Vreemd, vreemd . . . we zijn bezig onze motoren in te pakken voor de grote trip in Zuidelijk Afrika, 7 weken 4 man op KTM, BMW, Honda en Honda. De mijn is een Transalp van 1994. Onze motoren worden, ivm de kosten verscheept van Rotterdam naar Durban en eind oktober volgen wij per vliegmachine.
Bij het verschepen dient de benzinetank nagenoeg leeg te zijn en moest ik dus ruim 10 liter aftappen. Geen probleem dacht ik, kraantje dicht, slangetje eraf, nieuw slangetje erop, jerrycan erbij, kraantje open en aftappen dat ding. Maar . . . . er kwam geen benzine, een klein beetje uit de carburateur en toen was het klaar, geen drup uit de tank.
En aangezien ik technisch alleen linkerhanden heb, weet ik niet hoe dit kan en wat ik moest doen. Chris, mijn offroad Honda-vriend gebeld en die had ook geen oplossing. Bleven de communicerende vaten over, slang in de tank, aanzuigen, NIET slikken zei ik toch en 10 liter aftappen. Da's inmiddels gebeurd, maar wie kan mij vertellen waarom er geen benzine uit de tank vloeit als ik de kraan open zet en het eind van de slang los hangt.
Zoals zo vaak: opzoek naar antwoorden.
Groet
Piet