Dag Harm,
De naald beweegt zich op en neer door de gasbuis. Die 2 regelen de hoeveelheid doorgelaten brandstof tot 3/4 gas. Daarna, tot volgas, geeft de hoofdsrpoeier dat maximum aan. Zowel gasnaald als gasbuis, lopen daarmee slijtage op en dat geeft een verhoogd brandstofverbruik.
De hoofdsproeier zit onder in de gasbuis geschroefd. Op zowel de gasbuis, als de hoofdsproeier, zit een zeskant. Om enkel de hoofdsproeier te lossen, neem 2 gelijke steek- of ringsleuteltjes. Hou met de één de gasbuis tegen, en met de nader draai je de hoofdsproeier los. Daarna kun je de gasbuis lossen. Beiden hebben normale draad.
Zorg dat je aan één carb tegelijk werkt, zodat onderdelen niet verwisseld raken. Bijvoorbeeld, de maten hoofdsproeier tussen vóór en achter, verschilt.
Maar, zolang de bougies nog enigszins naar bruin neigen, zou ik er niks aan doen. Zijn ze echter zwart, of ruikt het uitlaatgas erg naar benzine, dan wel.
Bromz