Hallo Dave,
Ik heb zelf geen ervaring met de 700 transalp maar motoravonturist heeft mij goed geholpen bij het kopen van mijn transalp. Dit is de lijst van aandachtspunten die zij geven voor de xl700.
– Het hitteschild van de uitlaat werkt zichzelf los, iets wat met iets kortere boutjes en loctite te verhelpen is.
– Veel exemplaren hebben last van irritant gerammel en geratel vanuit de cockpit, meestal veroorzaakt door kuipdelen die tegen elkaar aan staan te klapperen. Het euvel kan doorgaans worden verholpen met viltjes en dubbelzijdig tape.
– Terug van weggeweest: de spaken roesten als een malle als je ze niet continu schoonmaakt en verzorgt.
– Ook dit model is absurd genoeg nog altijd erg gevoelig voor shimmy, met name bij lage snelheden. Het heeft blijkbaar vooral met de bandenkeuze te maken, maar ik vind dat op zo’n nieuwe motor eigenlijk niet acceptabel.
– Er zijn een aantal gevallen bekend waarbij de radiateur spontaan lek raakte bij het onderste ophangpunt, Honda heeft deze steeds onder garantie vervangen. Ook zijn er mensen die problemen hebben met de thermosstaat, waardoor de fan steeds aan en uit gaat.
en de site voor meer info:
www.motoravonturist.nl/how-to/peter/how-to-transalp/
Hoop dat je er iets aan hebt!
Groet Jeroen