cdi ta 95 in portugal

08 juni 2009 18:51 #1 door mrpink
cdi ta 95 in portugal werd gestart door mrpink
Heren,

Zit inmiddels na 6000 km in Portugal. De alp houdt zich prima, echter sinds gister begon die in te houden en tijdens het inhouden ging te toerenteller uit. Hij verstelde zich meestal binnen een halve minuut en kon ik weer doorrijden. Het lijkt erop dat als ik stop en het contact uit zet en vervolgens hem weer start, het probleem zich dan voordoet. Dus als die aan maar rijdt gaat het prima. Door het forum denk ik dat het de cdi is.

Ben nu voor 2 weken in portugal en hoef niet met de alp te rijden.

Wat denken jullie? Ga nog zo´n 3000 km rijden richting NL.

Houdt de cdi het vol? Is vervanging nu noodzakelijk? En waar zal ik hem bestellen? Moet wel naar portugal verzonden worden (gaat niet heel snel hier en post moet naar het postkantoor)



Heb overigens wel gezocht op het forum, maar heb geen internet op mijn vaste adres (wel duur mobiel internet).


Bij voorbaat dank.



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2009 21:50 #2 door henkiehaag
Beantwoord door henkiehaag in topic cdi ta 95 in portugal
Berry van Desert Motors kan je vast wel helpen.
( info@desertmotors.nl of gewoon Berry bellen op 06.54.971644)
Ik heb toen bij hem ook een gebruikte cdi weg gehaald.
Maar je moet wel eerst ter plaatse gaan meten of je spanningsregelaar nog goed is.
Daar staat genoeg over geschreven  op het forum.
Carmo elektronics heeft die meestal wel op voorraad.
Als je er zo mee gaat rijden gaat de hele handel kapot, ben ik bang voor.

Sterkte en succes

Henk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2009 21:56 #3 door arjan65
Beantwoord door arjan65 in topic cdi ta 95 in portugal
Heb net even gezocht en ook in portugal is een transalp forum! misschien kunnen ze je daar verder helpen?

http://www.forumtransalp.com/forum.htm

succes Arjan

B.S.A  A65 (1968)  B.S.A  A65 (1970)  Transalp (1989)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2009 22:56 #4 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic cdi ta 95 in portugal
En vergeet NIET om er een ander rubber bij te bestellen zodat de CDI's met de lange kant plat komen te liggen! ander sis ie na verloop van tijd weer kapot!

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2009 12:25 #5 door Rob MM
Beantwoord door Rob MM in topic cdi ta 95 in portugal
Jongens, zijn transalp is uit 1995, dan heeft ie er toch een ?????

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2009 22:58 #6 door mrpink
Beantwoord door mrpink in topic cdi ta 95 in portugal
nou, de shit hit the fan, zeg maar. Nu naast parijs en cdi werkt bijna niet meer. Anwb heeft hem naar Vernon gebracht. Neem aan dat die dealer niet zo maar een cdi op voorraad heeft liggen. Zijn er overigens twee, zal een tussenmodel 95 zijn.




wilde morgenavond thuis aankomen om iedereen te verrassen, maar dat wordt dus lastig. Is er een provisorische oplossing? De twee cdi's verwisselen?

Anders wordt het bestellen in nl en een halve week wachten. De honda dealer in coimbra/portugal\ had over 500 euro voor nieuwe! En dat zal hier ook wel zijn, want de taxi en sleepwagen probeerde me al een poot uit te draaien. Deels gelukt, want ik ben ineens heel afhankelijk van anderen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juni 2009 12:49 #7 door mrpink
Beantwoord door mrpink in topic cdi ta 95 in portugal
zijn de 2 cdi's btw hetzelfde? Misschien dat ik ze dan kan verwisselen, zodat ik toch nog naar huis kan. Weet niet waar die andere voor dient? Lichten misschien?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juni 2009 14:01 #8 door PimW
Beantwoord door PimW in topic cdi ta 95 in portugal
Er zijn twee cilinders dus heb jij twee CDI's. Als je goed kijkt heb je vier bougies dus daarom ook 4 bobines. Lichten worden gevoed vanaf de accu als ik het goed heb?

Voor zover ik het allemaal begrepen heb van dit forum zijn de CDI's uitwisselbaar, maar dan zul je problemen houden. Je verplaatst het probleem naar de andere cilinder...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2009 03:07 #9 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic cdi ta 95 in portugal

nou, de shit hit the fan, zeg maar. Nu naast parijs en cdi werkt bijna niet meer. Anwb heeft hem naar Vernon gebracht. Neem aan dat die dealer niet zo maar een cdi op voorraad heeft liggen. Zijn er overigens twee, zal een tussenmodel 95 zijn.




wilde morgenavond thuis aankomen om iedereen te verrassen, maar dat wordt dus lastig. Is er een provisorische oplossing? De twee cdi's verwisselen?

Anders wordt het bestellen in nl en een halve week wachten. De honda dealer in coimbra/portugal\ had over 500 euro voor nieuwe! En dat zal hier ook wel zijn, want de taxi en sleepwagen probeerde me al een poot uit te draaien. Deels gelukt, want ik ben ineens heel afhankelijk van anderen


hoe staat het met de situatie

als je me een verzendadres geeft is help on the way ?

zeker om thuis te komen,!

ad

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2009 11:20 #10 door mrpink
Beantwoord door mrpink in topic cdi ta 95 in portugal
Heren, dank voor de info en hulp!  :) ;D

Ben thuis gekomen. De garage waar die naar toe is gesleept in Vernon, geloofde het probleem van de cdi niet. Er zat namelijk ook een gat in het membraam van de carb (misschien door het vaak op 1 cilinder rijden?) en heeft die vervangen. Ik bleef bij mijn verhaal dat het de cdi moest zijn door het synchroom uitvallen van de toerenteller. Het vreemde is alleen dat als de motor een tijd (paar uur) heeft stil gestaan, hij het gewoon doet. De cdi gaat lopen stotteren als je hem na het uitzetten, weer na een half probeert te starten.
Dus  tijdens de proefrit van de monteur was er ook geen probleem. Maar toen ik hem mee nam, begon die natuurlijk meteen. Dus snel teruggereden naar de garage en het laten zien (van de toerenteller). Nu geloofden zij het ook, c'est cdi!!
Met behulp van Berry de cdi met wat priegelen aan gekregen en vast gezet met een tiewrap. In 1 ruk naar huis gereden (pfff 7 uur op dat zadel.....). Orginele Honda prijs voor 1 cdi was daar btw 220 euro!

Maar nu in Nederland wil ik dus de cdi laten repareren (solderen) en meteen een ander rubber als dat nodig is. Ik kan alleen niet solderen. Wil ook nieuwe banden en misschien een kleine check van alles. Ad Mies, kan ik toevallig bij jou terecht?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2009 10:15 #11 door mrpink
Beantwoord door mrpink in topic cdi ta 95 in portugal
Zo liggen de cdi's er bij mij bij. Is dit de correcte manier?

En ik moet hem open snijden aan de andere kant van de stekker?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2009 13:12 #12 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic cdi ta 95 in portugal
hallo , je bent welkom,


bel me op voor een afspraak

echter de units zit niet goed

mvg ad mies

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.156 seconden