Past. Ik heb dit voorjaar een Transalp uit 1987 (met dat zwarte blok) gekocht met een keideharde tik erin. Volgens mij een kapotte nokkenas kettingspanner (naks). Ik las later in dit forum dat bij het vervangen sowieso het uitbouwen van het blok nodig was.
Ik heb een zilverkleurig blok gekocht van een TA 600 uit 1996 met ca 50dkm.
Het past erin. Bij mij paste alle stekkers 1:1.
Wel de opnemer overzetten van je oude blok naar je nieuwe blok. (Hans uit Elburg leerde mij op zijn show-blok hoe je dat moet doen).
De opnemer zit aan de koppelingskant. Losdraaien van de opnemer kan met een doek tussen de tandwielen en dan met een autowiel moersleutel. Ik was vergeten bij het nieuwe blok dat er al olie inzat, dus de koppelingskant eraf en hup, alle olie over de garagevloer..... hahaha
Ik heb gelijk de as-van de achtervork gesmeerd, en de prolink-asjes eruit getikt, geschuurd met schuurspons en WD-40, kopervet erop en weer terugplaatsen. (achtervering piepte bij het inveren toen ik de TA kocht).
Moeilijkst was het onbeschadigd verwijderen van de achtervorkbout. Ik heb een paar dagen de motor horizontaal gelegd en kruipolie aan de moerkant toegevoegd. Daarna de motor weer verticaal zetten, autokrik onder het blok om de moer te ontlasten en dan de moer eruit tikken.