Honda Transalp 600v '87 nokkenas kettingspanner

29 aug 2015 16:46 #1 door Stefan Fukur
Honda Transalp 600v '87 nokkenas kettingspanner werd gestart door Stefan Fukur
Hallo allemaal,

Totaal nieuw in de wereld van motoren, maar wel technisch aangelegd ben ik begonnen met mijn prachtige Honda Transalp.

De nokkenas kettingspanner moet vervangen worden, de deksels zijn er af alleen de cilinders zitten er nog op.
Kan iemand mij vertellen tot in hoeverre ik alles demonteren moet en/of links naar afbeeldingen of video die mij verder kunnen helpen?

Tips en tops zijn uiteraard meer dan welkom!

Mijn dank is groot, vriendelijke groet, Stefan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2015 17:28 #2 door Stefan Fukur
Beantwoord door Stefan Fukur in topic Honda Transalp 600v '87 nokkenas kettingspanner
Ik ben al even verder gegaan, nou is het zo dat wanneer ik spanning op de krukas zet mijn beide dis.ket. spanning verliezen, te veel. Zegt dit iets?

Excuses wanneer mijn berichten te veel worden, wil dit gewoon graag goed- en bovendien zelf gedaan krijgen.

29 aug 2015 17:57 #3 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Honda Transalp 600v '87 nokkenas kettingspanner
Heb je een werkplaats handboek?

“Never Stop Exploring”

29 aug 2015 18:54 #4 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Honda Transalp 600v '87 nokkenas kettingspanner
misschien draai je de krukas de verkeerde kant op.

maar als  alles  goed werkt houdt de aanwezige spanner de distributieketting keurig op voorspanning

overigens lijkt  het erop dat  spanners en distributie kettingen slijten als zoete broodjes en van dit alles is natuurlijk niets waar

normaal zit je ruim over de 100000 km  alvorens deze vervangen moeten worden.

maar ieder zijn ding....

echter ik  heb er in al die jaren nog maar bij 1 clubmotor iets aan moeten doen

en dat zegt toch veel over de kwaliteit van de transalp

29 aug 2015 20:40 #5 door Stefan Fukur
Beantwoord door Stefan Fukur in topic Honda Transalp 600v '87 nokkenas kettingspanner
Het boek is ondertussen onderweg, ongeduldig als ik ben wilde ik vast een start maken en proberen om alvast zo ver mogelijk te komen.

Krukas draai ik linksom, dit zag ik ergens voorbij komen op dit forum maar hoorde ook al dat bij sommige krukassen rechtsom gedraaid moet worden, zal zo de luchtsleutel weer es proberen.

Bedankt voor de reacties!

01 sept 2015 15:34 #6 door Stefan Fukur
Je had gelijk, kruk as moest idd de andere kant opgedraaid worden deze heb ik nu los.
Nou heb ik vandaag mijn Haynes repair maual binnen gekregen, maar kan niets specifieks vinden betreft het vervangen van de nokkenas kettingspanner.. iemand bekend met dit boek?

01 sept 2015 16:15 #7 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Honda Transalp 600v '87 nokkenas kettingspanner
het haynes boek  leest  niet altijd even eenvoudig want je gaat van hoofdstuk naar hoofd stuk dus een hoofdstuk wat aangeeft wat er allemaal verwijderd moet worden  en een hoofdstuk hoe je bijv de boel weer terug plaatst maar soms ook een simpele verwijzing alszijnde  monteren in omgekeerde volgorde.

maar even een tip.

stop er mee als je gaat twijfelen want een vergissing is zo gemaakt en dan helpt het meer iemand met ervaring  naast je te hebben staan
je krijgt pas iets als je er ook concreet om vraagt

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.090 seconden