de voorvorken bijna identiek zijn en toevallig is de domi ook zon japans creatuur met niet-aanwezige vering (hobbeldehobbel).

De vorkpoten van de domi zijn ingedrukt ~2cm langer dan die van de Alp, maar de veren zijn een stuk korter. Tvens zitten ze er met minimale voorspanning in (ik verwacht die alu dop voor mn bakkes en zet me schrap, maar voor niets).

Dus ik heb die wp veren in de domi voorvork gestoken en afgevuld met 10w olie met een luchtkamer van 160mm.

Lijkt zover een goede verbetering.

Steek ik de Wilbers gewoon weer onder mijn eigen motor.


Zeer creatief

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.199 seconden