Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
een offerte aanvraag aangaande onderhoud gaat niet helemaal werken omdat niemand van te voren kan inschatten hoe lang je er mee bezig bent
Mijn Neef heeft in 2005 een 650 nieuw gekocht, bij deze zijn de kleppen door de dealer gesteld bij 15000 km (twee uitlaatklepjes iets gesteld).
Hij heeft nu bijna 90.000 op de teller staan, kleppen zijn nooit weer gesteld, het enige wat die motor aan onderhoud heeft gehad is elk jaar nieuwe olie en oliefilter, en één keer een nieuw luchtfilter (K&N).
Als de TA650 elke 12000 km (vlgs Tina) een grote beurt moet hebben met kleppenstellen/controle dan zou mijn neef 6x kleppenstellen overgeslagen hebben. 6x800 euro= 4800 euro !!
Die TA van m'n neef loopt nog prima, als hij nou vandaag de kleppen checkt en evt. bij zou stellen, dan kan hij van het uitgespaarde geld bij inruil van z'n TA zo'n beetje een nieuwe motor kopen !
Nou ben ik geen voorstander van het verwaarlozen van een motor hoor, maar ik liet die kleppen eens in de 30.000 km of zo stellen, in mijn ogen bij een TA 650 meer dan zat ! Beetje afhankelijk hoeveel zo'n motor op z'n donder krijgt, maar de meeste vrouwen rijden uiterst "blokvriendelijk". :
ik heb ook wel eens de hele motor gedemonteerd(ja een xl650 dus het kost idd tijd) om de klep spelling te controleren maar de dop uit het blok wilde er niet uit >
kon alles er weer op zonder dat er iets veranderd was
een vastgelopen blok kost je namelijk veel meer