verschillen motorblok 1987-1988 en verder

30 juni 2015 18:49 #21 door kees
Beantwoord door kees in topic verschillen motorblok 1987-1988 en verder
Ken jij die gekke wel dan,Oldie?


@JeroenM: past die 'nieuwe' ketting niet gewoon op de tandwielen in je blok?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2015 18:54 #22 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic verschillen motorblok 1987-1988 en verder

Ken jij die gekke wel dan,Oldie?


Nee, maar ik moet nog ff zoeken in de boedelbak.
Daar zit wat spul in van een 87ér en misschien ook nog de distributie.
Tis alleen te heet in mijn hok  ;D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2015 22:23 #23 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic verschillen motorblok 1987-1988 en verder
In mijn '89er zat ook een ketting zoals links op de bovenste foto  :). En nu zit er ook weer zo'n zelfde nieuwe in, 2 zelfs  ;D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2015 11:27 #24 door jeroenmeertens
Beantwoord door jeroenmeertens in topic verschillen motorblok 1987-1988 en verder
Bedankt voor de reacties allemaal.

Die linkse is de nieuwe die ik van Roukama heb ontvangen, die wat niemand van jullie tot nu toe herkent is die wat er opzat :P

ik heb het vliegwiel er nog niet afgehaald om de kettingen te wisselen omdat ik eerst wat meer zekerheid over de ketting wou hebben voor ik mijn blok uit elkaar haal :P

kan dus goed zijn dat hij gewoon past hoor, vond het alleen raar dat ze niet hetzelfde uitzien :P

Honda XLV600 1987
Suzuki GSXR 750 1998

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2015 12:52 #25 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic verschillen motorblok 1987-1988 en verder

Na wat uitzoeken zijn er 2 soorten kettingen voor de Transalp.
Degene die jij hebt ontvangen is tot bouwjaar 1989 daarna zijn ze anders.


Dan zou ik graag willen weten welke bronnen Roukema heeft gebruikt ter meerdere glorie van onze techneuten.
Misschien kun je dat navragen.
Ik heb nog even in mijn onderdelen mandje gekeken, maar die jij erop had zitten heb ik ook niet.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2015 13:01 #26 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic verschillen motorblok 1987-1988 en verder
Op je blok staat ergens een code ingeslagen. Fotograferen en op het forum plaatsen, genoeg lui die even voor je willen zoeken :)

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2015 13:41 #27 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic verschillen motorblok 1987-1988 en verder


ik heb het vliegwiel er nog niet afgehaald om de kettingen te wisselen omdat ik eerst wat meer zekerheid over de ketting wou hebben voor ik mijn blok uit elkaar haal :P

kan dus goed zijn dat hij gewoon past hoor, vond het alleen raar dat ze niet hetzelfde uitzien :P

Je kan gewoon het tandwiel op de nokkenas loshalen en passen. Die op de krukas is kleiner dus verschillen vallen minder op qua pasvorm denk ik.

Succes!

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2015 14:00 #28 door jeroenmeertens
Beantwoord door jeroenmeertens in topic verschillen motorblok 1987-1988 en verder
Ik zal het voor je navragen Oldtimer, je hoort er nog van dan. Bedankt alvast voor het kijken in je bakje, toch raar dat niemand mijn oude nokkenasketting herkent  :o Zijn deze dan al eens vervangen door niet originele ofzo? Begin me nu wel beetje af te vragen of de 60k op de klok klopt ;)

Bij deze de code van mijn motorblok Arjen.

Ik ga het dit weekend proberen Lennert, bedankt voor de tip  :))

Honda XLV600 1987
Suzuki GSXR 750 1998
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2015 17:24 #29 door jeroenmeertens
Beantwoord door jeroenmeertens in topic verschillen motorblok 1987-1988 en verder
Bij deze de mail van Roukama welke bron zij hanteren:

Hoi Jeroen ,

Dat kun je terugvinden bij honda.

De eerste modellen transalp hebben een ketting met OEM nummer 14401-MG3-003 en later wordt dat 14401-MN1-671

Honda XLV600 1987
Suzuki GSXR 750 1998

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2015 17:40 #30 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic verschillen motorblok 1987-1988 en verder
Dan is de enige oplossing om ook even naar de tandwiel nummers te kijken.
Als deze hetzelfde zijn, dan kan de "nieuwe "ketting wel geplaatst worden.
Alleen kun je dat niet vinden bij csm


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2015 18:50 #31 door kees
Beantwoord door kees in topic verschillen motorblok 1987-1988 en verder
Wat Roukama aan nummers opgeeft voor jouw motor-serienr., klopt wel met CMS.nl

Ook de tandwielen hebben dan een ander OEM-nr, maar Honda doet vrij vaak hetzelfde item van op een later type, omnummeren. Terwijl het om hetzelfde onderdeel gaat. Ze doen dat om hun admin eenvoudig te houden, denk ik. Dus niet van 10 jaren 10 verschillende nummers, maar alle zelfde onderdelen, het zelfde latere nummer meegeven. Logisch ook wel.

Ik heb die foto's hierboven nog es bekeken, maar het zijn gewoon allebei morse-kettingen. Gegarandeerd dat dat gewoon op die tandwielen past.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juli 2015 23:04 #32 door jeroenmeertens
Beantwoord door jeroenmeertens in topic verschillen motorblok 1987-1988 en verder
Even een update: heb het de nokkenasketting en spanner van de achterste cilinder kunnen vervangen.  Viel reuze mee na al jullie tips over het terugbuigen van het lipje bij de koppeling moer en het pinnetje in de kettingspanner steken. Werkte super dus super erg bedankt :) heb nu nieuwe pakkingen besteld en nieuwe spanner veren en dan is hij normaal volgend weekend klaar :)

Honda XLV600 1987
Suzuki GSXR 750 1998

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2015 00:59 #33 door kees
Beantwoord door kees in topic verschillen motorblok 1987-1988 en verder

Leuk dat je nog even terugkomt!  :)

Dus, die nieuwe Roukama-ketting past gewoon op die ouwe 'gekke' tandwielen..?  ???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2015 08:17 #34 door jeroenmeertens
Beantwoord door jeroenmeertens in topic verschillen motorblok 1987-1988 en verder
Jup, past zelfs beter. Minder speling in de breedte over het tandwiel  :)) hoop dat het tikkentikken in het blok nu ook weg is ;)

Honda XLV600 1987
Suzuki GSXR 750 1998

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2015 13:35 #35 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic verschillen motorblok 1987-1988 en verder
Fijn dat het allemaal gelukt is en idd fijn dat je het terugkoppelt voor de volgende met jouw problemen. Succes! Hopelijk snort het blokje straks weer als een tevreden kat  ;)

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.127 seconden