Geen benzinekraan meer?

06 juni 2009 23:21 #1 door polite
Geen benzinekraan meer? werd gestart door polite
Kort geleden op een Xl 650 mogen rijden. Moet zeggen rijdt toch wel een stukkie beter dan de 600.

Maar nu kwam ik dus ook tot de ontdekking dat de 650 geen benzinekraan meer heeft. ??? Nou vroeg ik mij af, hoe wordt de doorstroming dan nu tegen gehouden. Met andere woorden hoe werkt zoiets. Heb mij wel eens laten vertellen dat de vlotternaalden in de carburateurs nog wel eens willen blijven hangen en dat dan al je benzine het carter in loopt? Wie kan mij hier iets meer over vertellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2009 10:51 #2 door theike
Beantwoord door theike in topic Geen benzinekraan meer?
Toevallig dat ik daar kort geleden nog mee te maken heb gehad. De XL650 werkt met een vacuum systeem (heb ik mij laten vertellen en vraag mij ook niet hoe het allemaal precies werkt) Als de motor draait dan trekt hij een vacuum waardoor er in de tank het kraantje los gaat. Loopt de motor niet, dan komt er geen benzine meer uit de tank. Nu had mijn 650 laatst dat kraantje naar de klote en dus is er waarschijnlijk benzine in het carter terecht gekomen  :-[  Bedenk me nu dat het wellicht verstandig is om er preventief een kraantje tussen te bouwen, dat dat gezeik me niet nog eens overkomt  >:(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.064 seconden