Op de middenbok

03 juli 2015 10:03 #21 door jaspersFZR
Beantwoord door jaspersFZR in topic Op de middenbok
Kennen jullie de truuk met de hamer? Nee niet om de middenbok naar beneden te meppen ofzo.  :angel:

Nee de truuk met de hamer, ik heb hem geleerd van een ander forumlid op de fzrclub. maar bij de FZR als ik de ketting moest smeren pakte ik een hamer met de kop naar beneden zette ik die op de grond. Je trekt de motor op de zijstandaard iets naar je toe zodat het achterwiel loskomt. Hamer met de steel onder je achterbrug en voila, je hebt een geimproviseerd bokje wat staat als een huis!

Ik weet niet of het bij de transalp ook lukt (heb het nog niet getest, heb een middenbok waar ik hem best gemakkelijk optrek!)

de transalp wordt steeds mooier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2015 15:11 #22 door kees
Beantwoord door kees in topic Op de middenbok
Toch gedoe, want die hamer/stok/stronk/steen moet wel aan de overliggende zijde onder de achterbrug.

Dit zijn meer de truukjes als je ergens staat en het wiel moet demonteren.

Voor 2x per week iets heel basaals als ketting smeren, vind ik het dan weer gedoe. Stoep genoeg overal  :))

03 juli 2015 15:14 #23 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Op de middenbok
voor het kettingsmeren heb ik gewoon zo'n losse bok die aan beide kanten onder de achterbrug legt en omhoog drukt, heel eenvoudig en is hoogstens af en toe een sta in de weg. Maar het werkt en de motor valt niet om heb beide handen vrij dus wat wil een alpenrijder nog meer?????

03 juli 2015 15:17 #24 door kees
Beantwoord door kees in topic Op de middenbok
Hou op, mijn AT staat buiten. Ik ga niet met zo'n GP-bok slepen. Moet dat ding ook mee op vakantie zeker...  ???

:P

03 juli 2015 16:49 #25 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Op de middenbok
je kunt ook van motordealer naar motordealer rijden en telkens daar een bok lenen en even de ketting smeren. Mijn kameraad heeft op zijn alp een rvs handcreme busje vastgezet en daar een dun slangetje van de aqariumpomp op vastgezet en met dun draad de boel in goede banen geleid en door telkens een druk op de knop van de zeepcontainer geeft hij een paar drup olie aan de ketting. kosten € 3.50 voort de handzeepflacon en een euro voor het slangetje en dan nog een naald van een spuit van de dokter aan het uiteinde van het slangetje

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.183 seconden