Uitlaatbochten demonteren.

09 juni 2009 14:35 #1 door xeneos
Uitlaatbochten demonteren. werd gestart door xeneos
Hoi alpers,

Ik zit een beetje met volgende probleem, mijn koppeling begint de laatste tijd aardig te slippen en denk dat de platen/veren vernieuwd moeten worden (60.000km).
Om het carterdeksel te wijderen om bij de koppeling te komen lopen de twee uitbochten.
De voorste cylinder geeft denk ik geen problemen bij demontage ,maar om bij de moeren van de achterste cylinder te komen geeft mij meer hoofdbrekens.
Je kan n.l. niet met normaal gereedschap goed bij de bouten komen om deze los temaken.
Hoe lossen jullie dat op?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2009 16:24 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Uitlaatbochten demonteren.
Tja, heb zelf destijds ook lopen klooien, maar is uiteindelijk wel gelukt. Bij mij zaten ze gelukkig niet heel erg strak vast. Kon dus met een beetje grip van een dopsleutel de zaak gewoon los krijgen. Maar je hebt gelijk echt eenvoudig heeft honda het niet gemaakt.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2009 22:31 #3 door Trans.Jedi
Beantwoord door Trans.Jedi in topic Uitlaatbochten demonteren.
Heel herkenbaar...

Ik heb toen uit drie setjes bithouders en ratels een maffe contraptie gemaakt, waarbij ik net genoeg slag en lengte had, om niet in de weg te zitten.
(was niet makkelijk)

;)


May the FORCE be with the V-Twin and it's master.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2009 22:33 #4 door marcel
Beantwoord door marcel in topic Uitlaatbochten demonteren.
Het gebruik van een "knik" of een "elleboog" op de ratel lost het probleem op. Ik heb echter nog nooit een probleem gehad met het demonteren van de uitlaatbochten cq. bougies.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.173 seconden