ECU te warm

13 juni 2015 07:46 #1 door Pieterdorus
ECU te warm werd gestart door Pieterdorus
Ik ben sinds een halfjaar de trote eigenaar van een Honda Transalp XL600V uit 1992.
Veel ritjes in nederland gereden zonder problemen.

Toen ik voor een toertocht naar Luxemburg ging, begonnen de problemen met de ECU waarschijnlijk door de hoge temperaturen (35 graden) en
de bergen.

De eerste 3 uur door de bergen ging goed maar darna werd de ECU te warm wat leidde tot een storterende motor en een terugvallende toerenteller.

Nou vraag ik mij af of ik een hite schild moet plaatsen bij de ECUś of moet ik deze vervangen?

Alvast bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juni 2015 08:48 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic ECU te warm
SCHILD GAAT HET NIET WORDEN.. VERVANGEN BIEDT JE WEL DE OPLOSSING

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juni 2015 11:08 - 13 juni 2015 11:13 #3 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic ECU te warm
Het is een bekend probleem en idd vervangen. Om in 1 keer een deel van de volgende vragen te beantwoorden. Origineel Honda CDI's zijn schofterig duur. Het beste alternatief is: http://www.motorbike-shop.de/index.php?k=355&lang=eng neem dan de digitale en niet analoog.

Kijk even of de stekkers naar boven (niegoe) of naar achteren (goe) wijzen.

Verder/meer info http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=8136.msg92392#msg92392

Succes

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juni 2015 11:16 #4 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic ECU te warm

werd de ECU te warm wat leidde tot een storterende motor


Wat is TE warm.
En hoe stel je dat vast ??

Ik denk veel meer dat de CDI gewoon een los contactje heeft wat veroorzaakt is door de verkeerde montage ervan.
Als je op dit onderwerp zoekt op dit forum kom je vanzelf tegen wat de oorzaak en de oplossing is.
En zoals Ad al aangeeft, lost een extra koeling het probleem niet op.
Een andere CDI wel.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juni 2015 15:30 #5 door GK
Beantwoord door GK in topic ECU te warm
Inderdaad, anders monteren en de kapotte vervangen. prijzig maar dan kun je daarna onbezorgd rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.096 seconden