nieuw blok voor een pd06 uit 1987

11 aug 2015 10:57 #1 door stamtrans
nieuw blok voor een pd06 uit 1987 werd gestart door stamtrans
hallo
ik heb hier een transalp uit 1987 waar ik een ander blok in wil zetten
nu heb ik een blok te koop gezien maar deze is zilver kleurig en de mijne is zwart
gaat dit 1 op 1 passen

in het oude blok zijn de krukas lagers kapot dus een reparatie gaat me even te ver hij heeft 70.000 gelopen


groetjes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2015 10:51 #2 door stamtrans
Beantwoord door stamtrans in topic nieuw blok voor een pd06 uit 1987
hallo

ik heb hier in frankrijk een blokje gevonden maar die is van 1996 pd06e-28

gaat deze passen in mijn frame uit 1987

groetjes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2015 10:54 #3 door jeroenmeertens
Beantwoord door jeroenmeertens in topic nieuw blok voor een pd06 uit 1987
Hallo,

Ik zou dit zelf niet durven zeggen maar er zijn vast wel wat leden die dit weten. Ik denk eerlijk gezegd dat het gewoon gaat passen aangezien het beide PD06 modellen zijn. Daarnaast zijn er leden (of 1 lid :P) die een 650 blok op een 600 frame hebben gezet dus desnoods met wat werk moet dat allemaal wel lukken ;)

Groet Jeroen

Honda XLV600 1987
Suzuki GSXR 750 1998

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2015 16:37 #4 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic nieuw blok voor een pd06 uit 1987

gaat deze passen in mijn frame uit 1987


In je frame gaat hij wel passen, maar je zult wel wat aanpassingen moeten doen in het Electra circuit.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2015 18:51 #5 door kees
Beantwoord door kees in topic nieuw blok voor een pd06 uit 1987
Ik kan je geen sluitend antwoord geven, maar zorg dat je de ophangbrackets en afstandsbussen inclusief alle b.b.h. bouten/moeren in dat geval ook meeneemt.

Want bijvoorbeeld, AT RD04 en RD07 hebben zelfde blok, maar verschillende frames. Sommige brackets zijn anders, maar is daardoor wel volledig uitwisselbaar.

Honda kennende zal dat voor alle frames met een 600-blok waarschijnlijk ook gelden.


Brom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2015 11:07 #6 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic nieuw blok voor een pd06 uit 1987
Past. Ik heb dit voorjaar een Transalp uit 1987 (met dat zwarte blok) gekocht met een keideharde tik erin. Volgens mij een kapotte nokkenas kettingspanner (naks). Ik las later in dit forum dat bij het vervangen sowieso het uitbouwen van het blok nodig was.
Ik heb een zilverkleurig blok gekocht van een TA 600 uit 1996 met ca 50dkm.
Het past erin. Bij mij paste alle stekkers 1:1.
Wel de opnemer overzetten van je oude blok naar je nieuwe blok. (Hans uit Elburg leerde mij op zijn show-blok hoe je dat moet doen).
De opnemer zit aan de koppelingskant. Losdraaien van de opnemer kan met een doek tussen de tandwielen en dan met een autowiel moersleutel. Ik was vergeten bij het nieuwe blok dat er al olie inzat, dus de koppelingskant eraf en hup, alle olie over de garagevloer..... hahaha  :P
Ik heb gelijk de as-van de achtervork gesmeerd, en de prolink-asjes eruit getikt, geschuurd met schuurspons en WD-40, kopervet erop en weer terugplaatsen. (achtervering piepte bij het inveren toen ik de TA kocht).
Moeilijkst was het onbeschadigd verwijderen van de achtervorkbout. Ik heb een paar dagen de motor horizontaal gelegd en kruipolie aan de moerkant toegevoegd. Daarna de motor weer verticaal zetten, autokrik onder het blok om de moer te ontlasten en dan de moer eruit tikken.




TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.061 seconden