CDI tegelijk stuk, spanningsregelaar of slijtage?

23 aug 2015 18:13 #1 door jeroenmeertens
CDI tegelijk stuk, spanningsregelaar of slijtage? werd gestart door jeroenmeertens
Daar zijn we weer met het volgende probleem.

Vrijdag een 2dehands cdi opgehaald bij Jan omdat 1 van mijn cdi's het begeven had vorige week. Vandaag gaan rijden ermee en na 150 km blijkt mijn andere cdi (dus niet die nieuwe tweedehands maar die oude die er al in zat) het ook te begeven.

Is dit waarschijnlijk slijtage omdat hij ongeveer even oud was als die kapotte van vorige week of moet ik gaan zoeken bij overspanning ofzo?

Groet Jeroen

Honda XLV600 1987
Suzuki GSXR 750 1998

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2015 19:06 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic CDI tegelijk stuk, spanningsregelaar of slijtage?
beste,

je stelt een vraag waar je eigenlijk zelf het antwoord op moet kunnen vinden,
ja het kan  overspanning zijn  echter het meest aannemelijke is gewoon slijtage zeker als je geen andere problemen hebt gevonden zoals gecorrodeerde stekker verbindingen tussen de dynamo en de spanningsregelaar en  dat de spanning ook  onstabiel blijkt te zijn nadat je deze zorgvuldig hebt gemeten.
je zult dus wederom op zoek moeten gaan naar een werkende cdi unit
en nogmaals is het mijn ervaring dat een nieuwe unit(s) je de beste garanties geven want ook gebruikte orginele units zijn minimaal 16 jaar oud

23 aug 2015 19:37 #3 door jeroenmeertens
Beantwoord door jeroenmeertens in topic CDI tegelijk stuk, spanningsregelaar of slijtage?
Bedankt voor de bevestiging Waffie,

Ik wil inderdaad 2 nieuwe kopen, maar motorbike-shop heeft de digitale pas weer in september op voorraad, vandaar dat ik nu nog op een goedkope manier een analoog werkend setje probeer te krijgen ;)

Ik zal alles morgen eens doormeten maar ging zelf ook eigenlijk al uit van gewoon slijtage ;)

Honda XLV600 1987
Suzuki GSXR 750 1998

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.055 seconden