remblokken voor TA '93

04 juni 2009 21:34 #1 door greenwhite
remblokken voor TA '93 werd gestart door greenwhite
Ik zal me eerst even heel kort voorstellen. Het lijkt anders misschien wel heel raar om direct in mijn eerste post een vraag te stellen.

Ik ben dus Michiel, 33 jaar en woonachtig in Winschoten en sinds anderhalve maand in bezit van rijbewijs en Transalp.

Nu mijn vraag (ik zei al, kort voorstellen ;) ).
Mijn TA remt niet echt fantastisch. Nu staan de oudere TA's hier sowieso niet echt om bekend, maar in mijn geval is het echt ondermaats. Ik heb zonet de remblokken er even uitgepakt en deze waren flink verglaasd. Nieuwe remblokken moeten er dus iig in. Wat kan ik beter nemen gesinterde remblokken of organische remblokken? Ik heb begrepen dat niet elke remklauw en schijf bestand is tegen gesinterde remblokken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2009 22:54 #2 door greenwhite
Beantwoord door greenwhite in topic remblokken voor TA '93
Behalve de remblokken zal ik ook de remvloeistof vervangen aangezien dat vermoedelijk ook al ruim 2 jaar geleden is. Is het ook nodig/zinvol om 1x in de zoveel jaar de remleidingen te vervangen (als ik toch bezig ben..)?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2009 23:08 #3 door xeneos
Beantwoord door xeneos in topic remblokken voor TA '93
Hoi Greenwhite,

Zelf ook een Alp uit 93 met een voorrem probleem ,maar daar wordt aan gewerkt.
Je zegt dat de blokken aardig verglaast zijn ,dit kan erop duiden dat de blokken
tegen de remschijf aan blijven lopen doordat de zuigers niet goed meer terug gaan.
Controleer dit ook iig door te checken of de zuigers weer naar binnen te drukken zijn.
Wat ik weleens gelezen hebt dat gesinterde blokken meer slijtage aan de schijf geven  :-\

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2009 23:21 #4 door greenwhite
Beantwoord door greenwhite in topic remblokken voor TA '93
De blokken blijven idd heel licht tegen de schijf aanlopen. Toch is dat volgens mij  niet zo heel erg vreemd en komt dat wel vaker voor. Het voorwiel draait namelijk nog wel heel makkelijk en de zuigers zijn makkelijk (relatief makkelijk dan) in te drukken.

Wellicht is het niet onverstandig om alles schoon te maken en een revisiesetje te plaatsen. Liever een paar tientjes meer uitgeven enalles in 1x goed dan dat ik volgende maand weer bezig ben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2009 23:44 #5 door xeneos
Beantwoord door xeneos in topic remblokken voor TA '93
Ok dat klink al goed dat de zuigertjes het goed doen ,doen de glijpennen op de remklauw ook goed hum werk ,want die willen ook nog weleens een beetje vastzitten.
Als de boel er voor de rest er nog goed uitziet zou ik het alleen met wat remreiniger schoonmaken en een setje nwe blokken erop plaatsen en de remvloeistof verversen ,dit doet al wonderen.
Maar als de boel toch los ligt messchien een stale remleiding erop zetten ,geeft ook wat meer remkracht (lees beter dosseerbaar)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2009 11:03 #6 door polite
Beantwoord door polite in topic remblokken voor TA '93
Ik heb het remvloeistof van de transalp Bwj '92 ook onlangs ververst. Moet zeggen dat het remmen er een stuk beter op geworden is. Maar goed het verversen was bij mij dan ook al langer geleden dan 2 jaar. :-X

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juni 2009 20:07 #7 door greenwhite
Beantwoord door greenwhite in topic remblokken voor TA '93
Dank voor de reacties.

Vanmiddag eerst maar eens de boel goed schoongemaakt en de  remvloeistof vervangen. Zuigers kan ik met de duim indrukken en komen ook netjes weer een stukje terug, dus revisie laat ik eerst maar voor wat het is. Zonet even een stukje gereden. Het verbaast mij hoeveel verse remvloeistof scheelt. Nu nog remblokken bestellen en erop zetten en dan kan ie er eerst weer een tijdje tegen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.102 seconden